Hier ook. Ook toen ik geen anticonceptie gebruikte na de bevalling van de eerste. Ik vind het echt vreselijk. Ze zeggen dat als je vaker zin maakt dat dan vanzelf je libido terug komt. Voor de zwangerschap van de eerste was mijn libido torenhoog. En toen ik zwanger raakte kakte dat compleet in. Inmiddels is het zo erg dat ik het idee heb dat mijn libido ergens op de Noordpool onder 6 meter sneeuw ligt ofzo
Heel herkenbaar. Ik ben snel na de bevalling van de pil afgegaan, toen werd het libido wel iets beter. Ik heb tijdens de bevalling ook een knip gehad, heb er 2 jaar lang last van gehad. Ben uiteindelijk via de huisarts bij de gynaecoloog beland en nu zijn de pijnklachten weg. Je mag een pb sturen
Hier ook erg herkenbaar en begrijp het ook niet van mijzelf. Vind mijn man nog zeker erg aantrekkelijk en zou hem ook voor geen goud willen missen. Ik denk zelf dat het komt omdat je de hele dag door bezig bent mey dd kinderen. Praten, knufellen etc dat ik als ze op bed liggen gewoon rust wil aan mijn lichaam. De hele dag word er ten slotte letterlijk en figuurlijk al aan je getrokken. Het enige verschil is denk ik dat als we het doeb ik het altijd heel fijn vind en op dat moment denk, moeten we vaker doen! Maar toch duurt de volgende keer altijd weer even. Heel veel sterkte. En praat er vooral over met je man!
Herkenbaar hoor. Ik heb totaal geen zin. Maar ben dan ook uitgeblust; drie kleine kinderen, werk, huishouden...ik werk alleen nachtdiensten slaap amper overdag, ben er een hele week van bezig om bij te komen en dan moet ik weer werken...ik val om 1930 op de bank in slaap, verplaats me dan naar bed om te slapen.....moeeeeeeeeeeeee...
Ik ben heel benieuwd. Heb je ook een link naar het onderzoek? Ts, net als de anderen zou ik aanraden om even te stoppen met de pil. Voor sommige vrouwen werken ze goed en zonder bijwerkingen. Bij anderen helaas niet. Wanneer je zegt dat jullie geen tweede kindje meer willen, zijn er eventueel ook permanentere oplossingen. Daarnaast denk ik dat de huisarts je zou kunnen helpen. Die kan je verhaal aanhoren en je eventueel doorsturen naar de geschikte persoon. Ik vind het niet normaal dat je altijd pijn hebt tijdens intimiteit, dus misschien kan de ha of gyn je daar bij helpen. En uit ervaring weet ik dat het een stuk leuker wordt wanneer de pijn weg is.
Ten eerste. Dat je na 3 jaar nog last hebt van je knip lijkt me niet normaal! Heb je last van litteken weefsel? Heb je het ook al met je vriend erover gehad? Als je seks hebt, kan je er dan wel van genieten? Kom je klaar etc. ? Als je er helemaal geen plezier aan hebt, dan snap ik heel goed dat je er helemaal geen zin meer in hebt.
Super herkenbaar. Ons zoontje is nu 1 en sinds de bevalling kan ik me nog maar 1 moment herinneren dat ik zelf zin had, voor de rest 0,0. Vind dit echt niet leuk! Bij ons geeft dit wel spanningen helaas omdat mijn vriend een libido heeft van heb ik jou daar. Ik ben aan de pil gegaan na de bevalling en na 3 maanden gestopt want ik werd er depressief van. Toen ik stopte, hoopte ik op meer libido maar helaas, niks veranderd. Nu heb ik een mirena spiraal.
Hier ook na de bevall8ngen aan de pil geweest en daarvoor trouwens ook. Eigenlijk altijd alleen maar zin gehad op het moment dat ze graag zwanger wilden worden en dan op het juiste moment, verder niet. Was dus altijd een moeten bij ons. Nu sinds dit jaar was ik eigenlijk helemaal klaar met de pil ook omdat ik genoeg andere tabletten moet slikken, en die kleine ronde pil extra was me gewoon teveel.... klinkt raar ik weet het. Nu sinds een aantal maanden een Mirena, en sinds die tijd is mijn zin weer terug. Mijn man denkt zelfs af en toe dat ik hem met rust moet laten ....... we hebben ook een poos condoom gebruikt, maar dat was helemaal niks. Voor mij en voor hem niet. Nu alleen nog het eerste jaar spiraal doorkomen met al die tussentijdse bloedingen.....
Mirena spiraal geeft ook hormonen af, maar wel veel minder. En ook wel herkenbaar. Mijn lijf wil niet meer mee na geboorte van de jongste. Ik herken dit totaal niet van de vorige bevallingen, maar heb tijdens deze bevalling wel wee-opwekkers gehad. Ik gebruik nu helemaal niets, hormonen verdraag ik niet en wil even niets in mijn lichaam, dus ook geen koperspiraal. Condooms zijn wel ok als je de juiste soort kiest.
En overigens is seks niet alleen penetratie he. Misschien eerst knuffelen, aanraken, je tot een orgasme brengen? Zodat het genot wel terugkomt en het gevoel, want nu associeer je seks met pijn.
Stoppen met de pil is enorm goed geweest voor onze intieme relatie. Ik kon zijn aanrakingen weer verdragen en kon weer genieten van onze intieme momenten. Raakte ook weer vanzelf opgewonden. Als je lange tijd niet met elkaar intiem bent, veranderd ook je gevoel naar je partner toe vind ik. Soms zit er weleens een week tussen, Als we dan weer intiem zijn voel ik me weer zo aangetrokken tot hem en blij vanbinnen.
hier ook iemand met ervaring. kun je wel goed ontspannen? dat is vaak oorzaak nr 1 als je pijn ervaart... en verder is t echt een kwestie van de knop om en idd zin maken (al is t door te kijken naar bepaalde films bijv, dat geeft echt niet hoor....). zolang je blijft denken 'ik heb geen zin' dan zul je ook zeker weten geen zin gaan krijgen....dat stukje is wel een kwestie van de "juiste" mindset. hier wel iemand juist met een erg vervelend verleden op dat gebied, wat de uitdaging soms nog wat groter maakt....ik heb ook vaak zat de gevoelens 'laat me met rust', 'blijf van me af' etc. en ik vond 1 reactie hierboven heel erg zinnig. je bent de hele dag al met kind bezig met knuffels en kusjes etc dat t 's avonds idd best wel even lekker is om gewoon de ruimte te hebben voor jezelf. even niemand in dat privé cirkeltje. vergeet niet dat je leven ontzettend is veranderd na het krijgen van je kindje. zoals het vroeger was kun je nooit meer terugkrijgen tenslotte. je hebt te maken met ineens heel andere en grotere verantwoordelijkheden, gratis irrationele angsten, maar als het goed is ook een hele dosis liefde. ik herken je verhaal, maar ook ik zou echt niet zonder mn man willen hoor en buiten alle andere lichamelijke ongemakken om, op een moment dat het dan wel een keer kan...dan zet ik graag die knop om. niet alleen voor hem, zeker ook voor mij. ik heb die ontladingen ook nodig