Wel of geen geld lenen voor schuld Belastingdienst

Discussie in 'De lounge' gestart door San1984, 17 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Hell no!! Sowieso als iemand al eerder best veel geld heeft geleend en dit niet terug betaalt zou ik eerst dat terug willen.
    En dan nog t lef om weer geld te vragen maar nu ff €5000😂😂😂😂😂
    No way deal maar lekker zelf met je eigen rotzooi die je zelf veroorzaakt hebt.
    Sowieso ben ik een gier met geld en zal ik nooit aan niemand iets lenen want er komt altijd alleen maar gezeik van.✌

2. Caithy

Caithy Fanatiek lid

8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    Hoe denk je dat ze in de problemen is gekomen? Juist door zelf geen verantwoordelijkheid te nemen!
    Zeggen dat je haar wilt hebben, maar dat je haar geen geld wilt lenen, sterker nog, je krijgt nog geld van haar (dat zou ik ook benoemen).

Nooit geld uitlenen!!! Je krijgt er alleen gezeik mee!

3. Chocolat

Chocolat Niet meer actief

Dan zou ik het geld niet lenen.
    Gewoon afkappen, mij is altijd gezegd nee is ook een antwoord.

Ze zou dit echt al wel geweten hebben.

4. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Op basis van wat je verteld: echt niet. Ze had best wat kunnen regelen met de belastingdienst.

5. Rataplan

Rataplan Fanatiek lid

25 apr 2015
    1.534
    107
    63
    In dit verhaal: Echt niet dat ik haar geld zou lenen. Ten eerste moet ze nog €500,- terug betalen, dus ik denk dat je naar die €5000 dan helemaal kan fluiten. Wij werken ook hard om onze spaarrekening van genoeg geld te voorzien. Dit soort type mensen komen nooit uit de shit. Die blijven gaten met gaten vullen. Dat is prima, maar niet met mijn geld

6. Amare

Amare Niet meer actief

Nee, absoluut niet!
    Heeft ze het aan jullie gevraagd of hebben jullie het zelf voorgesteld?
    Hoe dan ook, geen geld lenen.
    Ze heeft klaarblijkelijk ook niet de moeite gedaan om een betalingsregeling te treffen bij de belastingdienst.

7. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Voor er een dwangbevel komt zijn er al genoeg brieven en aanmaningen (en daarbij dus ook kansen om een betalingsregeling te treffen) geweest.

Bovendien, de vorige 500 euro heeft ze ook niet terugbetaald.

No way dat zo iemand van ons 5000 euro zou mogen lenen, ook niet als we het wel hadden gehad!

8. TanteTrien

TanteTrien Niet meer actief

Vindt t lief van je dat je overweegt haar alsnog weer geld te gaan lenen
    Maar je heb die andere 500 al niet eens terug.. Waarom zou je dan weer gaan lenen aan dr..
    En zo een document stelt niks voor dus daar heb je niks aan
    Zoals al gezegd werd laat haar bellen met de belasting want er valt heus wel iets te regelen en daarbij ze had het allang geregeld kunnen hebben maar blijkbaar is ze er nogal laks mee anders was het nooit zover gekomen..
    En anders als je haar al geld wilt lenen zeg dan dat er iets tegen over staat zodat ze ervoor moet werken Ofzo als ze het niet terug geeft door middel van je ramen lappen en tuin harken enz voor een bepaalde tijd😉 Persoonlijk vindt ik dat wel fair😇🙃😄 dan heb je geen geld terug maar wel hulp in natura

9. susy26

susy26 Niet meer actief

Nee, 500 e heeft ze nog niet terug betaalt, laat staan 5000😰

10. dochters

dochters Fanatiek lid

11 jul 2013
    4.894
    15
    38
    Vrouw
    Nee, ik zou nooit iemand geld uitlenen.

