wel of geen huisdieren en waarom?

Discussie in 'De lounge' gestart door DastyQueen, 9 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Welk dier? meerdere antwoorden mogelijk

1. Hond

33,6%
  2. Kat

39,0%
  3. Vogel

4,4%
  4. Vis

9,7%
  5. Reptiel

2,5%
  6. Insect

0,9%
  7. Knaagdier

14,5%
  8. Overig

5,7%
  9. Vee

2,5%
  10. Geen

32,1%
Meerdere stemmen zijn toegestaan.
  1. Evanesco

Evanesco Niet meer actief

Ik ben opgegroeid in een huis vol dieren.
    Vogels, vissen., kat, cavia's, masters, kippen, konijnen, schildpadden.

Erg leuk toen.
    Maar in mijn eigen huis geen dieren. Afgezien van dat ik het vies vind, vind ik het ook niet horen.

Dieren horen in de natuur. Niet in een huis.

Nellie4, amdaa en Huismuisie vinden dit leuk.
  2. Caithy

Caithy Fanatiek lid

8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    Na het overlijden van de kat zijn we erachter gekomen dat allergie een grotere rol speelt dan verwacht.
    Mijn man heeft geen chronische voorhoofdholte ontstekingen en mijn zoon heeft zijn puffer niet meer nodig en ook geen pillen (is voornamelijk allergisch voor grassen en heul erg voor paarden, maar die staan niet in de gang).

Het verdriet van het overlijden van Poes was groot, dus nu hebben we een hamster en dat gaat eigenlijk heel goed!

3. Neilia

Neilia Niet meer actief

Wij hadden een kat maar die is nog niet zo lang geleden overleden.
    We hebben nu alleen nog een hond van 5 maanden.
    Ontzettend gezellig en zou me geen leven zonder dieren kunnen indenken

4. Kanarie

Kanarie Fanatiek lid

14 mrt 2014
    1.524
    1.570
    113
    Zuid-Holland
    Een hond, een pup nog.
    Omdat ik het fijn vond om op te groeien met een huisdier, en dat wilde ik ook voor mijn kinderen.
    Ik ben thuis en wanneer hij ouder is kunnen we mooi samen aan de wandel.

5. 26mei

26mei Fanatiek lid

22 sep 2013
    1.973
    330
    83
    Wij hebben twee (grote) honden. Echt praktisch is het niet, maar wat houden wij van die gekken.

Toen ze jong waren uren in de bossen en op de hei mee doorgebracht. Veel.
    nieuwe kennissen opgedaan.
    Nu 6 en 7 jaar en heerlijk rustig in huis. Gemoedelijk en gezellig. Met wat korte wandelingetje op een dag.
    De kinderen werden geboren toen de honden er al waren. Ideaal omdat de intensive puppytijd al achter ons lag toen.
    Ik merk dat de kinderen goed en met respect met alle dieren omgaan. Ik geloof zeker dat onze honden daar een bijdragen in hebben (gehad).

De vele haren en zand zijn wel strontvervelend maar nemen we op de koop toe.

Echte honden gek hier dus.

DastyQueen vindt dit leuk.
  6. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    Wij hebben geen huisdieren als in echt dieren thuis. We hebben wel een volière en vissen in de vijver, maar dat zijn meer tuindieren:p
    Honden en katten hoef ik niet, al dat haar. Bah. Ben overigens wel opgegroeid met honden en katten. Vind het ook hartstikke leuke dieren, maar dan wel bij een ander.

7. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    We hebben een hond & vijvervissen.

Erg leuk een hond, maar begin die haren etc. wel zat te worden. Zeker nu met een kind in huis.
    Als deze ooit komt te overlijden zou ik niet meer zo snel een hond aanschaffen denk ik.
    Al zou het wel een groot gemis zijn.

8. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.020
    5.230
    113
    Ik vind een druk gezin met kleine kinderen niet handig te combineren met grote en bewerkelijke dieren zoals katten en honden. Die hebben veel tijd en aandacht nodig. En kunnen hoge kosten (dierenarts, voer etc) met zich meebrengen. Daarnaast vind ik ze ook vies in huis. Overal haren, kwijl en je ruikt ze toch. Zeker nu in het najaar en de winter. Mensen die ik ken moeten dagelijks (soms) vaker stofzuigen en dweilen. Ook zie ik dat oudere kinderen lang niet altijd meer zin hebben in uitlaten. Vaak draaien ouders ervoor op.

En met vakanties of weekendjes weg is het altijd een last. Je moet maar iemand hebben die zin heeft om 3 weken de hond in huis te hebben. Of die om de dag naar jouw huis gaat om de kat te verzorgen.

