Wel of geen gesprek aangaan?

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door sweetchocolate, 13 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sweetchocolate

sweetchocolate Niet meer actief

Volgens de politie had hij niet op de grond mogen staan in een wipstoel in een verticale groep. Wel als hij in de babygroep zit. Maar goed, het is gebeurd. Kan helaas de tijd niet meer terug draaien.

Inderdaad, vertrouwen is beschadigd. En hij gaat ook nog niet lang erheen. Vertrouwen moet groeien en als het al in de begin stadium fout gaat, is het moeilijk om het vertrouwen terug te krijgen. Denk dat het een verschil was geweest als wij al een kind hadden (bijvoorbeeld) en dat hij/zij daar al langer was. Dan heb je toch een betere/grotere vertrouwensband dan ik nu heb. Ik breng toch mijn dierbaarste bezit daarheen en moet er maar op vertrouwen dat ze goed op hem letten en hem goed verzorgen.

2. sweetchocolate

En inderdaad, heeeeeeeeeeeel veel knuffelen:D (goed excuus). Van veel knuffelen is volgens mij niemand slechter geworden...

3. tulip

tulip Niet meer actief

ik denk dat je in het onderste stuk zeker gelijk hebt, jullie waren nog bezig met het opbouwen van een band en dan gebeurt er zoiets vreselijks. Het lastige is dat je in een nieuw kdv ook weer opnieuw vertrouwen moet krijgen. Van dit kdv, mocht hij teruggaan, kun je er van opaan dat ze hem voortaan met zijden handschoentjes aanpakken.;)

Van de politie sta ik echt van te kijken, want ik doe het dagelijks en met mij alle collega's en kdv's waar ik ooit stage gelopen heb.

4. misa

misa Niet meer actief

Weer eens.. :)
    Mijn collega's en ik doen het ook en moet zeggen dat ik het wel bijzonder vind dat de politie dit zegt (beter) te weten.

Maakt nog niet dat dit niet had mogen gebeuren hoor!
    Ja, ga maar lekker knuffelen..!

5. madelief

madelief Fanatiek lid

18 mrt 2006
    3.125
    204
    63
    Vrouw
    fokker van Rottweilers en PRT
    Schopp, Duitsland
    Tulip: Ik blijf het een stelletje idioten vinden en dat is mijn mening en mijn gevoel ;)

6. tulip

tulip Niet meer actief

maar stel nu dat 1 leidster daar het toezicht op had, want zo doen wij dat als de baby's 'vrij' op de grond zijn en die let niet goed op, hoe denk je dan dat de andere leidsters zich gevoeld hebben. Het is gewoon moeilijk zonder dat je precies weet wat er gebeurd is, dat wil ik er mee zeggen.

7. madelief

madelief Fanatiek lid

18 mrt 2006
    3.125
    204
    63
    Vrouw
    Schopp, Duitsland
    ja dat snap ik ook wel, maar mijn eerste reactie was gewwon dat en dat heb ik opgeschreven ;). Laten we dan zeggen idioot....nee zonder gekheid, vind het gewoon verschrikkelijk wat er gebeurd is en vandaar dat ik dat riep. Hoop gewoon voor Sweet dat het goed word opgelost :)

8. Allistair

Allistair Bekend lid

8 jun 2010
    979
    0
    0
    Jeetje, wat vreselijk voor jullie zeg....:( Arm ventje...

Ik zou zeker een gesprek aan gaan met het hoofd van het kdv. Het is heel moeilijk om rustig te blijven nu, maar ik denk dat je jezelf alleen maar bozer en bozer maakt. Wacht even met allerlei conclusies te trekken totdat je even rustig met het hoofd van het kdv hebt gepraat.

Uit ervaring weet ik dat het heel moeilijk is om rustig te blijven, maar dat een goed gesprek heel veel oplost. Bij mijn dochter hebben ze op het kdv ook een hele grove fout gemaakt (als je het wilt weten, dan pb me maar even), maar wij hebben er toch voor gekozen om haar op de groep te laten. Juist om de reden die Tulip ook al gaf: ze wordt nu nauwlettend in de gaten gehouden. Ook hielp het hier heel erg mee dat de leidsters allemaal flink geschrokken waren en er erg emotioneel onder waren.

Maar ik begrijp je echt heel goed, je bent boos en vooral enorm verdrietig, en dat gevoel overheerst nu heel erg. Ik hoop dat jullie er samen uitkomen..... Mijn ervaring is: wacht even totdat je wat rustiger bent en bedenk dan wat je graag wilt. Volg dan je gevoel.

9. tulip

tulip Niet meer actief

dat hoop ik zeker hoor, en dat zij haar kindje nog met vertrouwen ergens achter durft te laten.

10. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    nou ik weet niet hoor, maar het lijkt haast wel dat hij gevallen is.....zo zag een bult bij mijn dochter er ook uit...helemaal wit uitgeslagen waar ze erop was gedonderd..en rood eromheen..... (ook leek het gebrand omdat het op een ondergrond was waar ze dus overheen is geschaafd door het vallen.....)

Vind het niet normaal, hij heeft zelfs krassen onder zijn oortje in zijn nekje!! hoe heeft dat kind hem dan wel niet geaaid...hij lijkt gewoon heel hard vast gepakt en echt geknepen.... :(

heb nog niet verder gelezen...maar sterkte met wat je beslist te doen. En ik zou wel stappen ondernemen...zeker hem niet laten gaan meer!

ongelukjes gebeuren...maar dit is toch geen ongelukje meer!

11. tulip

tulip Niet meer actief

ik ben eigenlijk niet zo van conclusies trekken, maar ik heb dit gevoel ook. Ik denk ook dat hij gevallen is. Dat een kindje het wippertje misschien om getrokken heeft, of dat er 1 opgevallen is met een speelgoedje.

12. madelief

madelief Fanatiek lid

18 mrt 2006
    3.125
    204
    63
    Vrouw
    Schopp, Duitsland
    Nou een ding is wel duidelijk denk ik, dat wat er is gezegd dat het kindje Jayden alleen heeft 'geaait' dat klopt niet. Hoop dat ze er snel achter komen wat er nu echt is gebeurd.

Sweet: Probeer een beetje tot rust te komen, denk aan Jayden en jezelf meid. kusje

13. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    ja ik eigenlijk ook niet...daarom zeg ik ook nou ik weet het niet maar het lijkt.....

Maar dat zou ook een reden kunnen zijn voor de krassen...dat het kindje het zag of deed en schrok en hem heel hard vast pakte om het tegen te gaan...vandaar de krassen.....:( zou zomaar kunnen. Maar idd ik trek geen conclusies want ik was er niet bij....

14. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    sweet, heel veel sterkte hiermee..je bent nu boos, geschrokken, verdrietig...en dat kan nog erger worden zelfs...

Hoop dat je een beetje rust kunt vinden, want dat is toch de beste manier om overal tegenaan te gaan. Boos worden op iets wat al gebeurd is is eigenlijk zinloos....maar je kunt er wel overleg over plegen zodat het nooit meer gebeurd...(wat er ook gebeurd is...) en er misschien beter op gelet word of dingen aan gepast!

15. fafje

fafje Niet meer actief

jeeeeetje wat vreselijk dit zeg....toen ik het zag dacht ik ook gevallen...
    oh ik hoop zo voor je dat dit snel wordt op gelost en dat je kindje er geen last van heeft en niks ernstigs is...

vind het wel heeeeeeeeeel vreemd 2 uur later pas bellen..ikw eet verder niet hoe dat gaat ofzo bij kdv, of wat de afspraken zijn, maar ik had zoiets gelijk willen weten..

mss hebben ze het ff aangekeken, maarja toch niet 2 uur lang! en zoveel krassen...

ou hou je rustig en probeer je hoofd koel te houden!! sterkte!

16. tulip

tulip Niet meer actief

ik bedoelde het ook niet aanvallend hoor, maar om te laten zien dat ik er wel even goed overnagedacht heb. Mijn opmerking heeft niks met jou te maken.

17. sweetchocolate

Nou, dat is ook weer waar. Wéér een vertrouwensband opbouwen, wéér in onzekerheid zitten en maar denken "kunnen deze leidsters het wel?" Jayden doet het nu wel heel goed op deze leidsters, begint ze te "kennen" en slaapt ook beter dan in het begin. Wat is wijsheid? Hem gelijk radicaal van dit KDV halen en wéér van vooraf beginnen? Hem op andere groep plaatsen (babygroep). Dit wil ik niet, ik wil hem niet op de babygroep hebben omdat ik daar niet achter sta. Ik wil dat als hij later wat ouder is ook om leert te gaan met baby's. Dit omdat er een wens is voor een tweede (nu nog niet haalbaar). Vind het gewoon belangrijk dat hij daarom op de verticale groep blijft. Maar ja, op deze groep is het vertrouwen beschadigd, in ieder geval bij de leidsters. Het vertrouwen was nog groeiende, maar is beschadigd. Maar wat als het maar een "eenmalige actie was"? En dat ze nu wél uitkijken met hem? Fouten maken is wel mensenlijk. En denk wel dat ook de leidster hier erg van geschrokken is.

Hoe dan ook; Gaan eerst gesprek afwachten. Hopelijk ook met directrice van de kinderopvang (niet alleen de locatiemanager dus). Jayden blijft in dezelfde groep, maar mocht dit voorval nogmaals gebeuren tja, dan gaat hij toch écht naar een ander KDV.

Es, snap je wel hoor, ben het met je eens. Zijn stel idioten (ik had misschien andere woordkeuze gedaan maar ok:p). Ik breng toch mijn allesje naar dat KDV! En dan gebeurd dit. Is met geen pen te beschrijven.

