Wij hebben ook nog een kaartje gestuurd naar de verloskundige, het kdv, en zo nog wat. Oja, onze kraamverzorgster wilde er ook graag eentje hebben. Zoals al meer mensen aangeven, mensen vinden het erg leuk om een kaartje te krijgen en ik vond het ook leuk om ze te versturen. En natuurlijk voor later, voor je eigen herinnering. Dus je zit zo op 20 stuks.
Een vriendinnetje van me had trouwens geen geboortekaartje van zichzelf omdat ze veel te vroeg geboren was en het erg lang duurde voor ze zeker wisten dat ze het ging halen. Dus geen kaartjes verstuurd. Daar baalde ze aardig van en heeft uiteindelijk voor haar 18e verjaardag van haar moeder een geboortekaartje gekregen, met de mededeling dat ze nu volwassen is.
Ik zou het wel doen. Ook als je er maar zo weinig te versturen hebt. Het maakt toch niet uit hoeveel er rond gestuurd word? En ik zou het al helemaal doen omdat je eerste kindje ook een geboorte kaartje heeft
Vaak wordt dan toch nog verlaat een kaartje gestuurd als het duidelijk is dat de baby het haalt! Zou altijd een kaartje sturen, hoe klein het aantal ook is. Vooral voor het kind zelf. En denk aan huisarts, kraamzorg, VK, buren, KDV....? Je hebt er toch snel een paar meer. Al maak je zelf een simpele fotokaart bijv. via de website van PostNL. Kun je zelf je aantal kiezen. En ook bijbestellen als je toch tekort komt.
Hoeveel reserve kaartjes is handig om te bestellen? Ik kom uit op 42 (incl. VK, huisarts en werk) en denk + 10 extra, is dit teveel of te weinig?