Wij willen niet weten wat het wordt, verrassingseffect, maar dit maakt het kopen van kleertjes wel moeilijker. Hoe hebben jullie dit gedaan?
dan kom je uit bij de neutrale kleuren, wat volgens mij nog best lastig is. wij weten gelukkig word het word, maar in de meeste winkels zie je toch wel een duidelijke scheiding voor jongetjes en meisjes. de nijntje-pakjes zijn vaak wel voor beide, bij rainbowbabies.nl hebben ze ook hele leuke kleertjes in neutrale kleuren (voor wie van kleur houd ) ik kan me voorstellen dat je een bepaalde 'basis' aanschaft en de rest erbij koopt als hij/zij geboren is en je dus het geslacht weet?
Unisex kleertjes kopen, wit, creme, groen, geel, allemaal kleuren die zowel bij een jongen als een meisje kunnen.
Wij krijgen een dochtertje, maar ik ben zelf niet zo heel erg van het roze, roze, roze. Het komt waarschijnlijk snel genoeg dat ze daar zelf om begint te vragen. De Nijntje-kleertjes zijn veelal unisex (gebroken wit met oranje en/of groen). En zo heel veel heb je toch niet nodig? Volgens mij krijg je heel veel als het eenmaal geboren is. En na de geboorte weet je ook beter welke maat je nodig hebt.
Wij weten ook niet wat het wordt, en ik heb tot nu toe alleen nog maar witte/ecru kleertjes gekocht... Er is idd weinig leuks te krijgen ik heb wat van petit elephant en petit bataue... Ik hou niet van oranje of lime groen en dat zie je heel veel. Nou ga we eind juli een dagje naar dusseldorf en daar zitten een paar baby winkels waar ze klasiek witte (niet tuttig) kleertjes hebben.... Heel veel succes!
Bij de zeeman zag ik laatst wel wat neutrale kleertjes. Van mijn oom en tante heb ik ook leuke neutrale pakjes gekregen, en die kwamen van de c&a
ik heb heel veel kleertjes ook in neutrale kleuren gekocht, zeeman en ter stal in de kleuren zand/ecru. Bij Prenatal hebben ze ook wel wat maar dan moet je goed zoeken.
Ik zou ook niet te veel halen, want wit/beige/ecru ben je volgens mij vrij snel zat. Gewoon een minimale basisset, en dan de dag na de geboorte je partner/ouders/vriend(in) er op uitsturen.
Koop een paar (stuk of 3) unisex pakjes en stuur papa erop uit als het kindje er eenmaal is. Je weet zoals al gezegd nog niet welke maat je kindje precies heeft, al is maat 50/56 bijna altijd goed als je een "gemiddeld" kindje krijgt. Justin is nu een maand, weegt inmiddels 4500 gr en past nog steeds in maatje 56, dat is nog erg ruim zelfs! Hema, Prenatal, hans textiel.... daar hebben ze veel babyspulletjes. Vooral de spullen van de Hema zijn er goede kwaliteit, niet erg duur en nog leuk ook! Je kunt ook kijken op kleertjes.com, daar hebben ze ook van alles unisex...
Wij wisten ook niet wat het werd. Dus we hadden ook unisex kleertjes en kleurtjes. Ik kocht dat bij Prenatal en had wat van Ducky Beau mini, zij hebben ook veel unisex kleren, kijk maar eens op kleertjes.com. En toen Sanne er eenmaal was is papa op pad gegaan.
Ik zou ook niet teveel kopen. Inderdaad iets van 3 a 4 setjes. Als je kindje er is wil je het toch kleden naar het geslacht, dat had ik tenminste wel. Misschien ook wel omdat ik ervan overtuigd was een jongen te krijgen . Een meisje was opeens zo bijzonder!
Ik heb me voorgenomen om een paar weken voor de bevalling (voor zover je dat kan weten) een paar jongens- en een paar meisjepakjes te kopen. Na de geboorte kunnen de pakjes die we niet nodig hebben terug gebracht worden door papa!
Mirro, bij V&D staat er volgens mij geen termijn om te ruilen op de bon. Wij hadden van die geboorteslingers en ballonnen gekocht, ik geloof toen ik 38 weken was en 3 weken later ben ik bevallen en heeft papa ze teruggebracht. Ik zat al te denken om het om de 2 weken te kopen en weer terug te brengen en dan weer te kopen . Misschien een idee ook voor de kleertjes... Maar ik denk dat ze bij de meeste winkels niet zo moeilijk doen als de terugbrengtermijn is verstreken en je het verhaal uitlegt. Bij de Hema hebben ze een hele goed klantenservice, ik denk niet dat ze daar moeilijk zullen doen in dit geval.
Dat van het terug brengen van de kleertjes die je niet nodig hebt is ook wel een goed idee. Dan kun je je kindje straks meteen leuke kleertjes aandoen i.p.v. unisex. Ik zou inderdaad niet teveel wit of ecru kopen, mijn dochter stond en staat ecrukleurig absoluut niet. Als het kindje er is zie je pas wat staat en wat niet staat.
Ik weet het geslacht ook nog niet (mss dat we het met de 3d echo gaan vragen...over 4 weekjes), maar heb wel drie stelletjes echte jongenskleertjes en één pakje en een shirtje wat echt voor een meisje is bedoelt. Tot nu toe dan... Ik kon het gewoon niet laten hangen. Is ook nog allemaal van mexx. Je kunt ervoor kiezen om je vriend op pad te sturen na de bevalling, maar ik wil het zo graag zelf doen, vind ik zó leuk. En ach, ik hoop toch eigenlijk dat ik dit wonder minstens twee keer mag meemaken en wie weet is nr 2 van het andere geslacht, en anders: weggeven of bewaren voor toekomstige neefjes/ nichtjes. Marktplaats is er ook nog. Maar meer als dit ga ik ook niet kopen (zegt ze nu ), als hij/zij er eenmaal is en ik krijg niet voldoende kleertjes: ik heb de leukste webwinkels al in mijn computer opgeslagen! Bestel het gewoon online.