Ik zag van het weekend bij de bruna sudoku boekjes liggen met het niveau 12-13. Ik kan zelf sudokus niveau 4 vrij makkelijk oplossen maar op niveau 5 zit ik vaak echt te ploeteren en het lukt me ook niet altijd. Ik vraag me echt af wie zulke moelijke sudokus dan ook kan oplossen en wat het geheim is? Ik zou me zelf eerlijk gezegd als best intelligent willen omschrijven (met rekeninzicht) maar als ik zie dat er niveau 12/13 is dan stelt 5 echt niks voor . Blijkbaar is er ook een markt voor anders lagen ze niet in de winkel neem ik aan. Welk niveau halen jullie en is er een geheim om beter te worden?
Haha, je hebt me nieuwsgierig gemaakt, ben zelf gaan zoeken op internet, maar ik kom vooral tips tegen die ik al toepas en dan inderdaad ook op hetzelfde niveau als jij zit. Ook van algoritmes werd ik niet veel wijzer. Ik lees dus mee. Ik heb trouwens een leuk boekje van de kringloop dat heet 'Ik was altijd heel slecht in wiskunde', daar had ik ook wel iets over sudoku in verwacht, maar helaas. Al staan er wel andere dingen in waar ik me nooit in verdiept had en die leuk worden uitgelegd.
5/6 sterren vind ik ook echt de max en ik ben best een ervaren Sudokumaker volgens mij haha. Ik denk dat veel doen en oefenen je wel beter maakt, maar 12/13 sterren zal ik nooit halen
Heb de aandacht voor de sudoku voor niveau 3 en 4. Kan me niet voorstellen wat12/13 is. Hoeveel cijfers krijg je dan? 4 stuks