Hoi Allemaal, Ik heb een vraagje over het fruithapje. Kan je fruit invriezen. Ik heb wel gehoord dat je meer kan maken en dan invriezen in kleine bakjes, maar is dat wel goed? En hoellang moet je het van te voren eruit zetten om het te laten ontdooien? Heeft iemand hier ervaring mee? Groetjes van Dolfijntje
Ik vries dit nooit in omdat t klaarmaken zo weinig tijd in beslag neemt en ik t liever vers geef. Ik zou t dan de avond er voor in de koelkast zetten, dan is t wel ontdooit hoor.
Hoi Patroeschka, Bedankt voor je advies. Ik geef ook liever vers fruit hoor! Maar soms is het ook wel makkelijk dat het al klaar is. Net als die potjes, maar dan zelf gemaakt. Groetjes van Dolfijntje77
Ik maak altijd meerdere porties en vries het in. Het ontdooien is zo gebeurd, hangt van de hoeveelheid af. Ik maak porties van 30 gram, dat is met een uurtje dooi. Sommige dingen vriezen niet goed in bv banaan gepureerd, dat wordt anders van kleur en geurs en smaak vind ik. verder heb ik het al succesvol gedaan met appel, peer, aardbei, witte druif....keus genoeg dus! Ook groentehapjes vries ik trouwens in hoor, kan ook prima!
Ik maak altijd combi van appel-peer-banaan. Dit vries ik per portie in. Smaak blijft prima hoor. Ik haal dit in de ochtend eruit en geeft het rond half 10. Dan wel ontdooid.