wel of geen huisdieren en waarom?

Discussie in 'De lounge' gestart door DastyQueen, 9 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Welk dier? meerdere antwoorden mogelijk

  1. Hond

    33,6%
  2. Kat

    39,0%
  3. Vogel

    4,4%
  4. Vis

    9,7%
  5. Reptiel

    2,5%
  6. Insect

    0,9%
  7. Knaagdier

    14,5%
  8. Overig

    5,7%
  9. Vee

    2,5%
  10. Geen

    32,1%
Meerdere stemmen zijn toegestaan.
  1. Hayat84

    Hayat84 Actief lid

    1 aug 2015
    257
    68
    28
    Wij hebben 1 kat omdat mijn man dat zo leuk vind.
    ik heb het zelf helemaal niet op huisdieren, ik vind ze stinken, sta 2x per dag te stofzuigen vanwege haren en ik wil gaan en staan waar ik wil zonder eerst van alles te moeten regelen.
    De kattenbak staat op zolder dus ruik je niet (weet niet hoe dat voor visite is)
     
  2. 1981Mama

    1981Mama VIP lid

    8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Geen huisdieren. Vroeger cavia's gehad altijd. Met kinderen is het voor mij teveel gevraagd.

    Ik zou graag een kat hebben maar dan moet ik vaker stofzuigen en ook dat zit er ff echt niet in
     
  3. woez

    woez Fanatiek lid

    19 sep 2009
    1.113
    201
    63
    Geen. We hebben altijd een hond gehad maar helaas in laten slapen in 2014. Daarna begon onze zoon met zware astma aanvallen en zijn huisdieren een absolute no go geworden.
     
  4. Damay77

    Damay77 VIP lid

    18 apr 2010
    13.647
    7.431
    113
    Vrouw
    Dat een hond of kat erg verhaard of ruikt ligt 9 van de 10x aan slechte voeding:)

    Hier 2 honden en 2 katten. Ze krijgen allemaal kant en klaar vers vlees of brok met heel hoog vleesaandeel en zonder troep en granen waar ze niks mee kunnen. Ze verharen nauwelijks. Lente en herfst even een week en dan klaar. De honden hebben absoluut geen hondengeur bij zich. Mensen zijn verbaast als ze hier binnen stappen en horen dat er 2 honden in huis zijn. Mn auto ruikt er bijv ook niet naar.
    De katten hetzelfde verhaal. 2 per jaar een week flink verharen en klaar. Voordeel: geen haarballen dus geen gekots.

    De kattenbak ruik je hier ook absoluut niet. Zelfs niet als ze gepoept hebben. Vlees wordt grotendeels verteerd en er zit geen troep in waar ze niks mee kunnen en die dus uitgepoept worden. Weinig ontlastig en wat eruit komt is een droog drolletje waar nauwelijks geur aan zit. Ook geen urine geur, ze drinken door het vlees minder. Brokjes zijn droog en zou dus reden om extra te drinken en te plassen..

    Verder nog 2 konijnen die buiten staan en 2 paarden. Staan uiteraard ook buiten:roflmao:

    Ik vindt de dieren zelf gewoon leuk. Moet er voor de honden dagelijks uit en de kinderen zijn er ook druk mee. Geven ze eten, spelen met ze enz.
     
    Leed vindt dit leuk.
  5. Tannie

    Tannie Bekend lid

    16 nov 2011
    552
    60
    28
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Wij hebben 4 katten, die horen ook echt bij het gezin. Nr. 4 hebben we pas een maand, maar dat is echt een heerlijk knuffeldier, wil altijd tegen je aan hangen, volgt je door het hele huis, erg speels en slaapt 's nachts naast mijn hoofd op het kussen. De andere 3 zijn wat meer op zichzelf, maar komen ook graag een aai halen als het ze uitkomt. Ik zou me geen leven zonder katten kunnen voorstellen!
    En het liefst komt er tzt ook nog een hond bij.
     
