Wel of geen fooi na etentje?

Discussie in 'De lounge' gestart door Jel, 13 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Geef je fooi als je uit eten bent geweest?

1. Ja, altijd!

2. Nee, nooit!

3. Soms...

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    met pizzaberzorgers is het wisselend. Ik wil wel graag fooi geven, maar ik heb niet altijd contant geld in huis en betaal soms online als ik een pizza bestel. Sja dan heeft de bezorger helaas pech. Anders krijgt ie wel een euro of 2 hoor.

2. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Het us idd zwaarder werk dan achter de kassa, maar mijn werk is nog veel zwaarder dan horeca hoor! En wat denk je van vk's, die 24 uurs diensten draaien, artsen, mensen die terminale zorg verlenen, met aggresieve gehandicapten werken enzovoort. Allemaal zwaarder dan horeca en de meesten verdienen ook erg weinig.

3. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    De vk kreeg van mij ook een kadootje hoor bij de nacontrole... is wel iets kleins maar goed... zij hebben ook een vorstelijk salaris.

4. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Als ik tevreden ben krijgen ze zeker een fooi!

5. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ik vind het asociaal dat er een fooi wordt verwacht.

9 van de 10 keer geef ik een fooi, minimaal 10 %, soms meer.
    Maar bij onbeschoft gedrag, UREN wachten, verkeerd eten... nee, dan geef ik geen fooi. En boze blikken moet ik dan alleen maar om lachen, ik vertel het ook gewoon. Hadden ze maar beter hun best moeten doen.

Geven jullie dan ook fooi bij de friettent als je afhaalt? Of bij de Chinees?
    Ik niet hoor.

6. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    Wij ronden het bedrag meestal af naar boven. De ene keer is dat 50 cent meer, de andere keer een paar euro. Net hoe het uitkomt en hoe lekker we het eten vonden ;)

7. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Als de service goed is, geven wij altijd fooi! Het bedrag verschilt een beetje, ligt aan het totaal bedrag en aan hoe goed de bediening was.
    Vind dat persoonlijk wel zo netjes en bovendien, moeten ze het hebben van hun fooi want salaris in de horeca stelt echt geen fuck voor.

8. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

meestal wel fooi hoor. alleen als het bagger is niet.
    toevallig waren wij zondag uit eten met 13 man. de avond was supergezellig. het meisje wat ons steeds hielp superaardig, eten lekker. gewoon een topavond. op laatst toen we afrekenden was het 369,00 ofzo.iedereen had gelapt en ze kregen totaal iets van 384,00 ofzo. we hadden als stel dus allemaal een euro of 4 fooi gegeven. maar dat boeit me dan ook niets. was superleuk!

9. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    Ligt eraan , ik vind het niet vanzelfsprekend ...Maar als ik lekker gegeten heb en de bediening was tof dan krijgen ze wel een fooi ..Moet wel zeggen dat ik minder fooi geef sinds het vele pinnen !

10. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    klopt salaris is misschien ruk , maar das niet mijn probleem , ik geef fooi omdat ik het eten lekker en de bediening goed vond .....

11. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    ik ook niet , en ik vertel het ook als het niet goed was !!

12. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    nou en bedankt , zegt hier een kassamiep !!!! maar ik hoef geen fooi te geven omdat hun er voor kiezen om in een restaurant te gaan werken wat zwaar kan zijn !!!!!

Overigens wel eens op hele drukke dagen , met heel veel klanten de hele dag achter een kassa gezeten ? Lichamelijk wordt je daar misschien niet moe van , maar probeer het maar eens !

13. mimi83

mimi83 Niet meer actief

wij ronden af. ik ga me niet druk maken over salarissen, als je daar niet tevreden over ben, zoek je wat anders. dat is niet mijn verantwoordelijkheid om iemand die niet zoveel verdient een extra"tje te geven. dan kan ik elke zuster enz. ook wel 10 euro gaan geven.

14. Rundeeprunwild

Rundeeprunwild Fanatiek lid

1 apr 2011
    1.612
    38
    48
    Nee nooit, ik heb het zelf ook niet breed dus als we s uit eten gaan geef ik geen fooi nee..

15. Nou dat vind ik echt onzin...

geef jij je boekhouder ook extra fooi omdat hij je cijfertjes zo goed heeft berekend, of geef jij je kapper ook fooi omdat het kleurtje zo mooi is, of geef jij de koerier een fooi omdat hij je pakketje zo goed en op tijd heeft afgegeven.

Kom op zeg iedereen krijgt een salaris dus asociaal vind ik dit echt niet

16. marilouise

marilouise Niet meer actief

Ik heb zelf jarenlang in de horeca gewerkt en er wordt best wel veel fooi gegeven. ik had er zelf moeite mee als mensen €0,05 gaven geef dan niets, wij werkten op dat moment fulltime met 4 meiden afwisselend en dan nog in het weekend oproepkrachten maar doordeweeks maakten wij er met de meiden een sport van om zo goed mogelijk alles te laten draaien en zoveel mogelijk fooi op te halen (lukte meestal ook ) had meerdere leuke aspecten, de sfeer is super, want iedereen is tevreden, dit geldt ook voor de werksfeer, maar ook het extra zakcentje erbij is mooi meegenomen .

(1 keer van een belg €180 , fooi gehad op 4 koppen cappucino, hij had niet kleiner was tegen sluitingstijd maar hij wilde alleen nog koffie dus kom maar even dan. hij vond de service zo goed, ik liep alleen dus was gelijk aan het opruimen ze hadden de 2e bak koffie van me gekregen en ik liep naar de keuken om spullen naar de vaat te brengen kom terug, stond die net op hij zite me komt naar de gang geeft 200 zegt het is goed zo bedankt voor de lekkere koffie en service , dus ik meneer dit is veel te veel ja dat weet ik. is goed zo. ) was bizar

ik geef zelf bijna altijd fooi, maar zeg er ook wat van als de service slecht is !

17. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    die man had waarschijnlijk geld zat en enorme zin in een bak koffie , hihihihihi

18. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Noord Nederland
    Soms en lang niet altijd.

Het moet echt iets heel bijzonders zijn als ik fooi geef, maar als ik dan een fooi geef dan is het ook een goede fooi :)

19. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.838
    113
    Ik geef altijd fooi, vind het niet meer dan normaal. Tja, objectief gezien is het niet zo logisch, ik geef een kapper ook geen fooi, maar toch.

Ik weet niet beter en geef meestal rond de 10%. Alleen als de bediening slecht is of het eten niet goed is, geef ik geen fooi.

20. Pip1986

Pip1986 Niet meer actief

Hier in Nederland zit de fooi toch bij het bedrag in??

ik geef ook geen fooi, soms ronden we het bedrag naar boven af.
    Maar zoals ik hier las, word je dan ook al snel asociaal gezien door bedienden?

Jammer.

Kappers geef ik ook geen fooi, Altijd gezellig daar. maar reteduur!

Ik werk in de zorg. vind ik ook hard werken voor weinig. Ik mag niet eens een fooi aannemen als dat me al word aangeboden.
    Maar oke dat is niet te vergelijken. Heb het toch ff gezegt:)

Deel Deze Pagina