11. Duckje

Duckje Actief lid

25 feb 2015
    135
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dan zou ik het haar al helemaal niet lenen. Je helpt hier alleen de Belastingdienst mee, want je vriendin hoeft hiermee niet haar verantwoordelijkheid voor de schuld te nemen en voor de consequenties op te draaien. Het is al eerder gezegd, maar ze had al lang actie kunnen ondernemen door een regeling te treffen en dat is dus blijkbaar nog steeds mogelijk. Lief dat je het overweegt, maar niet doen!

12. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.174
    3.054
    113
    Nederland
    Precies wat de andere dames ook zeggen, nee.

13. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Niet doen! Wij hebben jarenlang een familielid in moeilijkheden gesponsord en die bleef ook in de moeilijkheden omdat we onze portemonnee toch wel trokken.

Op de platte bek is de enige en meest effectieve manier om je leven te beteren.

14. yaro

yaro Niet meer actief

Ik zou het ook niet doen.

Belastingdienst is 1 van de makkelijkste schuldeisers die je je kan wensen! Zolang je maandelijks overmaakt, al is het eens slechts 10 euro omdat er iets tussen komt dan vinden ze het prima. Dat er nu een dwangbevel heeft zegt dus dat ze al heel lang geen cent betaald heeft.

Ze moet gewoon direct belastingdienst bellen en een betalingsregeling vragen. Desnoods een persoonlijke betalingsregeling. Dan moet ze vanalles inleveren en invullen en maken ze een betalingsregeling op basis van inkomen uitgaven en andere schulden e.d.

Maar als ze maandelijks had betaalt wat ze kon missen dan had ze er nu geen dwangbevel op gehad.

15. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    #55 Jippie, 17 feb 2016
    Laatst bewerkt: 17 feb 2016
    Nee, natuurlijk zou ik mijn geld niet aan zo'n persoon uitlenen. Als ze de Belastingdienst niet terug betaalt, dan zal ze jullie ook niet betalen. Naar dat geld kun je fluiten, ook als je iets op papier zet. Ze heeft zichzelf in de nesten gewerkt, dus dan mag ze zelf verantwoordelijkheid nemen. Dat is jullie taak niet. Er zijn genoeg mogelijkheden om met de Belastingdienst een betaalregeling te treffen, waarom zou jij dan voor haar schulden moeten opdraaien?! Dus 100% nee, niet aan beginnen!

16. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    Nee, ik ken een soorgelijk verhaal, en er zijn zo ontzettend veel problemen van gekomen, Ik zou nooit zo`n bedrag lenen. als ze het niet kunnen betalen moet je ze naar de gemeente verwijzen.
    (heb alleen openingspost gelezen)

17. Koningsgezin

Koningsgezin Fanatiek lid

24 jan 2014
    1.689
    110
    63
    Ik zou geen geld geven voor een lening. Laat haar dan naar de bank gaan als ze zo graag wilt lenen. Maar of dat verstandig is? Voor zo'n bedrag kon ze ook een betalingsregeling treffen met de belastingdienst. Al weet ik niet of die ook nu nog zo schappelijk zullen zijn als het zo snel al betaald moet zijn.

Geld lenen aan vrienden doe ik niet. Ook niet aan goede vrienden. Ben daardoor een paar duizend euro armer en heb het nooit meer terug gezien. Ondertussen zag ik op Facebook dat ze lekker op vakantie was in een tropisch land voor 3 weken. Of het van mijn geld was, boeit me niet. Diegene is nu geen goede vriendin meer, ze heeft het contact verbroken toen ik het geld heb overgemaakt. Ik leen alleen geld aan mijn schoonouders en zwager.

18. Insomniac

Insomniac Fanatiek lid

24 jan 2015
    1.841
    780
    113
    Virtueel assistent
    Gelderland
    Raar maar waar, maar ik ben het volledig met elmo eens :p

19. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

Die heeft lef zeg! Haar handje ophouden voor 5000 euro maar ondertussen niet eens zelf even bellen :O

20. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.064
    1.296
    113
    Nederland
    Nee, ik leen sowieso niet. Als ik het heb en kan missen dan kun je het krijgen, maar ik kijk wel naar de oorzaak en wat kun je er aan doen om het de volgende keer niet weer te verprutsen.

Deel Deze Pagina