    Leed vindt dit leuk.
  6. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.591
    3.483
    113
    Wij overwegen nog een extra kat (nu gewoon een asielkat, maar erg knuffelig is ze niet). Siberen vind ik ook prachtig. Hebben ze een lief karakter, knuffelig enzo?
     
  7. Mamavandrie34

    Mamavandrie34 Fanatiek lid

    4 feb 2018
    2.140
    2.225
    113
    Vrouw
    We hadden vroeger een kat. Toen ik zwanger was van onze oudste, is hij verdwenen. Hij was vaker weggelopen, maar toen kwam hij dus niet meer terug.
    Ik was vreselijk verdrietig, we hebben zeker een jaar gedacht dat hij misschien nog zou terugkomen.
    Maar ondertussen was onze oudste dus geboren, en hadden we geen energie om een nieuwe huisdier in huis te halen.
    Nu ruim 9 jaar later willen eigenlijk nooit meer een huisdier (zeggen we nu he ;) ), te veel zorgen en werk en geld en tijd, en we zijn in de vakanties vaak 1 of 2 weken weg, dat vinden we zielig voor het beetje...
    de kinderen willen dolgraag ‘iets’, maar met een tweeling op komst is het nu echt ‘out of the question’
    Oudste heeft twee goudvissen gehad maar helaas na een jaar ongeveer zijn ze allebei dood gegaan. Aquarium was erg lastig om schoon te houden, en kind zag ook watvoor verantwoordelijkheid hij moest dragen, dat heeft hem enigzins afgeschrikt
     
  8. RoIn

    RoIn VIP lid

    3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Mijn ene is veel knuffeliger dan de ander. Toen wij voor een 2e kat gingen had ik eigenlijk een andere op het oog. Ik had keuze maar ze raadde ons de kater aan die we nu hebben door zijn karakter. Een goede fokker ziet dat al vlug!
     
    Jo79 vindt dit leuk.
  9. SpringDing

    1 sep 2018
    72
    51
    18
    Vrouw
    Wij hebben 2 honden. Amper haar in huis je ruikt ze bijna niet.
    Voordeel is dat we 1 ruwhaar hebben een indien goed geplukt verharen die bijna niet. De andere is een haarloze hond dus nooit last van haar hahahah.
    Het is mijn hobby die honden ik vind dat echt ontspanning door. Wandelen sporten buiten zijn heerlijk
     
  10. Meijtje

    Meijtje VIP lid

    24 nov 2011
    5.086
    187
    63
    Mijn poezels zijn mijn maatjes. Meisje is al 12 haar zoon 10 (die in huis geboren is). Van de 5 katten zijn er nog 2 over.
    Op dit moment is m'n man op uitzending en ben ik erg blij met mijn poezels. Ondanks 3 kleine kinderen is het savonds even zitten en kroelen een heerlijk momentje.

    Ik hou van m'n katten en ja ze kotsen, kattenbakken, worden wel eens ziek en verharen als een gek, maar dat weegt niet op tegen de vreugde die ze me op dit moment geven... .

    Als deze dood zijn dan komen er waarschijnlijk voorlopig geen huisdieren meer. Maar ja... Zeg nooit nooit :)
     
  11. Djoess

    Djoess Bekend lid

    14 dec 2013
    560
    382
    63
    Vrouw
    Haarlem
    Hier twee honden en een kat.

    Hiervoor altijd twee katten gehad die vrij kort na elkaar dood gingen. Toen een jaarje poes-vrij, maar aangezien iedereen op dit blok een kat heeft, kwamen de muizen bij ons bivakkeren xD toen maar een lief poesje geadopteerd bij een kittenweeshuis.

    Vroeger had ik ook nog twee ratjes <3 en vissen en een konijn. Moge duidelijk zijn dat ik dol ben op beestjes xD
     
  12. humptydumpty

    humptydumpty Fanatiek lid

    9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Kan me geen leven zonder huisdieren voorstellen. Ik heb letterlijk nooit langer dan 4 weken ergens gewoond zonder een huisdier. Zelfs in mn studentenfkat en tijdens mn internationale uitstapjes had ik huisdieren (meestal kat).

