Wel of geen geld lenen voor schuld Belastingdienst

Discussie in 'De lounge' gestart door San1984, 17 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. San1984

San1984 Fanatiek lid

26 apr 2012
    1.066
    0
    0
    We hebben er gisteren nog geen beslissing over genomen, maar ik vind het wel erg makkelijk van haar. Zo van ik heb familie met spaargeld die kunnen gaan betalen en dan ben ik overal van af.
    De rente die ze over het bedrag betaalt is vrij laag (4%)

Zulke dingen zijn nooit leuk, maar ja ook minder leuke dingen horen bij het leven. Ze had gewoon afspraken moeten maken met de Belastingdienst.

2. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Ik ben best vrijgevig maar als diegene zelfs al niks heeft gedaan om een betalingsregeling te treffen met de BD dan ga ik echt geen geld uitlenen.

3. MoedervanSafia

MoedervanSafia Fanatiek lid

10 mrt 2013
    2.803
    4
    38
    De belastingdienst heeft duizenden mensen die het nauwelijks kunnen betalen, maar ze doen nooit moeilijk om een betalingsregeling. Mits je direct met ze contact opneemt en meewerkt. Wanneer je er niets mee doet, natuurlijk komen ze dan met hardere maatregelingen.

Persoonlijk zou ik nooit het geld lenen wanneer ze te lui was om erachter aan te zitten. Het gaat om een groot bedrag en zou zij het ook voor jou doen als jij in dezelfde situatie zou zitten??

4. San1984

San1984 Fanatiek lid

26 apr 2012
    1.066
    0
    0
    Vind het vooral van die accountant makkelijk. Zo van leen maar even ruim 5000 Euro van een ander en dan ben jij overal van af.

Dat bedrag van ruim 3000 Euro betaalt ze wel maandelijks af, alleen bij het bedrag van ruim 2000 Euro heeft ze een probleem bij de Belastingdienst.

Heb in het verleden ook weleens iets moeten terugbetalen aan de Belastingdienst en mijn man ook, maar 9 van de 10 keer betaalden wij gewoon een maandbedrag en na een tijdje waren we er vanaf. Momenteel nog 1 klein bedrag lopen en dat betaal ik ook maandelijks af.

De gemakzucht van sommige mensen...

5. marjolinos

marjolinos Fanatiek lid

9 mrt 2009
    2.953
    0
    0
    tilburg
    Nee want waarschijnlijk zijn er nog steeds wel mogelijkheden om een regeling te treffen

6. Chels89

Chels89 Bekend lid

22 apr 2014
    799
    128
    43
    Wat is de reden dat jullie twijfelen dan? Dat je het geld waarschijnlijk (voor een deel) niet terug ziet of dat ze boos worden als jullie nee zeggen?
    Hadden ze ruimte in hun budget van het moment van lenen van de eerdere €500 tot nu om jullie terug te betalen of betaalden ze jullie gewoon niet en kochten ondertussen wel kleding/nieuwe spullen/uitjes? De schuld word niet kleiner wanneer jullie het bedrag lenen want ze moeten jullie dan weer terug betalen ipv de bd, en gezien het feit dat ze geeneens contact opneemt met de bd om de mogelijkheden te bespreken denk ik eerder dat zij gewoon laks zijn met financiën en er nog wel weer een nieuwe schuld ergens gaat komen vroeg of laat.

7. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Nee, als ze echt niet kan betalen, kan ze een kleinere afbetalingsregeling treffen met de BD. Ik zou eerder zeggen dat ze altijd terecht kan voor een warme maaltijd :)

8. MamaR

MamaR Fanatiek lid

4 jul 2010
    3.420
    17
    38
    Nee. Ik zou haar het geld niet lenen.

Ookal ligt er een dwangbevel als ze de belastingdienst nu belt kan ze echt nog wel iets regelen. Maar dan moet ze wel per direct gaan betalen.

9. San1984

San1984 Fanatiek lid

26 apr 2012
    1.066
    0
    0
    Man wil haar het geld volgens mij wel lenen. Tja ik vind het zeer onverstandig. Bedoel wij kunnen ook geen hulplijn uitgooien als wij betaalproblemen hebben. Dat moeten wij ook zelf oplossen.

10. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    Misschien je man dit topic even laten lezen?

11. Marnatman

Marnatman Fanatiek lid

17 jun 2010
    2.382
    206
    63
    Man
    Bedrijfsleider
    In Grunn
    Ik zou haar niks geven. Je kan dat geld beter besteden aan je eigen achterstand. Straks is zij van de problemen af en zelf zit je er nog in.

12. Nacho

Nacho Fanatiek lid

3 jun 2015
    2.369
    9
    38
    Vrouw
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Het probleem van geld lenen aan mensen zonder geld is dat ze op die manier nooit gaan leven naar hun inkomsten. Belasting betalen hoort er gewoon bij, je kan dat niet opzij zetten met het idee van ik geef mijn geld liever uit aan wat anders... Je helpt ze van de regen in de drup.

De enige reden dat ik geld zou geven (dus niet lenen) is als het bedrag als onderdeel van een soort reddingsplan die persoon weer op de been helpt. Dus een eenmalige actie waarna die persoon weer verder kan en een nieuwe kans krijgt. Het moet dan wel om iemand gaan aan wie ik zo'n bedrag ook gun. Een bedrag van € 5000 (of € 500) zou ik alleen geven aan bijvoorbeeld een zus of ouders.

13. Chels89

Chels89 Bekend lid

22 apr 2014
    799
    128
    43
    Ik snap je man wel als het zijn familie is dat het lastig is om nee te gaan zeggen, wij hadden hetzelfde probleem heel vaak met mijn schoonouders en mijn man vond de eerste keer ook heel moeilijk om nee te zeggen. Ze zullen misschien boos zijn, dat uiten of achter je rug om jullie vervloeken dat jullie niet willen helpen maar het is geen helpen want ze lopen op die manier weg van hun verantwoordelijkheden. Hun financiële problemen blijven. De bd heeft het geld en de middelen om hun geld terug te halen wanneer ze niet betalen, voor een particulier is een rechtzaak nogal wat. Ik zou het dus echt niet doen.

14. RachelleNM

RachelleNM Fanatiek lid

19 aug 2015
    3.329
    2.135
    113
    Vrouw
    Nee, ik zou het geld niet lenen, tenzij je zelf financieel lekker zit. Maar ik zou er zelf niet krom voor gaan liggen. Dan had ze haar verantwoordelijkheid moeten nemen.

15. Veera

Veera Niet meer actief

Nee. Lenen (=nog meer schuld) voor een schuld is sowieso al geen goed plan

16. SDonya

SDonya Niet meer actief

Nee.

Ik zou er niet op vertrouwen dat ik het nog terug zou krijgen. Maar wij hebben dan ook hele slechte ervaringen met geld uitlenen.

17. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Serieus?! Sorry maar dat snap ik echt niet. Ik zou hem dit topic laten lezen. Die €5000 zou ik lekker zelf houden en op vakantie van de zomer of gewoon als buffer...

18. San1984

San1984 Fanatiek lid

26 apr 2012
    1.066
    0
    0
    Hij is nu met haar aan het praten over hoe en wat. Ben het er totaal niet mee eens.

Manlief moet sowieso nog 3500 euro van verschillende mensen hebben. Die is veel te gek met geld uitlenen. Sommige dingen lopen al een paar jaar! En nu weer ruim 5000 Euro. Zo jammer dit...

19. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Als het om 200euro zou gaan zou ik het overwegen, maar bij zo'n hoog bedrag zou ik het niet doen

20. Badeend81

Badeend81 Actief lid

12 jul 2015
    128
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou het echt nooit lenen, ze kan makkelijk een regeling treffen, zou Ik kom ze, ook bij helpen maa meestal wachten mensen te lang dan kun je niet veel meer, maar gelukkig is dat nog niet het geval, samen bellen en zei de afspraak maken. Succes hopelijk komen jullie er uit. En niet zelf later in de problemen.

Deel Deze Pagina