verstrengeld raken in de klamboe?

Discussion in 'De babyuitzet' started by annetje, Jun 29, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. annetje

annetje Lid

May 11, 2007
    99
    0
    0
    Alwin is nu ruim een half jaar en vanwege de muggen hebben we een klamboe aangeschaft. Nu dacht ik ineens: Straks gaat hij er met zijn handjes naar graaien en raakt hij erin verstrengeld...
    Wat zijn jullie ervaringen? En heeft iemand tips? Wij dachten misschien kunnen we de pootjes van het ledikant op de klamboe zetten?

2. Lexie74

Lexie74 VIP lid

Sep 14, 2006
    9,364
    200
    63
    Female
    loonadministratrice
    nop
    ow hee dat is ngo wel een idee zeg!
    Ik heb em jusit zo rond de 3 mnd achter het ledikant laten hangen zodat ze er niet meer bijkan ivm het grijpen met dr handjes.
    Maar als je em strak spant op die manier, is het wellicht zo gek nog niet...
    Ik ben benieuwd of iem. ervaring hiermee heeft.

3. Kikkervisje

Kikkervisje Actief lid

Dec 14, 2007
    235
    1
    0
    De pootjes erop zetten kan wel helpen. Maar als het echt van dat muggenwerende klamboespul is, dan zou het best weleens stuk kunnen gaan. Die kleine, graaiende handjes zijn namelijk al verrassend sterk...

4. Mila24

Mila24 Fanatiek lid

Jun 30, 2007
    2,199
    0
    0
    Antwerpen
    I kheb hem er af gehaald toen mijn dochter een maand of 5/6 was omdat zij hem haar bed in had getrokken.
    Ik moet dus ook nooit meer zo een klamboe in het ledikantje, mij te link!
    Insmeren met een muggen roller doe ik nu en dat is voor mij een stuk veilger qwa gevoel ;)

5. Niet meer actief

wij hebben een hemeltje van de ikea, en daar zitten aan de onderkant touwtjes om ze aan het ledikantje vast te kunnen knopen. Maar dit is wel echt zo'n hemelding, en een echte klamboe.

6. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

Jul 14, 2006
    35,431
    47
    48
    Female
    Zuid-Holland
    Dit is idd gebeurd bij het zoontje van een vriendin toen hij een maand of 5 was.
    Is dus ook de reden waarom ik geen klamboe ga gebruiken. Ziet er heel leuk uit maar vind er te veel risico´s aan vast zitten

7. Puck70

Puck70 Bekend lid

Jan 6, 2008
    759
    0
    0
    Maar dat is toch geïmpregneerd met gif?

Wij hebben trouwens gewoon horren voor de ramen, werkt goed.

8. Ramona82

Ramona82 Fanatiek lid

Feb 9, 2007
    1,198
    0
    0
    Huismama
    Limburg
    mijn zoontje was 3 maanden en had ook opeens de klamboe in zijn bedje (lees mond) dus voor mij geen klamboe meer<-- gewoon een stuk horregaas met klitteband voor alle ramen gemaakt ;)
    grtz Ramona

9. annetje

annetje Lid

May 11, 2007
    99
    0
    0
    Bedankt voor de tips!
    Ik denk dat ik de klamboe maar weer te koop zet...
    We hebben geprobeerd de pootjes erop te zetten, maar dat was niet echt een succes.
    Ik ga denk ik ook het bedje insmeren met muggenroller Mila, misschien dat dat muggen op afstand houdt en mijn collega zei het campingbedje met zo'n klamboe erop waar elastiek inzit. (ik gebruik die voor de kinderwagen)
    Die gebruik ik in elk geval als buitenbox en er kan gegarandeerd geen beestje bij komen!

10. wens3

wens3 Fanatiek lid

May 29, 2007
    1,093
    0
    0
    Hier ook een verstrengeling meegemaakt, echt afschuwelijk.
    Je hebt inderdaad ook van die elastiek die je om het ledikant kan doen, net als wat jij zegt om campingbedje heen, maar ik zou echt horren gaan zetten!

11. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,238
    7,282
    113
    Female
    Brabant
    Dat gaas met elastiek zou ik alleen eroverheen doen als het bedje op de laagste stand zit, anders kan hij er alsnog bij...

12. Esli

Esli Bekend lid

Apr 23, 2008
    830
    0
    0
    Groningen
    Horren gaat hier niet, want onze ramen klappen naar binnen open, dus zou ik t aan de buitenkant moeten vastmaken :(

Ik doe de klamboe dus nog wel dicht, 's nachts, ze heeft t volgens mij nog niet eens door ;)

Share This Page