Wel of geen gesprek aangaan?

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door sweetchocolate, 13 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bereke

    bereke Niet meer actief

    Ook mijn eerste reactie is geweest hoe verschrikkelijk ik het vond. En dat ik inderdaad een grondig onderzoek + uitleg zou eisen en het zou aangeven bij het controleorgaan. En daar sta ik nog steeds achter. Op die manier kan je vermijden dat er nog zo'n fouten gebeuren in de toekomst.
    Maar als uit dat onderzoek blijkt dat het de schuld is van de directie (ontbreken grondbox) en dat dit het eerste incident was voor die leidster dan vind ik, net zoals ik al eerder postte, de straf inderdaad buitenmaats.
    Tuurlijk is het héél erg voor de ouders en ik hoop dat ik mijn meisjes zo nooit terug meekrijg van het kdv maar de leidster moet niet de dupe hiervan worden als ze hier niet aan kon doen in feite. En ik zeg wel ALS. Maar goed, dat weten we nu totaal niet dus daar kunnen we niet over oordelen.
    Verder treed ik gewoon yukl en tulip bij... .

    En inderdaad, laat het nu maar rusten en probeer terug wat vertrouwen te krijgen.
     
  2. fafje

    fafje Niet meer actief


    ja idd, dit moet wel duidelijk zijn, mocht dit het geval zijn...
     
  3. misa

    misa Niet meer actief

    Ik denk ook dat je nu uit emotie reageert. En dat is begrijpelijk. Het is ook erg vervelend! Voor jullie kleine mannetje, voor jullie en ook voor de leidster(s).
    Maar pas op dat je het niet uit verband trekt, want een kindje gaat niet zomaar dood aan een mep en wat krassen. Zo maak je het voor je zelf misschien nog lastiger om een vertrouwensband op te bouwen. :)

    Tja, je man de schuld geven van de politie bellen vind ik ook niet erg aardig. Maar ik kan me ergens wel indenken dat hij van schrik gelijk actie wilde ondernemen. :)

    En wat ik me ook afvraag: was er maar 1 leidster op de groep? Wel 'makkelijk' om die ene de schuld te geven als ze met meerderen aanwezig waren.
    En ik blijf erbij dat het kdv de uiteindelijke schuld heeft, omdat er niet eens een grondbox is.. Hoe kun je je ogen houden op zoveel kinderen tegelijk op die manier..?

    Ik zou toch een gesprek aangaan met de leidster zodat je voor jezelf het verhaal compleet hebt. Misschien dat je dan wat rust kunt vinden.
    Ook zou ik kijken of het kdv (niet de leidster) gecontroleerd kan worden door de GGD, zodat dit soort dingen voorkomen kunnen worden.

    Veel succes met de vertrouwensband en de rust weer vinden. :)
     
  4. adi

    adi Niet meer actief

    Dat bedoelde ik dus ook. Hoe kunnen ze op die groep andere kindjes verschonen of naar bed brengen oid? Ze kunnen de baby dan helemaal nergens achterlaten dan?
    Lijkt me ook geen manier van werken voor die leidsters.
     
  5. Juudje81

    Juudje81 Fanatiek lid

    14 mei 2010
    1.216
    0
    36
    NULL
    NULL
    trouwens, TS gaf al aan dat het 5 dagen geleden was en nu verder gaat. Dus wij zijn degenen die ons er nu nog druk om maken ;)
     
  6. misa

    misa Niet meer actief

    Hihi Misschien wel ja!

    Maar we kunnen niet altijd allemaal direct reageren op de reacties. Op een forum duurt het natuurlijk wat langer dan een face to face gesprek. :)
     
  7. Juudje81

    Juudje81 Fanatiek lid

    14 mei 2010
    1.216
    0
    36
    NULL
    NULL
    Mee eens hoor Jois! Enne, tis ook duidelijk dat we het er toch nooit allemaal eens over gaan worden ;) De ene moeder reageert nu eenmaal anders dan de andere en die staan hier dus lijnrecht tegenover elkaar :D
     
  8. misa

    misa Niet meer actief

    Klopt, maar dat hoeft en kan ook niet. Als we elkaar maar blijven respecteren hè. :)
     
  9. Yukl

    Yukl Niet meer actief

    Haha :D
     
  10. twinkle star

    twinkle star Niet meer actief

    Dit hele verhaal verbaasd mij vreselijk met jouw laatste reaktie als toppunt. Eerst schrijf je dat jouw man een gesprek wil en dat jij je afvraagt waarom? Daarma heb je het over aangifte, of je man het nu is of jij maakt niet uit en daarna wijs je met je vinger dat ze gelukkig nooit meer met baby's mag werken. Vervolgens wordt er door een hoop gesproken over de leidster dat het ook wel een erg heftige beslissing is en wordt je boos dat mensen zo reageren. Dit terwijl je in het begin niet eens in gesprek wilde....
    Uiteindelijk wil je het er niet meer over hebben omdat het gewone leven door gaat, je stapt wel erg snel over in je emoties.
     
