ziek in mijn proefverlof

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door miep79, 20 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miep79

miep79 Lid

16 jun 2008
    76
    0
    0
    hoi,

ik ben door mijn zwangerschap ziek geworden in mijn proeftijd dus erg balen!
    heb last van hoge bloeddruk en voel me erg moe door de medicijnen,weinig energie en fut om iets te doen.

t is nu afwachten hoe de medicijnen hun werk doen en ga dan aan de hand van 30 okt dan heb ik de tweede controle bij de Gyn, kijken of werken weer gaat lukken,maar goed dat is vlak voor einde proeftijd!
    zit me druk erom te maken maar dar moet ik niet doen....hebben jullie nog tips?moet vanmiddag mijn werkgever bellen hoe en wat...

groetjes miep

2. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    eerlijk zijn is het enige wat je kunt doen..
    en zijn er misschien dingen die je thuis kunt oppakken?
    Hoeveel weken ben je nu?

3. miep79

miep79 Lid

16 jun 2008
    76
    0
    0
    hoi,

eerlijk ben ik zeker geweest,afwachten dus gewoon,wat bedoel je thuis dingen oppakken,werk in de gezondheidszorg dus thuis iets doen is erg lastig.

thnx voor je reactie

groetjes

4. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.556
    529
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ziekzijn is geen reden om je proefperiode te verlengen! Dus mochten ze daar mee komen, dan weet je wat er wel/niet mag.
    Er is evt wel een mogelijkheid dat ze je vandaag of morgen vertellen, dat je niet meer hoeft te komen. In je proeftijd kun je zonder opgaaf van reden worden ontslagen.
    Hoop voor je dat je een coulante werkgever hebt!

5. miep79

miep79 Lid

16 jun 2008
    76
    0
    0
    hoi hopmarjanneke,

klopt inderdaad wat je zegt,heb ook nog ergens gelezen dat ze wel opgave van reden moeten geven en dat zou bij mij ziekte door zwangerschap zijn en als ze me daarvoor ontslaan discrimineren ze..tenminste dit las ik op internet.

ik merk het wel ik ga me er niet druk om maken,anders maar ziektewet van t uwv toch?en daarna ww.
    is wel moeilijk je niet druk maken maar doe mijn best.

groetjes miep

6. Bri

Bri Niet meer actief

Tijdens de proeftijd mogen ze je arbeidsovereenkomst zonder opgaaf van redenen beeindigen (jijzelf ook, maar dat zul je niet van plan zijn). Of je nu zwanger bent of niet.

Ik hoop dat ze coulant zijn. In het algemeen zullen ze je niet graag kwijt raken, als ze tevreden over je zijn.

7. miep79

miep79 Lid

16 jun 2008
    76
    0
    0
    hoi,

ik had ook gehoopt dat ze coulant zouden zijn,maar helaas.... :(
    ze hebben me ziek uit dienst gemeld bij uwv en als reden geven ze dat ik niet degene ben die ze zochten,waar ze dat op baseren?!?ik heb maar 5 dagen in totaal gewerkt!vindt t erg vreemd allemaal!
    kan er jammer genoeg weinig mee en dat terwijl ze doen aslof ze supergoed zijn voor hun medewerkers!zelfs de vraag hoe t met me ging kon er niet meer vanaf!

groetjes miep

Deel Deze Pagina