Verticale groep heeft zoveel voordelen, te veel dat ik niet wil dat Jayden naar een horizontale groep gaat. Horizontaal zal ook, ongetwijfeld, voordelen hebben. Alleen ik zie die voordelen van een horizontale groep niet. Ze moeten zo vaak wisselen van groep dat het onrustig lijkt te worden voor een kind. Het gaat van baby naar dreumes. Van dreumes naar peuter, van peuter naar peuter plus. In 4 jaar 4 verschillende groepen. Weet niet hoe Jay daar op zal gaan reageren. Nu krijgt hij maar 2 verschillende groepen.

18. Johannal

Johannal Fanatiek lid

28 jan 2009
    3.119
    0
    0
    Ik begrijp dat je gewoon heel eerlijk bent hoor maar is dit een gepaste reactie naar een moeder die met enorme zorgen een onzekere nacht tegemoet gaat? (ik bedoel dit vriendelijk en niet met een geheven vingertje)

Sweetchocolate wat ontzettend naar voor jullie allemaal. Wat zul je geschrokken zijn. Krijgt Jayden nog een nacht voeding? Want dan zou je hem dan even 'extra' kunnen bekijken. Doe wat je gevoel je ingeeft en probeer objectief te kijken wat hij nodig heeft. Het kan natuurlijk ook allemaal 'meevallen' in de zin van dat hij vannacht gewoon lekker slaapt en dat de vlek morgen is weggetrokken (dit hoop ik echt voor jullie). Zet die babyfoon lekker langs je bed op laat de deuren anders open. Spiek nog even voordat je gaat slapen en probeer dan toch echt even uit te rusten. Een uitgeruste moeder kan beter voor haar kind zorgen en trekt beter ten strijd bij het gesprek!

Schrijf even wat dingen op voor het gesprek. Grote kans dat je emotioneel word en dan alsnog dingen vergeet.

Mijn persoonlijke mening is ook dat er meer is gebeurd als alleen de genoemde aai en ik hoop voor je dat je antwoord krijgt op al je vragen. Wellicht kan je afspreken dat je de komende keren dat Jayden gaat een tijdje mag blijven om te kijken hoe het er aan toe gaat en wellicht bouw je zo weer wat vertrouwen op...

Heel veel sterkte, vind het echt erg naar...

19. luckybird

luckybird Fanatiek lid

2 sep 2009
    1.274
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als ik het zie denk ik ook dat hij gevAllen is, ergens tegenaan gestoten. Misschien na het krassen door andere kindje wippertje om of met speelgoed erop gevallen.

20. sweetchocolate

Hij krijgt geen nachtvoeding meer. Maar wel extra controles gedaan afgelopen nacht.

Rond 11 uur lag hij na zijn laatste voeding in bed. En lachen en kletsen dat hij deed in bed.

Om 12 uur gingen wij naar bed. Hem wakker gemaakt. Wekker om 3 uur gezet. Ik eruit controle gehouden. Ook met temp, was tip van zowel Hap als Ha. Beide keren dat we hem wakker maakte werd hij boos dus zat wel goed want doet hij normaal ook als we hem wakker maken.

Vanmorgen werd hij vanzelf om kwart over 6 wakker en was lekker aan het kletsen. Lachen kon hij vanmorgen niet maar dat hoeft niet altijd. Was wel vrolijk en temp was goed.

Rode plek is minder aan het worden. Is nu zo goed als weg. Des te meer zijn de nagels zichtbaar boven zijn ogen. En dan rest van zijn gezicht. Zijn rechter neusgat zit zelfs een kras! Echt heel erg dit. Ik hoop voor zowel kdv als ons dat hij er geen blijvend letsel aan over houdt.

Gelukkig kan ik wel weer helder denken. Laat mij niet meer overvallen door emoties. Het is een K. nacht geweest, maar maakt niet uit. Zolang het maar goed gaat met mijn kind.

Wij wachten gewoon gesprek af en kijken dan pas of we over gaan naar ander KDV. Heb al wel ander kdv gemailt hier bij ons achter. Locatie vind ik niet zo goed, naast koffieshop. Daarom hebben wij destijds niet gekozen voor dat kdv. Daar was ook plek toen destijds. Alleen als dit fout afloopt wil ik hem er wel plaatsen, omdat ik er vanuit ga dat ze de kinderen wel goed beschermen daar voor de koffieshop. Lijkt mij logisch. En zoveel rottigheid geeft die shop niet. Scheuren begin van de wijk hoek om, en scheuren die straat in. Maar zowel shop als kdv zitten aan het eind van die straat. Die drugsgasten kunnen wel rustig weg rijden. Maar goed, ik loop op de zaken vooruit.

Zo naar cb. Zijn er voor eerste afspraak. Kijken of ze wat kunnen doen of zeggen.

Deel Deze Pagina