wel of geen huisdieren en waarom?

Discussie in 'De lounge' gestart door DastyQueen, 9 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Welk dier? meerdere antwoorden mogelijk

  1. Hond

    33,6%
  2. Kat

    39,0%
  3. Vogel

    4,4%
  4. Vis

    9,7%
  5. Reptiel

    2,5%
  6. Insect

    0,9%
  7. Knaagdier

    14,5%
  8. Overig

    5,7%
  9. Vee

    2,5%
  10. Geen

    32,1%
Meerdere stemmen zijn toegestaan.
  1. Leo85

    Leo85 Niet meer actief

    Hier 1 kat in huis. Ik vind een beestje wel erg gezellig, lekker op schoot knuffelen enzo.. Hij komt uit het asiel en is al oud, anders had ik er misschien nog wel graag 1 bij gehad, btje gezelschap voor hem. Maar hij is nu vooral blij met de rust haha.

    Ik zou het allerliefste een (grote) hond willen, maar daar moet je zoveel meer voor opgeven, dat ik dat nu nog niet wil..
     
  2. sweetL

    sweetL Fanatiek lid

    8 jul 2014
    2.089
    2.095
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wij hadden 2 katten en 1 hond, buiten in een kennel. 3jaar terug overleed 1 van de katten..
    Vorig jaar de hond moeten laten inslapen en 1 kat in dr uppie buiten vond ik niks dus die is naar binnengekomen.
    Ze was erg eenzaam, en gezien wij nog wel eens weg zijn in het weekend enz hebben we er nog 1 kat bij genomen.
    De oudste is 5, een turkse angora en de jongste is sinds een paar dagen 1 en een heilige birmaan ( van mijn profielfoto )

    Ook een klein aquarium met wat simpele visjes. De oudste is hélemaal gek op de katten. En de vissen ook. Een echte dierenfreek net als mama.

    Soms heb ik wel spijt hoor. Die haren zijn af en toe om gestoord van te worden. Maar ze blijven hier, zolang het niet ten kosten gaat van de kinderen vind ik het ook wel gezellig en denk ik dat het goed voor ze is om met dieren op te groeien.

    We hebben een ren aan het huis vast gemaakt waar ze lekker in buiten kunnen zitten.

    Als ze trouwens komen te overlijden komen er wat mij betreft geen nieuwe katten meer. En een hond heb ik de tijd niet meer voor..
     
  3. Yvke86

    Yvke86 Fanatiek lid

    11 apr 2013
    1.696
    295
    83
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Limburg
    Wij hebben 2 honden. En als ik zie hoe gek de kinderen met de honden zijn en andersom. Daar doe ik het dus voor :)
    Al vervloek ik ze soms wel (de honden ;)
    Wij houden sowieso van buiten zijn en lekker wandelen door het bos. Dus zo heb je ook een mooie reden om iedere dag wat beweging te hebben
     
    DastyQueen vindt dit leuk.
  4. xxmoixx

    xxmoixx VIP lid

    11 jun 2018
    5.312
    4.385
    113
    Vrouw
    Ben gek op dieren! We werken alleen beide fulltime en hebben geen mega huis. Dus we houden het bij 3 cavia’s (binnen) en 2 konijnen (buiten). Toch wat gezelligheid in huis :D
     
  5. Young Flower

    Young Flower Fanatiek lid

    25 jul 2006
    3.299
    477
    83
    near rotterdam
    Wij hebben sinds 3 weken twee lieve poezen. Heerlijk om wat gezelligheid in huis te hebben. Buiten hebben wij een volière met parkieten er zijn zo leuk ook als je buiten zit om naar te kijken.

    We hadden ook.een aquarium maar daar zijn wij mee gestopt
     
  6. dotje1986

    dotje1986 Fanatiek lid

    25 apr 2007
    1.749
    183
    63
    Wij hebben 1 hond, 1 slang en een aquarium. Die laatste ben ik aan het afbouwen. Kost erg veel tijd. De slang is van mijn man. Ik heb er niets mee.
     
