Even op de reactie met dat een naakthond dan een goede optie is: Allergie en Naakthonden Vaak worden Naakthonden gezien als honden voor mensen met allergie. Het is echter niet zo dat allergiepatienten geen last hebben van Naakthonden. Mensen met een huisstof allergie zullen geen last hebben van de honden, maar mensen met een huidschilfer allergie wel. Uitproberen is dus aan bevolen. Mijn vriend bijvoorbeeld is hier dus wel gewoon allergisch voor. Zelf hebben wij een maltezerkruising (met poedel) en een dwergpoedel (kruising) en dit gaat wel goed. Dus zeker als je kindjes opvangt, moet je goed onderzoek hier naar doen. Mijn oudste dochter reageert namelijk ook op huidschilfers en die zou ik van een opvangadres weghalen als blijkt dat ze reageert op de hond daar. Over het algemeen kunnen poedels en kruisingen wel (labradoodle bijvoorbeeld). Geen haar staat absoluut niet gelijk aan geen allergie! Verder zouden wij zeker niet meer zonder een hond kunnen als deze er niet meer zijn. Maar je moet wel altijd opvang voor ze zoeken als je langer weg wilt/moet en inderdaad bij koud en vies weer moet je ook naar buiten met ze Succes met de keuze!
OOk shitzu's zijn niet altijd veilig met een allergie... mijn vriend kan hier dus niet tegen... poedelachtigen gaan wel goed zoals gezegd.
Dit ook inderdaad... of kinderen nou allergisch zijn of niet er zijn ouders die honden bij een gastouder nou eenmaal niet fijn vinden en specifiek voor jou kozen omdat je geen honden hebt/had.
Ondanks dat wij zelf twee honden hebben, zou ik mijn kids niet plaatsen bij een gastouder met een hond. En dat geldt denk ik voor veel meer ouders. Het is zeker ook meer werk; als je een ras kiest waar kinderen niet allergisch voor zijn, dan ontkom je niet aan borstelen, trimmen, etc. Om nog maar niet te spreken over het zand, de takjes etc die ze mee naar binnen lopen na een wandeling/in de tuin te hebben gespeeld. Je moet er inderdaad niet zomaar van uitgaan dat je kind de hond wel uit kan laten... hoe klein of groot ze ook zijn. Onze hond is gebeten door een meisje dat een herdershond uitliet... de ouders waren een dagje weg.... en het kind kon de riem niet eens houden toen hun hond op de onze afstormde. Kan natuurlijk ook vanuit de andere kant zijn... stel je kinderen laten jullie hond uit en een andere hond komt op je kind en hond af.... dan moeten ze toch wel goed weten wat te doen...
Ik zou echt geen gastouder met een hond willen hebben. Als mensen een hond hebben, ruik ik het zodra ik de drempel overstap. Ik denk echt dat die geur blijft hangen, hoe goed je ook schoonmaakt, en dat je het zelf gewoon op een gegeven moment niet meer ruikt. Ik heb altijd het idee dat mijn kleding ook naar hond ruikt wanneer ik voor langere tijd bij honden baasjes heb gezeten. Bovendien vind ik honden gewoon een beetje vies. Ik vind het echt vreselijk als die beesten aan je enkel/tenen komen likken. Brrr.. Onze buren hebben een herder, die is vreselijk speels en komt altijd achter je aanrennen. Rent van alles om ver, fietsen vallen om. En hij wordt echt vaak uitgelaten, meerdere cursussen gedaan etc, maar tis gewoon een hele drukke hond. Nee, ik vind honden gewoon onberekenbaar en wil m'n kind er niet bij in de buurt op de opvang. Ik kan mijn kind dan niet zelf in de gaten houden, dus dat zou voor mij niet fijn voelen. Ik klinkt nu trouwens misschien echt als een hondenhater, terwijl wij vroeger drie honden hebben gehad (herders en zo'n harige gigant). Ik ben gewoon geen honden mens. Ik vind foto's van puppy's wel schattig, maar puppy's in het echt hoef ik bijvoorbeeld niet haha. Edit: komt misschien ook doordat ik in het buitenland ben opgegroeid. Daar had bijna niemand honden als huisdier. Wel veel straathonden en dat was altijd een hele klus om die van je af te krijgen, misschien heb ik dus gewoon niet zon positief beeld van honden gekweekt
