Wakker maken laatste fles..

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Lauw1990, 5 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lauw1990

Lauw1990 Actief lid

19 jan 2016
    133
    13
    18
    #1 Lauw1990, 5 nov 2016
    Laatst bewerkt: 5 nov 2016
    Hoi lezers,

Mijn zoontje Finn van 9 weken krijgt sinds gisteren 3x 150 + 5 schepen en en 2x (1e en laatste) 180+ 6 scheppen. De laatste laat hij een restje staan, de eerste ging vanmorgen leeg. Op 26 oktober woog hij 4995 gram.

Na de fles van rond 18.00 valt hij in slaap of kan ik hem zo wakker (maar oogjes aardig richting dicht)op bed leggen en valt hij in slaap (dit is overdag wel eens anders, heeft hij vaak een kort inslaap huiltje). En dan slaapt hij dus bij wijze van door.. Gisteren heb ik hem uiteindelijk maar om 00.00 wakker gemaakt.. Er zat 6 uur tussen en hij lag nog heerlijk te slapen.
    Laten liggen durf ik niet zo goed, want dan zit ik hem wellicht verder midden in de nacht nog een fles te geven en ik geef wel een beetje om nachtust..

Nu werd hij om 5.00 wakker en tegen 5.30 heb ik hem zijn eerste ochtendfles maar gegeven. Hij is ook wel eens al rond 6 wakker geworden. Nu dacht ik dan maak ik hem uiterlijk maar om 00.00 wakker gisteren. Ik lag 0.45 zelf op bed.. En toen was het 5 uur.. Kort tukkie dus. Nu heb ik dus de indruk dat het niet veel uitmaakt of hij om 23.00 de laatste krijgt of iets eerder of later.. Hij komt toch rond die tijd. Het liefst heb ik natuurlijk dat hij tegen 6.00 komt, 5 uur vind ik al super netjes maar is nog wel erg vroeg. Hij doet dit overigens al een paar weekjes zo.

Is het zo dat des te later ik hem wakker maak des te eerder hij weer komt? Hoe ging dit bij jullie? Er zat dus 6 uur tussen gisteren en hij sliep nog (18.00 - 00.00). Overdag zit er ongeveer 4 uur tussen iedere keer.

Het zou lekker zijn als hij bijvoorbeeld 23.00 - 6.00 een beetje blijft doen. Nu is het iedere keer een verrassing als ik op mijn wekker kijk ;). Ook accepteert hij geen kleine fles van bijvoorbeeld 100 cc, stel het is 4 30 (ook laatst gebeurt). Hij valt moeilijk in slaap erna , huilen,en komt 1,5 later weer. Terwijl ik dat echt nog wel nacht vind. Dan bood ik hem altijd een klein flesje aan.

Ik ben zo benieuwd wanneer hij goed doorslaapt naar bijvoorbeeld het bovenstaande tijdstip. Het zit er aan te komen, want 3 a 4 uur js het al even niet meer geweest. Wanneer kwam er bij jullie regelmaat in? En na 18.00 hem om 22.00 wakker maken, dus gewoon na 4 uur? Heb ik dan kans dat hij wel langer slaapt/ later de ochtend wordt?Als ik dan 6 uur doorreken kom ik op 4 uur en dan zit je weer midden in de nacht natuurlijk .. Terwijl die 6 uur gewoon lekker is qua tijdstip , want dat is dan overduidelijk een ochtend / 1e fles. Wat zijn jullie ervaringen met betrekking tot eventueel wakker maken voor die laatste en daarna doorslapen / hoe laat weer wakker worden? Snap dat ieder kindje andere is. Punt is ook vooral dat ik hem dus wakker moet maken. .

Hihi, het blijft een beetje stoeien nu. Ik denk nu elke keer bij tegen 6 uur, we hebben m! Een nacht goed door! En ineens is het weer een keer 5 uur of ietsje eerder. . Stiekem kijk ik toch een beetje uit naar het moment dat hij zo gaat slapen :). Ik probeer hem overigens ook wel eens de speen te geven rond 5 maar die accepteert hij dan niet, dus dan heeft hij toch echt wel trek.

Alvast bedankt voor jullie reacties!

2. jolanda0207

jolanda0207 Actief lid

27 aug 2013
    216
    6
    18
    Hier gold de regel per pond mochten ze 1 uur doorslapen. dus met 10 pond 10 uur slaap.
    zou gewoon mee gaan in t ritme en als ze te lang slapen pas wakker maken.

