Wel of geen fopspeen met borstvoeding

Discussion in 'De babyuitzet' started by sonjaw, May 24, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
?

Wel of geen fopspeen met borstvoeding

1. wel

2. niet

Multiple votes are allowed.
Results are only viewable after voting.
  1. Suusje76

Suusje76 Bekend lid

Apr 8, 2006
    723
    0
    0
    Dat is echt onzin. Baby's hebben in een grote zuigbehoefte en die kan met een fopspeen prima worden opgelost. Ik zou het niet meteen doen, maar na een weekje kan het zeker om in slaap te komen bijvoorbeeld geen kwaad zei mijn kraamhulp. Nu geef ik nog bv, maar die fopspeen heb ik niet meer nodig, hij heeft zijn duim.

Bovendien is het laten wennen aan een fopspeen juist een voordeel: ze zijn dan ook eerder gewend aan het drinken uit een fles. Als je weer aan het werk gaat en iemand anders moet jouw afgekolfde melk in een fles geven, dan zijn gewend aan de speen.

2. sunnycloud

sunnycloud Fanatiek lid

Dec 28, 2006
    1,541
    142
    63
    Female
    Zo lang je borstvoeding eerst maar goed gaat, dan is er met een speentje volgens mij niets mis hoor

3. Saona

Saona Fanatiek lid

Jun 24, 2006
    4,529
    640
    113
    Joey had gewoon een speentje hoor, het is dat hij hem zelf niet meer wilde al heel snel. Met een maand of 3-4 moest hij hem niet meer... tot op de dag van vandaag wil hij niks meer met dat ding te maken hebben :rolleyes:

4. PetraK

PetraK Fanatiek lid

Sep 19, 2005
    1,222
    0
    0
    Amsterdam
    Op de afdeling Neonatalogie worden speentjes ook gebruikt bij de vroeggeboren kindjes.

Deze kindjes krijgen de eerste tijd veel al borstvoeding via de sonde, en later via de fles/borst.

Zo ook Danischa. Ze heeft er nooit een probleem aan ondervonden.

In het AMC werd ook gezegt dat het dus niet klopt de tepelspeenverwarring.

Share This Page