En over kinderen die een hond uitlaten: ik durf als volwassene nog steeds niet goed een hond aan de lijn uit te laten. Ik heb namelijk als kind (8/9 jaar) een keer onze hond (oude herder) uitgelaten samen met mijn ouders. De hond zag plotseling een kat en vloog er vandoor, achter die kat aan. Ik besefte me niet dat ik het touw kon loslaten en was totaal overdonderd. Onze hond vloog over de weg en trok mij mee, wat ik eerst nog een beetje bij kon houden door springen/rennen. Dat ging natuurlijk een keer verkeerd en ik klapte op de grond, hond sleurde mij mee. En het was een landweg met flinke stenen en grind... Resultaat: hele lichaam van top tot teen opengeschaafd. En ik heb die hond nooit meer willen uitlaten. En mijn ouders waren er dus bij he, maar die konden gewoon niks doen. En de hond was echt al oud, rende bijna nooit meer. Dus het zich echt in een klein hoekje...
Wij hebben ook 2 boomertjes en zullen altijd als er eentje komt te overlijden weer een nieuwe halen. Ze zijn zo lief en leuk!! Misschien dat we nog wel een keer een 3de erbij halen omdat we van een groot gezinnetje houden
Wat is er jammer dan? De situatie is zoals die is ondanks dat ik er zelf niet voor heb gekozen zorgen wij of proberen wij zo goed mogelijk voor hem te zorgen, het uitlaten blijft lastig voor mij maar loop minimaal altijd een half uur als ik alleen ben met hem, soms is mn zoon erbij ja dan lopen we wat minder ver maar gaan altijd pas naar huis als hij zn behoefte heeft gedaan. Als ik thuis ben (sinds 2 weken werk ik niet meer) loopt hij gewoon door huis en in de tuin bij mooi weer en gaat hij alleen zn bench in als ik weg ga en s'nachts dan maar in mijn omgeving zie ik meerdere mensen dat doen dus volgens mij is dat wel normaal?. Ik ben zelf opgegroeid met honden en hou echt van beesten maar voor dit ras had ik zelf nooit gekozen, had ik nooit voor een hond gekozen en het gewoon bij mn kat gehouden..de hond heeft een heel goed leven hier!
Wij hebben een flatcoated retriever van bijna 3. Een heel enthousiast en vriendelijk ras, maar ook ondeugend. Qua geur: die kun je wel degelijk helemaal voorkomen. Toen wij vorig jaar onze flat verkochten roken de makelaar en kijkers niets. Maar ik heb enkel leren zitmeubels, geen kleed. Zelfs de hond heeft geen stoffen kussen. Als het regent is het anders, maar dan wil ze niet naar buiten en houdt ze alles zo 24 uur op Ze haart tweemaal per jaar en verder heel weinig, maar die twee keer is het wel erg. Ondanks dat we een riem hebben waarmee ze absoluut niet kan trekken mogen mijn kinderen haar niet uitlaten, je weet nooit wat er gebeurt. Nu zijn we op vakantie en zit ze in een pension in het bos, zorgvuldig in een roedel geplaatst. Dat vindt ze heerlijk. Kost 11,50 per dag incl voeding. Ze is mijn eerste hond. Ben ik gek op haar: absoluut. Ze is een maatje voor mijn kinderen en ik hou van lange wandelingen. Komt er hierna nog een hond, geen idee want je wordt toch beperkt. Een gastouder met hond zou ik zelf niet zien zitten, helemaal niet met een pup want dat is heel veel werk. Zelf ben ik meer een kattenmens, en na lang nadenken komt er over 4 weken een kitten in huis. Ik hoef niet per se een kitten maar een volwassen kat matchen met een hond is lastig. Ze zal wel blij zijn want ze is gek op katten en dit ras kan ook goed met ze samen.