Hier ook een eigenwijsje die rond 18 uur ging slapen en dan rond 6 uur wakker werd voor een fles. Stopte dr weer terug en dan sliep ze tot 8 uur.
    Doordat ze dit al vroeg deed was t wel de truc om te zorgen dat ze overdag genoeg kreeg.

Zou t een keer proberen wat er gebeurt als je niet wakker maakt.

Groetjes jolanda

3. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.646
    5.680
    113
    Wat jammer dat hij niet makkelijk verder slaapt na de eerste vroege fles. Hier was dat ook rond half 6 en ik beschauwde dat als nachtvoeding. Gaf in het donker de fles geen poes pas ook geen schone luier en daarna bedje weer in. Haar laatste fles 22.30 verviel rond 10 weken toen wij haar steeds wakker moesten maken.

Ik zou na de fles van 18 hem nog wel voor de nacht een fles geven. Bijv om 22.00 en kijken wat er gebeurd.

4. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

met 9 weken woog mijn dochter 4800 gram en dronk ze 6 flesjes van 120 cc. wij zijn toen gestopt met wakker maken voor de late voeding omdat ze die slecht dronk en omdat we op die manier haar ritme verstoorden en met het idee dat we dan maar een nachtfles zouden geven maar wel op het moment dat zij honger had! en wat denk je? ze werd zonder die fles even laat wakker als met die fles. ze sliep dus vanaf dat moment van 19.00 tot 7.00 uur. het maakte totaal geen verschil of we die laatste fles wel of niet gaven! we zijn toen wel overgestapt naar 5 flesjes van 150 cc (die niet allemaal altijd op gingen) om haar wel voldoende voeding en vocht binnen te laten krijgen.

5. Juneau

Juneau Bekend lid

18 jan 2016
    608
    0
    16
    Ook hier maakte die laatste fles niet uit. Mijn dochtertje is nu 10 weken, weegt 6400kg krijgt 5 x 180/6, waarvan haar laatste fles rond 20:00 en dan slaapt ze door tot 0600/0700 (heel soms 0500), dit doet ze al sinds ze 4 weken is (uiteraard toen wel minder hoeveelheden fv). Ik heb geprobeerd om haar wakker te maken rond 2300 voor de laatste fles in de hoop dat ze langer doorslaapt, maar toen werd ze ook gewoon 0600/0700 wakker. Dus ik laat haar voortaan maar gewoon doorslapen. Na de eerste fles van 0600/0700 verschoon en voed ik haar in het donker (zonder te praten) dus ze zit dan nog in een soort slaapmodus en gaat dan meteen na haar flesje slapen tot 0900/1000. Dus ik vind het wel prima zo!

6. Lauw1990

Lauw1990 Actief lid

19 jan 2016
    133
    13
    18
    Bedankt voor jullie reacties!

Nu werd hij gisteren ineens zelf wakker tegen 22.30 en dus 22.30 een fles van 180/6 gegeven. Deze gaat overigens niet helemaal leeg, maar dat geeft niet. Hij drinkt denk ongeveer nog 165 cc op dat tijdstip. We bieden het hem gewoon aan. Dit ging eerst ook zobmet 150/5 toen we daar een beetje mee begonnen. Hierna was hij ook nog eens super wakker (geen pijl op te betrekken zo momenteel, haha! ). Tegen 23.30 op bed en toen lag hij nog lekker geluidjes te maken. Vanmorgen werd hij tegen 4.45 wakker. Ik heb hem om 5.00 geprobeerd een speentje te geven een paar keer, maar die wilde hij echt niet. 5.10 een fles dus (180/6). Nu ik hem dus deze grote fles geef (en die gaat wel leeg) , kan ik hem zo om 6.00 terug leggen en hij heeft toen geslapen tot 8.30 ongeveer. Toen lekker op schoot, verschoond en aangekleed en een fles tegen 9.30.

Het maakt dus qua tijd van wakker worden nu niet uit zo te zien of hij 00.00 of 22.30 de laatste heeft gehad. Hij meldt zich dus rond 5.00. Wel weer frappant dat we m telkens moesten wakker maken en gisteren werd hij ineens zelf wakker.Wellicht verschuifd hij binnenkort wel weer. Voordat de wintertijd in ging heeft hij er namelijk wel een paar keer tegen 6.00 van gemaakt. En toen ging de klok een uur terug.. Als hij rond 18.00 de laatste krijgt zal ik dan voor de regelmaat 22.00 a 22.30 aanhouden voor de laatste? Blijft een puzzeltje zo hè !

Deel Deze Pagina