Het is ook jouw geld hè? Even er vanuit gaande dat je getrouwd bent in gemeenschap van goederen. Je man mag niet zomaar zonder jouw toestemming jullie geld aan een ander uitlenen.
Nou lekker dan! Zo te lezen is je man een softie.Veel te lief dus voor deze wereld. Je moet echt een zeer goed gesprek met hem hier overgaan voeren. Straks staat de hele wereld op jouw stoep en klinkt hard. Stel je zou het zelf nodig hebben, Kan je daar dan terecht denk het niet. We hebben het nog steeds niet over even een 10 je lenen! Maar over 5000 euro wauw is echt een hele boel geld.
Oei, ik vind wel dat je samen overeen moet komen hiermee. tenzij je beiden afzonderlijk spaart, evenveel geld inlegt maandelijks en evenredig ene vakantie betaalt bijv. Is dat niet het geval dan hebben jullie geen gescheiden financien en is het geld ook van jou. Dan moet je echt zeggen NEE, tot hier en niet verder. Persoonlijk zou ik het niet doen, ik zou wel evt meegaan naar de BD met haar samen, om een regeling te treffen.
Ze kan gewoon een betaalregeling treffen met de Belastingdienst, dus ze heeft jullie geld helemaal niet nodig!!! Laat haar lekker direct aan hen betalen. Wat voor meerwaarde heeft het om haar 5000 te geven? Dan moet jij zorgen dat je het geld terug krijgt, wat niet zal gebeuren, terwijl ze het ook direct aan de schuldeisers kan afbetalen. Maar dat wil ze natuurlijk niet, omdat ze dan gebonden is. Als ze jullie geld krijgt, kan ze doen en laten wat ze wil. Dan heeft ze niemand op haar nek zitten om het af te betalen en weet ze dat ze het geld gewoon krijgt. Als jullie in gemeenschap van goederen zijn getrouwd, heeft je man het recht niet om zonder jouw toestemming zoveel geld weg te geven. Plus dat hij gewoon gek is om al zijn zuurverdiende centen weg te geven aan mensen die waarschijnlijk gewoon misbruik van hem maken. Hij houdt hun gedrag in stand en helpt ze uiteindelijk totaal niet. Sommigen moeten eerst flink op hun muil gaan, voordat ze er iets van leren! (En dan heb ik het alleen over mensen die door eigen toedoen in de schulden zijn geraakt) Jij bent het er niet mee eens, dus voet bij stuk houden en voor je mening opkomen! En je man moet niet zo over zich heen laten lopen! Straks zit het bij jullie een keer tegen en dan raak je zelf in de problemen, omdat je je geld aan anderen hebt gegeven. En die anderen zullen jullie in dat geval heus niet helpen!
Ik had m'n rekening allang leeggetrokken naar een plek waar hij niet bijkan of contant opgenomen als ik je zo hoor. Hij moet eens durven...
Sorry maar dit klinkt weer als een relatie die ik echt niet snap?! Jij bent totaal ondergeschikt aan hem en hij is de baas? Net als dat ik ook proef dat je blijft twijfelen over geld lenen. Iedereen zegt nee en je weet ergens wel dat je t niet moet doen maar waarschijnlijk ga je toch gewoon akkoord... Zulke vrienden wil ik ook
Je hebt zelf een 'schuld' en je wilt (Nouja je man) een ander 5000 (die je waarschijnlijk nooit meer terug ziet) laten lenen.. Heel raar sorry maar ik zou dat echt niet pikken! Van dat geld kun je beter je eigen 'schuld' afbetalen!
Spaargeld is voor het grootste gedeelte van hem, dus dan heb ik weinig in te brengen. Maar hij is gisteren akkoord gegaan met die ruim 2500 euro, dus zij is voorlopig gered.
Omg.... Waarom zeg jij daar niks van? Waarom zeg je niet ned het gebeurt niet! Ik begrijp het niet hoor.... Laten we lekker ons spArgeld aan een onbetrouwbaar iemand weggeven, vooral nu we een kindje krijgen. Laten we extra hard gaan werken om onze spaarrekening weer aan te vullen
Jeetje. ben bang dat jullie dat geld nooit meer terugzien. Ik heb altijd het idee; als zulke mensen niet een keer op hun bek gaan, dan leren ze het nooit... Want ze weten in hun achterhoofd dat ze toch altijd weer gered worden.
Ik heb gisteren nog tegen hem gezegd dat zij alsnog een regeling kon treffen met de Belastingdienst, maar ja hij wil niet luisteren.
Sorry, maar dat is niet zo... als jullie samen een gezin hebben en een gemeenschappelijke financiële huishouding, dan heb jij net zo veel te zeggen over wat er met dat spaargeld gebeurt als hij. Ik zou echt eens een stevig gesprek met hem gaan hebben over het feit dat hij het nodig vindt om jullie geld steeds weg te geven. En ik zou een hele duidelijke terugbetalingsregeling gaan afspreken met degene (allemaal!) aan wie jullie geld hebben uitgeleend.
Je man zal dan vast wel flink in de slappe was zitten want anders schud je dat geld niet zomaar uit je mouw. Ik had het echt nooit gedaan want dat geld zie je natuurlijk nooit meer terug. Ik heb dat geld trouwens geeneens dus hier is weinig te halen en alsnog zou ik het nooit hebben gedaan. Hier hebben we ook betaalregelingen bij de BD lopen ivm KOT 2013 en 2014 en dat zijn ook flinke bedragen maar doordat je iedere maand een klein bedrag betaald merk je er weinig van en ben je er met 2 jaar helemaal vanaf. Geen haar op mijn hoofd die bij familie zou gaan bedelen want daar voel ik me toch echt te goed voor. Ik vind het ook niet netjes dat je man dit zomaar doet terwijl jij er niet achter staat. Het is dan wel zijn spaargeld maar dan nog.
Misschien moet jij dat doen Ze heeft nog een kleine schuld bij de belastingdienst en die betaald ze nu in kleine bedragen terug.
Misschien moet je dan wat meer op je strepen staan... Ik vind het te bizar voor woorden dat hij dat gewoon even besluit en dat jij dan zegt maarja het is zijn spaargeld.. Zo werkt dat in mijn ogen niet hoor, als je samen in een relatie zit