Kleinere dieren zoals knaagdieren vissen en vogels vind ik meer geschikt. En kippen buiten ook leuk (als je de ruimte hebt). Die breng je ook makkelijk onder als je weg bent.

9. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.206
    16.541
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Voorheen altijd cavia’s gehad maar die hoef ik niet meer. Die vieze kooi en je heb er niets aan, ze zitten alleen maar suf voor zich uit te kijken en fluiten wanneer ze willen vreten.
    Sinds afgelopen maart hebben we een blonde labrador reu en wat zijn wij blij met onze huisvriend.
    Hij is lief, grappig en een echte aanvulling in ons gezin.
    Het kost tijd en energie maar je krijgt er enorm veel voor terug. De kinderen zijn dol op hem en hij is heel goed voor onze 6 jarige dochter, onzeker en gevoelig meisje maar je ziet haar groeien met de dag wanneer ze samen met hem is. Hij voelt haar heel goed aan en dat is mooi om te zien. Pas was ze verdrietig omdat een kindje lelijk had gedaan en hij komt naar haar toe vanuit het niets en kruipt op de bank en legt zijn kop op haar schoot en blijft heel stil liggen, haast magisch om te zien maar ook haar reactie hoe ze weer uit haar schulp kruipt, gaat lachen en weer verder gaat.
    Ik zou hem echt niet meer willen missen, dagjes uit ook geen belemmering, ik heb een buurvrouw met honden en die past graag op en neemt hem mee en hij kan met gemak een aantal uren alleen zijn, ligt dan ook lekker te slapen. Ook vind ik de sociale contacten enorm leuk nu we een hond hebben, ik ontmoet zoveel leuke mensen en het is ook voor mijn gezondheid zowel lichamelijk als geestelijk heel goed. Hoofd leegmaken door actief met hem bezig te zijn, iedere week naar het strand en naar het bos, mijn wereld is echt een stukje groter geworden en vooral leuker en zinvoller ipv alleen maar met kinderen, gezin, werk bezig te zijn. Hij laadt me iedere dag weer op hihi

10. Simba1992

Simba1992 Fanatiek lid

8 dec 2017
    1.033
    1.020
    113
    Vrouw
    Wij hebben 2 katten en een hond. De katten vind ik wel lief, maar na 8 jaar houd ik nog steeds niet van ze. Ze komen alleen bij me kroelen als hun voerbak leeg is, daarna zie je ze een dag niet. En ze slopen de meubels.
    De hond heeft wel veel liefde en aandacht nodig. Dat vind ik juist leuk om samen in het bos te lopen en speurwerkjes te doen.

Wij hebben het geluk dat we vrij wonen aan de rand van een dorp. Als de hond zijn behoefte moet doen gaat hij door zijn hondenluik het weiland in. Als ik hem 4x per dag zou moeten uitlaten door wind en regen was ik er niet aan begonnen denk ik. En geen last van haren dankzij de robotstofzuiger;)

11. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.020
    5.230
    113
    Tot slot vind ik het echt vervelend dat veel mensen een kat hebben maar die de hele dag buiten de deur houden! Een huisdier hoort in eigen huis (Of tuin). En niet bij de buren overlast te geven... Waarom heb je dan een dier?

12. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Hier een kat die geliefd en gehaat wordt :D Hij is echt een onderdeel van de familie en is graag bij ons vooral als die overdag uitgeslapen is zodat die 's nachts weer kattenkwaad uit kan halen :D :((((

13. maliro

maliro Niet meer actief

Nee
    Ten eerste kan ik nog geen plant in leven houden, laat staan een dier
    Ten tweede heb ik niks met dieren en vind ik ze vaak stinken

Evanesco vindt dit leuk.
  14. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.993
    6.743
    113
    zuid-holland zuid
    We hebben een kat, op 10 jarige leeftijd overgenomen van mensen die niet meer voor haar konden zorgen. Super lief beest, binnenkat maar maakt soms een ommetje door de tuin.
    Ze is nu 19. De kinderen zijn gek op haar, ze knuffelen en spelen heel veel samen.
    Ik zou wel veel meer dieren willen hebben, maar ik heb niet genoeg tijd om ze voldoende aandacht te geven. Mijn oude kat ligt toch 20u p dag te slapen, dus die mist me niet als ik naar het werk ben.

15. Relax

Relax Fanatiek lid

26 sep 2009
    1.865
    2.057
    113
    Vrouw
    Wij hebben 4 katten en 2 cavia's. Samengesteld gezin :D

Mijn man had 2 ragdolls en een hond, ik had 2 asielkatten en 2 cavia's. De hond is helaas vorig jaar overleden.

