wel of geen huisdieren en waarom?

Discussie in 'De lounge' gestart door DastyQueen, 9 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Welk dier? meerdere antwoorden mogelijk

  1. Hond

    33,6%
  2. Kat

    39,0%
  3. Vogel

    4,4%
  4. Vis

    9,7%
  5. Reptiel

    2,5%
  6. Insect

    0,9%
  7. Knaagdier

    14,5%
  8. Overig

    5,7%
  9. Vee

    2,5%
  10. Geen

    32,1%
Meerdere stemmen zijn toegestaan.
  1. ShineBright

    ShineBright Fanatiek lid

    29 jan 2014
    2.248
    668
    113
    Geen huisdieren.

    Ik ben geen dierenmens en zie alleen maar nadelen en geen voordelen aan het hebben van een huisdier. Dus vandaar bij ons geen dieren in huis!
     
    Evanesco en Niveah vinden dit leuk.
  2. Niveah

    Niveah Fanatiek lid

    4 dec 2014
    3.528
    1.391
    113
    Vrouw
    Niet. Ik vind het vies! Vroeger had ik wel een poes toen ik nog thuis woonde. Wel veel haren maar ja. Ik vind het wel best eigenlijk zo want ze vragen hoop zorg en aandacht. Misschien als de kinderen ouder zijn een dwerghamster ofzo. Dat is wel leuk. Die had ik ook vroeger.
     
  3. lies276

    lies276 Niet meer actief

    Ik heb 4 kinderen die zich vaak gedragen als bavianen en soms als varkens.
    Maar dat zal hier niet bedoelt worden, dus nee, we hebben geen huisdieren.
     
    Vitamientjuh, Leo85, Luuz en 5 anderen vinden dit leuk.
  4. Majo1983

    Majo1983 Fanatiek lid

    1 feb 2013
    3.634
    2.336
    113
    Vrouw
    Broek
    Wij hebben een hond en een kat. Zoontje krijgt voor 5 december een aquarium want hij is gek op visjes en na de winter komen er nog 2 grote franse hangoren in een ren in de tuin.

    De hond is geweldig, (witte herder) ze hoort echt bij t gezin. Heerlijk wandelen, t bos in met of zonder kids, spelen in de tuin en ze schrikt inbrekers af. Ok, de haren 2x per jaar in de rui is niet fijn maar met onze robotstofzuiger blijft t altijd prima schoon.

    Onze kat is de muizenvanger, zonder komen de muizen hier volgens de buren uit alle hoeken en gaten (we wonen vrij landelijk grenzend aan landbouwgrond).

    De vissen zijn gewoon decoratie en de konijnen vind ik gewoon leuk in de tuin straks.

    Je moet toch ergens druk mee zijn :D.
     
  5. Hobbelpaardje

    Hobbelpaardje Actief lid

    23 aug 2014
    189
    139
    43
    NULL
    NULL
    Ik heb thuiszorg een hond, twee katten, twee Afrikaanse reuzenslakken en twee wimpergekko's. Ohja en een paard op een pensionstal.
    Mijn vriend heeft een hond, twee baardagamen, twee dwergbaardagamen en toen slangen. Binnenkort als we gaan samenwonen hebben we dus echt een dierentuin.
    Wij genieten echt van onze dieren. Mijn kinderen ook wel,maar die weten eigenlijk niet beter als dat wij dierengek zijn
     
    DastyQueen vindt dit leuk.
  6. Silverwings

    Silverwings Fanatiek lid

    18 feb 2014
    2.751
    918
    113
    Wij hebben een hond, helaas heeft hij vorige week een operatie gehad waarvan we gisteren de uitslag hebben gekregen van het weefsel/tumor die ze hebben weggehaald..
    Hij heeft zo'n agressieve vorm dat ze de tumor zagen groeien onder de microscoop! Met uitroepteken want dat vind ik zo bizar.......

    Binnenkort zullen wij dus de keuze moeten maken om hem in te laten slapen en ik krijg het er zo spaans benauwd van dat ik al heb geroepen dat ik nooit weer een huisdier wil! Maar goed, je gilt van alles als je emotioneel bent..
     