  11. Sensea

    Sensea Niet meer actief

    je had beter je laatste reactie achterwege kunnen laten denk ik ts. die slaat kant noch wal. ik heb al een aantal dagen niet meer gereageerd, omdat ik ook vind dat de leidster op basis van wat wij hier weten te hard gestraft wordt. ik snap best dat je geschrokken bent enzo maar je moet wel een beetje redelijk bliiven. zou jij je baan willen kwijtraken voor zoiets en voor altijd aan een schandpaal genageld willen worden zodat je nooit meer in je vakgebied kunt werken alleen omdat ze je kind op de grond leit zitten omdat er geen box aanwezig was/ kijk je wilt niet verder ingaan op wat er precies verder is voorgevallen dus kunnen wij ons daar ook geen oordeel voer geven. als ze vaker nalatig is ( en dan bedoel ik niet niet met dingen waar ze niks aan kan doen omdat de middelen niet voorhanden zijn) dan wordt het iets anders. maar nu is dus haar hele toekomst om zeep. ze kan met deze referentie nooit meer werk vinden. ik zou me als moeder zijnde ook rot geschrokken zijn als ik mijn kind zo terug kreeg, maar toch zou ik nog wel de tegenwoordigheid van geest hebben om er iets van te zeggen als ik de straf te zwaar vind in combi met het incident. je zult dus of meer hierover moet en gaan zeggen als je zulke reacties niet wilt en als je het niet weet uit moeten gaan zoeken of je erachter kunt komen wat er precies gebeurd is. ik verbaas me dat jullie dat schijnbaar dan weer niet belangrijk vinden. ik hoor niks hierover meer namelijk. dat zou voor mij als moeder namelijk cruciaal zijn . wat is er gebeurd? en hoe kwam het? pas dan kom je aan verwerken toe denk ik. en pas dan kun je weer vertrouwen proberen te krijgen. ik denk nu dat deze leidster helaas de prijs betaald van een directie die zelf de spullen niet op orde had, maar niet negatief in het nieuws wil komen ( de kvd staan er tochal niet rooskleurig op op het moment natuurlijk in het nieuws) en dus maar zoiets doet om voor de buitenwereld over te komen als kijk ons een kordaat optreden.
     
  12. Dretjuh

    Dretjuh VIP lid

    12 okt 2007
    8.240
    85
    48
    Vrouw
    Visagiste voor MAC Cosmetics, eigenaresse webshop
    Brabo in België
    zoo ik moet zeggen dat ik wel heel erg schrik van die foto.
    Een boos kind kan die krassen wel gemaakt hebben, maar of die dan aai aai zegt :S
    Maar die grote rode plek boven zn oog... ik schrik er echt van dat kan een kind toch niet zomaar doen, dat zal vast pijn gedaan hebben.

    Ik zou sowieso een gesprekje aangaan. Dit hoeft voor die leidster niet een straf te zijn, maar wellicht een opluchting omdat er over gesproken wordt.
     
  13. adi

    adi Niet meer actief

    Lees even de rest van de topic ;)
     
  14. Sensea

    Sensea Niet meer actief

    inderdaad even het hele topic doorlezen,dan zul je lezen dat het een allergische reactie is en dan wordt het topic heel anders.
     
  15. Yummy

    Yummy Fanatiek lid

    7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Ik heb het hele topic gelezen en ik vraag mij iets af, waarom hebben jullie geen gesprek gehad met deze leidster?
    Ik zou met haar willen praten, willen weten hoe dit heeft kunnen gebeuren enzovoort. (Dus om de tafel, niet via de telefoon oid)
    Voor het vertrouwen, voor onszelf maar ook voor deze leidster.
    Ik neem aan dat zij ook ontzettend schrokken is en ik denk dan ook dat zij diegene is die jullie weer wat meer vertrouwen kan geven. Ook zou ik gewoon willen zien wat het met haar doet, of ik het idee heb dat ze het ook echt verschrikkelijk vindt of dat ik het idee heb dat ze er niet zo mee zit (wat ik mij niet kan voorstellen).

