Wel of geen fooi na etentje?

Discussie in 'De lounge' gestart door Jel, 13 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Geef je fooi als je uit eten bent geweest?

1. Ja, altijd!

2. Nee, nooit!

3. Soms...

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Wonder 1980

Wonder 1980 VIP lid

18 okt 2007
    12.598
    1.244
    113
    Gelderland
    wahahah je neemt het wel heel letterlijk....mag...maar het is meer om aan te geven dat ik een fooi van 50 cent wel een belediging vind!;)

2. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    Volgens mij in het buitenland , maar hier volgens mij niet !

3. Wonder 1980

Wonder 1980 VIP lid

18 okt 2007
    12.598
    1.244
    113
    Gelderland
    \\
    Nou daar heb ik dan bar weinig van teruggezien in mijn horecatijd! Volgens mij is dat in de VS wel standaard...

4. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

Belachelijk dat er zo gereageerd word op TS ...

Zoals ze zelf al zegt, je kan toch niet in dr portemonnee kijken ? Beter iets dan niets maar de nederlanders van tegenwoordig zijn zo gierig dat ze nog net niet lachen als je een kleine fooi krijgt, waarom moet het gelijk een groot bedrag zijn ? Ze moeten al blij zijn dat ze wat krijgen.

5. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

28 mei 2010
    3.719
    22
    38
    Nou inderdaad, er kwam in geen van de horecagelegenheden waar ik heb gewerkt een percentage van de bon in de fooienpot hoor!!

6. Pip1986

Pip1986 Niet meer actief

:D

Ik ben gewoon verbaasd, dat als iedereen 5 euro zou geven (gemiddeld) Je dan behoorlijk bij kan verdienen. Dat vind ik nogal overdreven. En ik wist ook echt niet, dat bedienden bij klanten die niets geven of 'te' weinig, ze krenten vinden.

Ik heb nooit gewerkt in de horeca, dus ik weet ook niet precies hoe het werkt. Maar ik vind het niet nodig om bij te leggen, maar ik zal geen 50 cent meer geven, als dat een belediging is;)

7. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    nou sorry... heb heel veel achter de kassa gewerkt. Fulltime naast mijn opleiding. Ongeveer 3 jaar lang. Ja het was saai, maar het was wel het meest simpele baantje wat ik ooit heb gehad. Was echt niet moe als ik naar huis ging hoor... (of misschien moe van verveling).

8. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

28 mei 2010
    3.719
    22
    38
    Dat is jouw mening en daar ben ik het niet mee eens, sorry.

9. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw

Haha okee :p

Maar vind je het een goeie vergelijking?:p

Ik vond het overigens wel heeeel leuk werk:D
    Behalve de tijden enzo :p
    En vriend werkt in de horeca en nu met de kleine is t een optie meer! Som
    Wel eens jammer maarja

10. Wonder 1980

Wonder 1980 VIP lid

18 okt 2007
    12.598
    1.244
    113
    Gelderland
    Nou als je dit al belachelijk vindt? :$;):cool: Anyway...TS vraagt het toch aan ons? Ik geef alleen maar mijn mening hoor.

Jij jouw ding ik het mijne....

11. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik ook.. In sommige landen is het basisloon zo laag, dat er niet van rond te komen is. Dan is de fooi nodig om uberhaupt van te kunnen leven.
    In NL is het basisloon genoeg om van te kunnen leven (luxe is iets anders misschien). Dus fooi niet perse nodig. Dat is gewoon een eigen keuze..

12. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    50 cent komt wen beetje over als van nou eigenlijk wil ik niks geven..
    Maar omdat het hoort krijg je 50 cent...
    Of mensen die idd 5 cent geven... Dan denk ik... Hou t maar..

Kijk die 50 cent is nog een klein beetje nuttig

13. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    dan zit je achter een andere kassa als ik !! Ik werk in een klein supermarktje waar je alles moet doen en niet alleen achter dat tikding zitten , wij maken alle bestellingen erbij , kas opmaken , vullen en ga zo maar door , maar goed denk ervan wat je wilt denken .....

14. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Ik geef als ik tevreden ben meestal 10 %. Maar als ik ontevreden ben geef ik niks hoor!

15. Jel

Jel Niet meer actief

Ik heb ook in de poll ingevuld dat ik geen fooi geef. Maar als het bedrag 49,50 zou kosten en ik geef een briefje van 50, dan zou ik die 50 cent niet terug hoeven. Maar nogmaals beter iets dan niets toch?

Maargoed ik ga er toch niet anders door denken. Jullie kunnen zeggen wat jullie willen! Het is MIJN geld en IK bepaal wat er mee gebeurd. Ze moeten al blij zijn dat ik bij ze kom eten. Ik had ook niet kunnen gaan.

16. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ligt eraan... 50 cent fooi als je alleen een kop koffie hebt gedronken vind ik ok. Anders is het meer een "signaal" dat het niet in orde was.

17. kippiekip

Dit vind ik inderdaad belachelijk jij en dat is mijn mening. En ben al wat langer lid hoor en er zijn nog veel meer dingen die hier belachelijk zijn ;)

Ik vind niet dat je bij iemand in zijn portemonnee kan kijken. ;):cool:

18. Wonder 1980

Wonder 1980 VIP lid

18 okt 2007
    12.598
    1.244
    113
    Gelderland
    Ik heb wel in de horeca gewerkt...en eerlijk...het is knetterhard werken (heb de spataderen nog steeds op mijn benen staan;):D).

19. kippiekip

Inderdaad !

20. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    nee hoor. Dat is in andere landen wel zo. Tenminste in engeland doen ze bijvoorbeeld standaard 12,5% service charge bovenop de rekening. En die MOET je betalen (staat ook in hele ieniemienie lettertjes op de kaart). Als je dan vraagt wat het inhoudt weten ze het zelf niet eens.

In nederland is de bediening wel inbegrepen maar de fooi voor de goede service dus niet.

Deel Deze Pagina