Wij hebben een een flatcoated retriever. Ze is heel rustig en slaapt vaak gewoon door als ouders hun kind op komen halen ofzo. Ik heb al vaak gehoord 'goh, ik wist niet dat jullie een hond hebben', meestal ook gevolgd door dat er hier geen hondenlucht hangt. Inderdaad, ze stinkt alleen als ze nat is. In de zomer laat ik haar na het zwemmen gewoon buiten opdrogen. Oh ja, we hebben ook eens anders voer gehad en toen stonk ze echt...bah! Weer terug naar haar gewone voer en een week later was de lucht weer weg. We laten het dus zo. We hebben ook een kat, die ruik je ook niet, kattenbak ook niet nadat ik eindelijk de juiste korrels heb gevonden, daarvoor verschoonde ik hem om de haverklap. Ik word ook altijd een beetje misselijk als ik bij mensen ben waar je de huisdieren van ruikt. Zit zelfs vaak in hun kleren. @IkbenTess , wij hebben sinds een paar maanden een jonge kat uit het asiel, was ook maar even afwachten, maar het gaat super, de kat knuffelt de hond elke dag zelfs. Al hadden we eerst ook een kat, die hadden we al toen ze nog pup was, maar die is 2 jaar geleden aan ouderdom overleden.
Prachtig beest @Starry mijn man is verliefd op dit ras, en ondanks dat ik ze ook prachtig vind hebben wij gekozen voor een makkelijker en kleiner ras die ook minder sterk is. Ik had in een eerdere reactie al benoemd dat ik geen spijt heb van de keuze om een hond te nemen, maar het 3 keer stofzuigen per dag soms wat zonde van mijn tijd vind. Nu ben ik zelf heel erg schoon en hou van opgeruimd (beetje te eigenlijk) maar als de kids bij mijn moeder(kat en hond) of de gastouder (die alleen 1 kat heeft) zitten er altijd haren op hun kleding en zijn de sokken vies en onder het dierenhaar. Zelf zou ik ook eerder kiezen voor een gastouder zonder hond dan met hond. Grote kans dat mijn kinderen onder de haar zitten aan het einde van de dag, ze een paar keer mee(vooral met puppy) naar buiten moeten om de hond uit te laten en het blijft een hond he, kan altijd wat gebeuren.
Misschien kan je eens via een hondenforum contact zoeken met mensen die hetzelfde ras hebben. Ze hebben wel wat meer uitdaging nodig dan alleen een rondje wandelen en voor de rest in huis lopen namelijk.
Ik bedoel met jammer dat in wezen de hond niet geheel gewenst is op deze manier. Je zit er min of meer mee opgescheept en natuurlijk geloof ik direct dat je goed voor je hond zorgt maar het is natuurlijk van je partner heel ondoordacht om zomaar een hond mee naar huis te nemen zonder enig overleg.
Hier 2 grotere honden van 8,5 en 6,5 jaar. Ik ben stapel gek met ze en ik hoop dat ze nog heel lang bij ons blijven. Maar wij hadden ze al voor onze oudste is geboren. Hadden we alles van te voren geweten hadden we het bij 1 hond gehouden. Mochten ze er ooit allebei niet meer zijn komt er pas weer een pup als de kinderen ouder zijn (minimaal 6 jaar) Ik denk wel dat we weer een hond zouden nemen, maar ik weet het niet zeker.
Jo79, goed om te horen! Onze flatcoat wil altijd spelen als we een kat tegenkomen, maar tis meestal niet wederzijds Maarre.. een rústige flatcoat?? Hoe dan haha! Ik laat de onze hard werken, maar dat werkt hooguit 2 uurtjes en dan kan ze wel weer. Dikke boomstammen van een heuvel gooien en ze haar terug laten brengen vindt ze erg leuk, en ik ook. Wandelen met een actieve hond is heerlijk!
Herkenbaar m.b.t. speeltjes. Heb je wel eens een Kong geprobeerd? Die krijgt hij bij ons niet kapot. Begraaft hij ook een merg? Daar is die van ons dol op.