    Soms is het wel eens lastig als we last minute op vakantie willen of een lang weekend weg ofzo, maar zou ze voor geen goud willen missen. Zou ook wel graag een hond willen hebben, maar dat kan nu niet met onze banen en uitlaten, dus voor nu drie katten.
     
  13. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Wij hebben vissen in de vijver. Maar dat vind ik eigenlijk niet echt huisdieren. Meer... tuinversiering ofzo? Ik weet het, het zijn levende dieren. Ze hebben een grote, heldere vijver ter beschikking, krijgen een gepaste hoeveelheid voer enz. Vrees niet: er wordt goed voor onze levende tuinversiering gezorgd. Maar ik vind het niet echt huisdieren.

    Ik vind huisdieren wel heel leuk. Ik ben dol op de honden en katten van andere mensen. Vroeger heb ik zelf cavia's en konijnen gehad. Ik was echt dol op die beestjes. Maar als ik er nu aan denk om weer een huisdier te hebben... pffff. Ik heb gewoon geen zin meer in die verzorging. Ik vind namelijk wel dat je echt goed voor dieren moet zorgen. Dus de cavia's en konijnen hadden altijd ruime kooien, liepen dagelijks los. Kregen naast hun hooi en droogvoer heel gevarieerd groenvoer. Kooi was altijd netjes schoon. Uiteraard de relevante inentingen en naar de dierenarts als er iets mee was. Alles bij elkaar gaat daar toch redelijk wat tijd in zitten. Vooral het extra schoonmaakwerk van loslopende (verharende) huisdieren. Nee. Ik ben te lui. Ik heb er gewoon geen zin meer in.

    Waarschijnlijk ga ik nog wel een keer zwichten als de jongens wat ouder zijn en echt een huisdier zouden willen. Maar ik wacht wel af tot ze dit zelfstandig kunnen en ik dus ook echt kan afdwingen dat ze dit daadwerkelijk doen.
     
  14. Emama

    Emama Bekend lid

    13 jun 2016
    792
    118
    43
    Wel katten, eerst ook een hond

    Van mijn oudste kat heb ik ontzettend veel liefde gehad in moeilijke tijden
    (Heeft mij soms ook letterlijk beschermd)

    De jongste vangt en dood spinnen dus hou van haar hahaha

    De haren in huis en kleding zijn absoluut niet fijn stoor mij er ook regelmatig aan maar ja hoort erbij

    En voor kinderen is het goed voor het imuumsysteem ed en mensen met huisdieren schijnen langer te leven

    Maar mijn oudste kat heb ik heel impulsief gekregen omdat ik daar smoorverliefd op was en hou ontzettend veel van hem ondanks dat hij tegenwoordig veel minder aandacht krijg ivm kinderen en hij was eerst ookjaloers op de oudste maar dat is toen na een paar maanden minder geworden begon der zelfs kopjes te geven en accepteerd ontzettend veel van der soms zelfs te veel vind ik
     
  15. edelweiss

    edelweiss VIP lid

    24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Wel.. Na de scheiding had ik nog 2 katten waarvan er 1 nu overleden is. En nu een hond erbij. De rede ik wilde me weer veilig voelen. En wat is dan beter als een Rottweiler van 65 kilo haha
     
  16. Kwek

    Kwek Fanatiek lid

    16 mei 2009
    3.052
    1.163
    113
    Centrum België
    Kinderen en man zouden wel een hond willen, maar ik niet. Wil m'n leven niet aanpassen ifv een dier. Hoor het maar vaak genoeg als er mensen op bezoek zijn die dieren hebben. Is het gezellig en dan plots: We zijn weg, want de hond moet te eten krijgen, ze geven onweer en dan is de hond bang alleen. Of ook gehoord afgelopen jaar van 2 gezinnen die sinds kort een hond hebben: Wilden naar x op vakantie, maar gaat niet met de hond, dus werd het maar y... Of nog: geen vakantie dit jaar, want de hond moet gevaccineerd worden.
    Thanks but no thanks!
     

Deel Deze Pagina