De katten geven gezelligheid, warmte voor de kinderen (oudste is heel dik met de oudste kat, ze slapen samen en de kat heeft een eigen trappetje naar zoons hoogslaper en maakt daar ook veel gebruik van) en een stukje verantwoordelijkheid ook. De twee oudsten helpen met eten geven en kammen. De cavia's heb ik in een opwelling gekocht en bieden niet zo veel, maar ze horen er toch bij en ach de geluidjes zijn wel gezellig. Als ze dood gaan, zullen we geen nieuwe cavia's kopen maar we zijn stiekem toch wel gek op die snuitjes.

In de toekomst zouden we max 2 katten en een hond willen, maar die hond komt er pas als de kinderen ouder zijn en er een paar katten na een hopelijk lang en gelukkig leven zijn overleden.

cowgirl80 vindt dit leuk.
  16. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.206
    16.541
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Jij hebt wel een heel negatief beeld maar dat geeft niet want er zijn al genoeg mensen die het hebben van een hond enorm onderschatten en het beestje wordt er de dupe van.
    Maar goed: wij hebben een druk gezin met drie kinderen en het is niet bewerkelijk, de hond draait mee in ons gezin en de oudste kinderen laten hem dagelijks meerdere malen uit.
    Hoge dierenartskosten hebben we gelukkig nog niet gehad.
    Hij is niet vies en haart momenteel totaal niet. Enkel in juli flink aan het ruien geweest en dat is alweer even voorbij.
    Dweilen en zuigen doe ik niet meer als voordat we een hond hadden,
    Met vakanties en weekendjes weg gaat die gewoon gezellig mee want anders zijn we niet compleet en doen we echt een keer een verre vakantie dan hebben we al een adresje waar die heen kan, namelijk naar de fokker waar die vandaan komt en daar is die van harte welkom.
    Zo zie je maar dat het niet altijd zo vreselijk hoeft te zijn ;)

jumphola, Bailey07, Kanarie en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  17. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Geen. Sowieso is mijn man super allergisch voor alle dieren met haar en mijn oudste dochter ook. Maar los daarvan zit ik ook niet te wachten op haren overal, katten met haarballen, honden die je telkens uit moet laten, konijnenhok schoonmaken etc. Als kind hadden we altijd katten en ik was dól op ze, maar wat een werk... en ze hebben regelmatig meubels kapot gekrabd etc. Dat wil ik gewoon niet.
    We hebben wel twee visjes gehad, maar ja, dat is toch weer heel anders dan een hond of kat natuurlijk.

Vrienden van ons hebben een hond en roepen altijd dat het écht niet veel werk is en zó leuk! Maar ondertussen lag dat diertje echt naar natte hond te stinken en poepte even later achter de bank; twee dingen waar ik gewoon écht geen zin in heb :D

18. Linda86

Linda86 VIP lid

Ik ben zelf opgegroeid met dieren (honden, cavia's, hamsters, konijnen, ratjes, vissen, vogels, kippen, etc.) en dat vond ik altijd geweldig.
    Sinds dat ik het huis uit ben, eigenlijk nooit meer een huisdier gehad, omdat mijn man er niet zo veel mee heeft. Maar omdat het bleef trekken en de kinderen ook echte dierengekken zijn, hebben we sinds een paar maanden een puppy (Rottweiler). Echt superleuk! Mijn man is inmiddels ook helemaal om gelukkig. Ik kan me ook niet voorstellen dat we ooit géén hond meer hebben.
    Het enige nadeel vind ik inderdaad wat @Debaky ook al zegt, je bent best wel gebonden als je een keer een dagje weg wil of op vakantie wil. We gingen voorheen regelmatig spontaan een weekend weg, maar dat kan nu dus niet meer zomaar.

19. beccie

beccie Niet meer actief

Hier geen huisdieren.
    Ik heb er ook niet echt behoefte aan. ben het van huis uit ook niet gewend.
    De kinderen beginnen er wel steeds vaker over en willen een hond of een kat.
    een hond zie ik helemaal niet zitten ben er zelfs een beetje bang voor.
    en katten heb ik eigenlijk ook niks mee.
    wij hebben jaren geleden wel konijnen gehad dat vond ik wel leuk. maar dat vinden de kinderen weer niks. dus ben er nog niet uit haha.

20. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Ik had een poes. Ze woont nu bij mijn zus omdat ze niet kon wennen aan een klein kindje in huis.

En natuurlijk mis ik het gekroel wel. Maar het is heerlijk dat je meer vrijheid hebt om even weg te gaan voor een weekend. En een kattenbak geeft toch meer troep dan je wil in huis.

Deel Deze Pagina