  7. Blijdorp

    Blijdorp Niet meer actief

    Heb je huisdieren? Nee.
    Zo nee, waarom niet? We hadden tot een paar maanden terug de liefste kat ter wereld. Alleen vond hij mijn dochter zo eng dat hij 23u per dag op zolder zat. Dat vonden we te zielig en nu is hij geadopteerd. Hij maakte me gelukkig ja, alhoewel ik gek werd van het stoffen.

    Het liefst zouden we een hond hebben, maar daarvoor zijn we te veel van huis.
    Dochter mag een huisdier kiezen als ze een jaar of 4 is. Ik hoop op vissen ofzo en mijn man op een konijn.
     
  8. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.425
    5.512
    113
    Vrouw
    Oh nee..wat verdrietig...
     
  9. Annabel274

    Annabel274 Fanatiek lid

    19 jul 2012
    2.370
    109
    63
    Geen diertjes hier op eeen spinnetje en zilvervisjes na. Maar die maak ik liever dood
    Ik ben er super allergisch voor.
    Helaas snappen de kindjes dat niet zo, en blijven ze er om zeuren.Opa en oma hebben gelukkig wel een hond en poezen, daar genieten ze intens van!

    Soms vind ik het super zielig voor ze, want ze missen wel degelijk de dieren van o+o als we er niet zijn.
    Aan de andere kant: spontaan een weekend weg of een hele lange dag ergens heen kan niet meer als we een hond hebben. Dan moet ik altijd een ander lastigvallen met mijn dier keuze
     
  10. sleutelbloem

    sleutelbloem Bekend lid

    10 sep 2018
    940
    1.039
    93
    Een afrikaanse reuzenslak? Wat moet ik me daar nu bij voorstellen? Foto?
     
  11. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.597
    3.483
    113
    Een hond en een kat.
    De hond verhaart in de rui wel erg, momenteel moet ik dagelijks stofzuigen en ‘s middags nog even met de swiffer.
    Maar goed, het is een schat, lekker rustig en vrolijk. Tegen drukke honden die veel blaffen, opspringen etc. kan ik ook niet goed.
    Daarnaast vind ik een hond in huis gewoon wel bijdragen aan een veilig gevoel.
    Onze kat is wat minder knuffelig, maar wel een grappig beest en weinig last van losse haren.
    Als de hond dood gaat, komt er geen nieuwe hond bij. Misschien nog een grote, langharige knuffelkat ofzo.
    Knaagdieren hebben we vroeger al gehad, maar onze kat zou ze meteen dood maken als ze de kans kreeg. Vroeger ook vissen gehad, zelfde verhaal.
    Huisdieren voor de kinderen nemen doe ik niet, tenzij we toevallig hetzelfde dier zouden willen.
     
  12. sleutelbloem

    sleutelbloem Bekend lid

    10 sep 2018
    940
    1.039
    93
    Wij hebben een hond en een kat. De kat is er gekomen vanwege de kinderen (we hadden er 3 maar 2 zijn inmiddels overleden) En de hond....tja, die is er gekomen omdat ie een huis moest hebben en de fokker had geen plaats meer. Ik wilde eigenlijk geen hond meer nadat onze vorige honden overleden waren.

    Ik vind mijn dieren erg leuk daar niet van hoor, ik vind ze hartstikke lief en vooral de hond is altijd blij als ze mij ziet, zelfs al ben ik maar 3 seconden boven geweest of zo. Maar: als ze zijn overleden komen er ook echt geen dieren meer hier.
     
  13. Aszz

    Aszz Niet meer actief

    Ja die liefde vind ik dus ook zo mooi om te zien. Maakt de haren overlast weer goed.
    De jongste is zo gek op 1 van onze katten. En andersom ook.
    Ze mogen niet ik de bank, alleen als wij ze oppakken. Maar die ouwe kat weet niet hoe snel hij bij de jongste moet komen als hij op de bank zit :roflmao:
    Nu ook weer;
     
    Tuttebella vindt dit leuk.
  14. Luuz

    Luuz VIP lid

    16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    We hebben nu mogen kat. Net 1 jaar, dus gelukkig zitten we daar nog wel een tijdje aan vast ;) afgelopen weekend onze hond in laten slapen en tzt willen we wel weer een nieuwe hond. Maar voorlopig even niet. Ik merk het wel met stofzuigen, 1x per dag is nu genoeg :) ook het uitlaten mis ik niet echt, we maakten flinke wandelingen, maar straks met mkou en regen ben ik er geen fan van:roflmao:
     
  15. amdaa

    amdaa VIP lid

    28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Ik ben het volledig met je eens hoor.

