wel of geen hond ?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Magdalena6, 26 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Ik reageerde letterlijk op je reactie en daar stond dat je er boos om kon worden ;)
    Maar ben het idd met je eens dat mensen veel te snel een hond nemen, teveel zijn zich niet bewust van de consequenties.

2. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Je hebt gelijk maar dan maar in de zin zoals jij ook schrijft dat mensen veel te snel een hond nemen

3. mommy to be

mommy to be Bekend lid

4 dec 2006
    549
    0
    0
    ook hier een labrador en een dochter van dik 2 jaar.
    Wij hadden onze hond ook al voordat ons meisje er was en ik zou hem nooit of te nimmer weg doen maar ik merk ook wel dat het vaak lastig is hoor en dat ie net iets te weinig aandacht krijgt.
    met een dagje weg moet je altijd rekening met em houden dus niet te lang weg of onderdak voor em regelen.
    en dan het uitlaten, ik vind het heerlijk om met mijn beessie te wandelen maar dochterlief moet ook altijd mee (ben 'smiddags en 's avonds altijd alleen) en zeker nu het weer kouder en natter wordt is het af en toe best vervelend.
    Dus hier eigenlijk ook een schuldgevoel omdat je de hond niet de aandacht kan geven die hij verdient.
    maar goed ons meisje is wel dikke maatjes met onze lab!

ik zou als ik jou was heel goed nadenken of je een hond in huis neemt, het is veel werk (mar je krijgt er ook een hoop voor terug:D)

4. Magdalena6

Magdalena6 Fanatiek lid

5 mrt 2008
    1.492
    0
    0
    bedankt voor de vele reacties !!

maar lees toch bij velen dat het best pittig is...!
    als we geen kinderwens meer hadden, was er sowiezo een hond gekomen, we hebben eens in de 3 maand een oppas hond, we zijn stapelgek met honden en dochterlief ook,dat is niet het punt !
    vroeg om advies, 2 kids en een hond .....

wil er zeker van zijn, maar heb nog mijn twijfels...
    wij zijn zeker geen types, die een dier aanschaffen en het toch na een tijdje weg doen !!!! krijg boosheid als ik wel es van mensen hoor....
    we hebben trouwens 3 katten hoor !!

tuurlijk krijg je er ook veel terug, lekker wandelen, naar het bos of het strand .....heeeeeeerlijk !!

5. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Ik zeg niet doen dan. Zeker met een labrador pup kan je het best ook op cursus gaan. Een jonge hond heeft veel energie en ook aandacht nodig. Het is net een klein kind, dus als je zelf het gevoel hebt dat je dit niet alleen kan, moet je het ook niet doen.

6. spinnekop

spinnekop Niet meer actief

de vraag die je aan jezelf moet stellen is

waarom wil ik een hond ?

en daar je beslissing op maken

wij hebben een hond gehad en ik zelf zou in ieder geval de eerste 15 jaar geen hond meer nemen.

spinnekop

7. youngmom

youngmom Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.374
    0
    0
    Kinderverzorgster (ook afgestudeerd als leerkracht
    West-Vlaanderen, België
    Wij hebben een American Staffordshire Terrrier, 2 jongens en twee ukkies onderweg. Gaat perfect hoor. Meestal laten we de hond uit in het park hier vlak bij terwijl de kids spelen. Mijn vriend is zelfstandige en dus vaak laat thuis, sta er dan ook vaak alleen voor en werk full-time.
    Nog nooit problemen gehad eigenlijk. Maar als jij denkt dat dit te druk voor je word zou ik er wel over nadenken. Een hond is vrij actief (de onze toch enorm) en vraagt veel tijd om uit te laten. Pas als je echt overtuigd bent zou ik het doen.

8. Samba25

Samba25 Fanatiek lid

22 okt 2008
    2.082
    0
    0
    Zuid Holland
    Ik zou het niet doen. Ik heb ook een hond, had er zelfs 2 maar het is gewoon druk. Zeker als je werkt en 2 kinderen zou hebben. Ik vind het met 1 kind al heftig. Tuurlijk draait de hond wel mee in het gezin maar het is toch ook een handenbinder. Je moet er altijd uit, elke ochtend, ook als je een baby hebt. Dat is echt onhandig kan ik je vertellen. Het gaat wel, maar soms dacht ik weleens, please kan iemand die hond even uit komen laten? En dan zeker als je man vaak van huis is. En wat iemand anders ( weet even niet meer wie) zei, die haren, vreselijk als ze gaan kruipen...
    Ik stofzuig me een ongeluk. Verder is een hond natuurlijk enig maar er zijn ook nadelen ja, en een puppie, nog veeeeeeeeeeeel meer werk als een volwassen hond.

