High tea met zalm, pril zwanger

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Maagd, 1 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Hoi dames,

Ik ben ruim 4 weken zwanger. Binnenkort ga ik met een vriendin naar een high tea en ik heb gezien dat ze ook broodjes met zalm serveren. Nu mag ik dat natuurlijk niet eten. Maar hoe ga ik dat regelen? Ik kan moeilijk alle broodjes met zalm laten liggen.
    Wat kan ik doen? Iemand een idee?

2. zigzag

zigzag Fanatiek lid

21 okt 2015
    1.970
    686
    113
    Vrouw
    Zeggen dat je geen zalm lust?
    Of anders dat je paar dagen geleden zalm hebt gegeten en dat ie niet goed gevallen is dus dat je 'm nu liever laat staan.

3. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.815
    2.674
    113
    Vertellen tijdens de high tea? Het is toch juist leuk om dit nieuws met je vriendin te delen?

4. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Hoe lang wil je wachten met het nieuws vertellen?
    Ik zelf vind broodjes zalm echt niet lekker. En lust ook geen filet americain of carpachio of sushi dus cal met zulke dingen niet door de mand. Maar als het een goede vriendin is, kan je het ook gewoon vertellen toch? (Of bellen en vragen of ze kip broodjes willen serveren en of ze er discreet over willen zijn )

5. Huusje

Huusje Actief lid

30 mei 2016
    427
    1
    18
    Er zullen toch niet 10 verschillende soorten broodjes met zalm liggen? Ik denk echt niet dat het iemand opvalt dat jij een broodje laat liggen, en anders zeg je inderdaad gewoon dat je het niet lekker vind.

6. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Uhm nee... als je 5 weken zwanger bent? Ouders/broers/zussen weten het dan nog neit eens

Nee ze serveren 2 verschillende broodjes en we zijn met z'n 2-en. Beetje gek als ik dus niet van beide 1 eet.

Niet lekker vinden is nog meest beste optie. Maar ik high tea vaker met haar en eet het dan wel :)

7. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.238
    6.112
    113
    Het restaurant bellen en vragen om een alternatief broodje (dan wel voor jullie beide, dat het niet opvalt.;)) moeten ze wel discreet zijn bij het serveren natuurlijk :)

8. Huusje

Huusje Actief lid

30 mei 2016
    427
    1
    18
    Ik vergeet ook nog steeds dat mijn beste vriendin geen cola drinkt, met andere woorden: jij bent je zelf heel bewust van het feit dat je zwanger bent en dus daarom geen zalm mag, maar je kunt denk ik met een gerust hart aangeven dat je het niet lust en dat zij met alle liefde jouw broodje mag. En anders zeg je dat je er de laatste keer ziek van geworden bent en nu dus even overslaat. Als ze dan toch vermoed dat je zwanger bent, zal ze het waarsch. niet eens zeggen en kun je het nog even geheim houden (ligt ook aan jullie relatie/persoonlijkheid).

9. oumYahya

oumYahya Niet meer actief

Je zegt dat je er gewoon geen zin in hebt , kan toch eens dat je erge´ geen zin in hebt en je dus laat liggen

10. Islah

Islah Niet meer actief

Ik neem aan dat die broodjes met zalm niet de enige broodjes zijn die ze hebben? Dus gewoon iets anders nemen waar je dan zogenaamd op dat moment zin in hebt.

11. Klavrtje4

Klavrtje4 Bekend lid

15 mrt 2016
    756
    1
    0
    Goed idee om te bellen over een alternatief, en dan regel je dat gewoon. Niet te moeilijk over doen, heeft ze waarschijnlijk niet eens in de garen. En anders houdt ze vast nog wel even haar lippen op elkaar.

12. vd21

vd21 Niet meer actief

Dat je t niet hoeft.
    Maar je kunt t ook gewoon vertellen natuurlijk, wat maak je t jezelf moeilijk

13. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.815
    2.674
    113
    Dan vertel je het die eerst ;) Hier gewoon met 4 weken verteld aan de directe familie en beste vriendinnnen. Ik weet het van mijn vriendinnen ook op de testdag, niks geks aan tegenwoordig.

14. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Maar ts wil dat kennelijk niet? En dat is ook niet gek.

Ik zou gewoon zeggen dat je de zalm niet lust omdat je een vorige keer ziek bent geweest na zalm ofzo.

15. Roos12

Roos12 Fanatiek lid

4 jan 2015
    1.725
    809
    113
    Aangeven dat het toch niet zo goed uitkomt en in plaats daarvan voorstellen om samen uit eten te gaan :)

Deel Deze Pagina