    Ik kan me ook fundamenteel niet vinden in het concept dat ik volledige zeggenschap zou hebben over het leven van een dier, en dan enkel en alleen voor mijn plezier.
     
    Evanesco vindt dit leuk.
  16. Lisanne1811

    Lisanne1811 Fanatiek lid

    2 dec 2016
    3.701
    4.591
    113
    Wij hebben een kat, ik vind het echt heel gezellig in huis met een dier. Eerder ook een hond gehad. De haren zijn jammer maar we stofzuigen elke dag en eigenlijk valt het best mee.

    Ik ben wel echt een tegenstander van dieren fokken om ze als huisdier te houden. Wij hebben daarom een gehandicapte kat wiens baasje was overleden, niemand wilde hem hebben. Er zijn zoveel dieren die verzorging en opvang nodig hebben dus wat mij betreft verbieden ze de fokkerij.
     
    Manque vindt dit leuk.
  17. Petra82

    Petra82 Fanatiek lid

    10 jul 2008
    1.603
    1.322
    113
    Westland
    neeeeej @DastyQueen , gelukkig niet! Brrrrrrrrr.....

    De meeste mensen die allergisch zijn voor katten, zijn dat niet voor de schilfers/haren zoals altijd gedacht wordt, maar voor de stof Felt1 die in het speeksel van een kat zit. Als een kat zich wast (ook naaktkatten) komt dat op zijn huid/vacht en als dat verdampt, komt dat in de lucht.

    Raskatten hebben sowieso al minder van dat stofje (wel raskatten met stamboom), maar de Siberische boskat (niet te verwarren met de Noorse boskat) is daar echt een uitzondering in, die maakt echt héél weinig van die stof aan. Er zijn heel veel succesverhalen van allergische mensen met een Siberische boskat.

    En ze zijn ook nog eens prachtig, met een topkarakter

    Tot zover mijn reclamepraatje
     
  18. Whysteria

    Whysteria Niet meer actief

    We hebben een kat en een hele grote hoeveelheid 'overig' (= pluimvee oftewel kippen).

    De cat noemen we 'the five minute cat', omdat dat ongeveer de tijd is die we hem zien per dag om te eten, voor de rest is hij praktisch altijd buiten.

    De kippen zijn er voor de eieren en zijn verder verbazingwekkend therapeutisch (op de poep overal in de tuin na dan).
     
    amdaa, Lisanne1811 en Manque vinden dit leuk.
  19. Hippo89

    Hippo89 VIP lid

    11 dec 2012
    7.351
    319
    83
    Vrouw
    Wij hebben een chihuahua, en drie pups momenteel van 5,5 week.

    Ons hondje is zo lief ! Ze is opgegroeid met onze kinderen, nooit gegromd nooit gehapt en als we in het bos lopen en 1 kind loopt voor en 1 loopt achter dan rent ze naar voor naar achter naar voor naar achter, om zo “haar” roedel bij elkaar te houden, blijft er een kind te ver achter of loopt het te snel voor uit dan blijft ze een keer naar ons, ze is echt zo lief en betrouwbaar. Ik zou niet zonder dat beestje willen.

    En de kinderen zijn ook stapelgek op haar, ze is een net dagboek voor de kinderen, ze praten constant tegen haar en de hond weet nog troost te bieden ook. Nee wij willen niet zonder hond(je)
     
    Vitamientjuh vindt dit leuk.
  20. RoBiJe

    RoBiJe Niet meer actief

    Wij hebben 1,5 kat :p. We hebben er dus 2, maar 1 van de twee woont part-time bij de buren. Als zij op vakantie zijn komt hij weer vaker aanwaaien. Als wij op vakantie zijn hebben de buren 2 katten want dan gaat de ander ook daar heen.
    Ze zijn heel lief, maar als ze dood gaan komen er geen nieuwe.
    Mn oudste wil graag een cavia ofzo, maar aangezien ze al te beroerd is om de katten eten te geven doen we dit maar niet.
     

Deel Deze Pagina