9. wendy77

wendy77 Actief lid

3 feb 2007
    247
    0
    0
    hellevoetsluis
    Pff, wat ben ik blij dat ik in een warm land woon! Wij hebben op dit moment 1 kleine van 3,5 jaar, 3 honden (2 cane corso's en een boxer), 1 kat en 4 schildpadden. En ik heb nooit ergens last van. Onze honden leven altijd buiten. Ga naar hondentraining met alledrie de honden op verschillende dagen zodat mijn man kan oppassen op onze kleine. En als het goed is krijgen we ons eerste nestje in december :) Maar ik moet bekennen dat ik het als ik in nederland had gewoond nooit had gedaan. Ik had idd gewacht totdat mijn dochtertje wat ouder was. Het blijft een klus voor honden zorgen.

10. FEE88

FEE88 Niet meer actief

Wij hebben toen ik 5 maanden zwanger was besloten een pup te nemen. Man wou het eigenlijk niet maar ik ben niet anders gewend dan een hond te hebben en ik was 100% ziek gemeld door ishias en harde buiken. Ik ga ook niet meer aan het werk tot iig volgend jaar september. Dit was voor mij de kans om een pup op te voeden, overleg gehad met de fysio en die vond het een goed idee omdat ik zo rust met beweging goed kon combineren. Ik moet zeggen de eerste week viel me zwaar maar nu ze ook wat langer kan wandelen geniet ik er ontzettend van. Ik heb wel afgesproken met mijn man dat ik alles doe behalve als ik moet bevallen, na de bevalling en als ik ziek ben, maar stiekum vindt hij het ook steeds leuker worden en is hij helemaal verliefd op onze pup! Mijn stiefzoontje van 4 is van woensdag-zondag bij ons en dat gaat nog niet helemaal vlekkeloos ze moeten beiden leren hoe ze zich moeten gedragen maar het gaat steeds beter en hij is helemaal gek op haar. We hebben wel geluk gehad want ze leer heel snel binnen een week zindelijk en ze kent nu alle commando's die ik haar wou leren, ook is ze 2 nachten 's nachts wat wakker geweest maar nu moet ik haar 's ochtends wakker maken. Ik ben haar nu aan het leren om naar mij te luisteren als ze los loopt en ook dit gaat goed. Nu de puberteit nog afwachten ;) Maar je moet er idd 100% achter staan en er mentaal ook klaar voor zijn anders stort je helemaal in!

11. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    sja ik lees heel veel twijfel in je bericht... maar waarom perse een labrador? Is een hond die veel aandacht vraagt...

Ik zit zelf ook met een dilemma, ik wil graag een nieuwe hond (mijn hond is onlangs overleden) maar ik ben 24 weken zwanger.
    Nou ben ik niet zo moeilijk, vind het ook een goede reden om er even uit te zijn en bovendien laat ik mijn hond ook wel even op het grasveldje voor mijn huis uit als de kinderen liggen te slapen.
    Bij ons is er altijd iemand thuis of ik, of mijn man, of mijn moeder.
    En over haren, sja die zijn vervelend, vooral van een grote hond denk ik, maar een jack kan ook aardig verharen. Maar goed als je elke dag stofzuigt is het geen ramp en ik ben ook niet bang dat mijn dochter bij een paar haren komt ofzo...
    en toch twijfel ik... juist omdat ik weet hoeveel werk het is...
    dus sja... als ik jou was zou ik het (nog) niet doen...

12. Magdalena6

Magdalena6 Fanatiek lid

5 mrt 2008
    1.492
    0
    0

waarom een labrador ??????
    omdat wij het een mooie ras vinden !!! rare vraag...:)
    waarom neem jij een jack russell ?? alleen omdat ie klein is ??
    maar goed...

we zijn er overuit, we zijn al druk aan het rond kijken, zijn al bij 1 fokker geweest, al op de lijst staan rond periode aril/mei...
    maar er komt wel een hond... zijn we overuit !
    verder zien we het wel, miss toch eerst een kleine spruit ?? ;)

13. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    o nee hoor, maar uit je berichtje bleek niet waarom je perse een labrador wilde. Het klonk alsof je man dat wilde ofzo.
    Veel succes met je hond!

Deel Deze Pagina