    Iets als dit mag absoluut niet gebeuren en ik zou dit ook eerder het kinderdagverblijf kwalijk nemen dan 1 leidster. Een leidster mag niet alleen op de groep zijn, dus waar was de andere leidster(s)? Waarom waren er geen voorzieningen die toch haast noodzakelijk zijn op een verticale groep, hoe kan het gebeuren dat een kindje dit soort verwondingen op kan lopen zonder dat iemand het merkt. Daar heeft niet 1 iemand schuld, maar het kinderdagverblijf.
     
  16. misa

    misa Niet meer actief

    @Sweetchocolate: Hoe gaat het met je zoontje? Zijn de krassen al bijna weg? Ik hoop het! Hoe is het nu met jullie? Hebben jullie ondertussen al een gesprek met de leidster gehad? En is je zoontje alweer naar het kdv geweest?
     
  17. Loesje86

    Loesje86 Niet meer actief

    Met verbazing zit ik ook dit topic te lezen. Allereerst; wat erg dat dit allemaal gebeurd is, maargelukkig gaat het weer goed met hem!
    Ik snap alleen eigenlijk na 14 pagina's heel het verhaal niet.
    Ik snap je boze gevoelens, maar als je je kindje achterlaat op een KDV he je dus idd vertrouwen nodig van beide kanten, maar je moet ook in je achterhoofd houden dat het nooit 100% veilig is. Een ongeluk zit in een klein hoekje, net als wat er nu gebeurd is.
    Ik snap dus niet dat de leidster per direct van de groep gehaald is. Ik ben iig blij dat ik niet op dat KDV werk dan.... Ik heb het al 2keer meegemaakt (gelukkig niet bij mezelf) dat er een kindje uit een bedje is gevallen. Verschrikkelijk, had niet morgen gebeuren, maar is eenmaal gebeurd. Gelukkig geen blijvend letstel, maar kindje wel naar ZH gebracht en daar een scan gehad. Gelukkig erg veel medeleven ook gehad van de betreffende ouders. En medeleven gegeven. Wat ik hiermee wil zeggen is dat zulk soort dingen KUNNEN gebeuren. Welke voorbeelden krijgen wij denk je bij een BHV traning? Die worden niet verzonnen, maar zijn vaak in het verleden ergens gebeurd.
    Nogmaals, er zit hier meer achter, en dan denk ik niet bij de leidster, maar wel bij de leiding van het KDV. Hun reactie is gewoon vreemd...
    Ik hoop dat je je kindje weer vol vertrouwen achter kunt en wilt laten! Heel veel sterkte iig!
    En owja...over die wipstoeltjes niet op de grond...heb ik ook nog nooit van gehoord :)
     
  18. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.554
    3.456
    113
    Mee eens.
    De leiding van het kdv verschuilt zich gewoon achter de leidster. Natuurlijk is het fout gegaan en had het niet mogen gebeuren, maar de leiding is verantwoordelijkheid voor het op de juiste manier veilig inrichten van het kdv, wat dus niet is gebeurd.
    Ik kan me voorstellen dat een gesprek met die leidster voor jullie emotioneel misschien best moeilijk is, maar ik zou toch wel haar kant van het verhaal ook willen horen, wie weet zijn er meerdere fouten gemaakt waardoor dit kon gebeuren, buiten haar schuld om.
     
  19. misa

    misa Niet meer actief

    Hoe gaat het met je zoontje en het kdv?
     
  20. collo003

    collo003 VIP lid

    12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Ik vind het knap dat Ts weer aan het vertrouwen kan werken zonder precies te weten wat er is gebeurt. Dat zou er bij mij echt niet ingaan. Ongelukjes kunnen gebeuren, maar in wees eerlijk! Zeg me wat er gebeurt is en waarom het voorkomen had moeten worden of waarom het niet te voorkomen was en wat er evt voortaan voor lering uit getrokken wordt.

    Enneh, ongelukjes kunnen gebeuren, maar een kdv waar tot 2 x toe een kindje uit een bedje valt? Da's ook niet best natuurlijk.
     

Deel Deze Pagina