  7. 2littlemonkeys

    2littlemonkeys Fanatiek lid

    27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    Wij hebben een grote hond en mijn oudste en ik willen heel graag een poes. Vriend wil dit liever niet, maar aangezien ik heb toegegeven aan een hond heeft hij geen keus. Waarschijnlijk komt er een poes in ons nieuwe huis...

    Ondanks dat ik onze hond echt niet zou wegdoen, zou ik nooit meer een hond nemen als hij ooit dood gaat. Het is echt heel veel werk en ik ben de enige die het werk doet :rolleyes:
     
    Bailey07 vindt dit leuk.
  8. DisneyMama

    DisneyMama Bekend lid

    7 nov 2013
    727
    372
    63
    Hier een kat, we hadden er twee maar helaas is er eentje verdwenen, dus er komt in 't voorjaar een nieuw vriendje bij. Daarnaast hebben we in huis een Vlaamse Reus. Als wij niet thuis zijn zit hij in z'n hok met ren en als we thuis zijn loopt ie in de woonkamer rond, gek beestje denkt dat ie een kat is, want hij heeft 't zelfde gedrag als onze kat en ze zijn dikke vriendjes. Daarnaast hebben we nog een terrarium met een blauwkeelagaam, hier zijn er al 2 van overleden en als deze er niet meer is word het hok gevuld met boomkikkers. Buiten hebben we nog postduiven zitten van mijn schoonouders, hier kweken we een aantal jongen voor de vluchten. Dus een redelijke dierentuin, maar ik zou niet anders willen. Van dieren om me heen word ik gelukkig en rustig, en de rest van de familie ook :)
     
  9. Treez

    Treez Niet meer actief

    Vier kippen, twee vissen, een kitten en twee grote honden. Geen spijt. Vooral veel gezelligheid en liefde. Onze honden kunnen ook vrij naar buiten. Ook als we een dag weg zijn kunnen ze via het hondenluik het erf op. Dat maakt het wel makkelijker en omdat ze veel buiten spelen en liggen, ook minder rotzooi in huis. Verder wil ik heel graag een bepaald ras minischapen.
     
  10. Koon

    Koon Niet meer actief

    Nee. Ik heb he-le-maal niks met (huis)dieren. Ik vind ze vies.
    Toen ik vanmiddag door het park wandelde en al die hondenstront rook, baalde ik zo. Echt walgelijk, en vreselijk asociaal.

    Als kind hadden we een konijn, cavia’s, vissen, zelfs wandelen takken. Toen vond ik het blijkbaar wel leuk, zorgde er ook goed voor.
     
  11. Nescio

    Nescio Niet meer actief

    Ik heb altijd konijnen gehad toen ik nog thuis woonde. Mijn vader houdt verder niet van dieren in huis dus alleen nog goudvissen gehad.

    We hebben hier een tijd een aquarium gehad maar toen de laatste vis stierf niet meer.

    Ik houd erg van dieren maar liever niet in huis. Als we ooit een megatuin zullen hebben wil ik graag kippen, geiten en een hond. Lijkt me zo gezellig.
     
  12. iMoeder

    iMoeder VIP lid

    30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Ik vind dieren in huis niet zo fris. Ik ruik het ook altijd bij andere mensen, vooral als er honden zijn. En daarnaast lijkt het extra schoonmaak werk, alle kosten van voer etc en de dierenarts bezoekjes mij helemaal niks. En dan kan zo een dier ook nog wat gaan mankeren waardoor ze veel zorg en aandacht nodig hebben, in huis kunnen gaan poepen, plassen, spugen of je meubels kapot maken. Kortom; echt geen zin in. Ik heb al genoeg te doen.

    Buiten dieren vind ik trouwens een ander verhaal. Zoals paarden, geitjes, kippen. Dat lijkt me wel leuk, maar dan moet je de ruimte hebben.
     
    Nellie4 vindt dit leuk.
  13. MamaChantal

    MamaChantal VIP lid

    14 okt 2010
    16.198
    2.837
    113
    Hond kat 2 baardagamen en 2 ratten
     
  14. Posh

    Posh Niet meer actief

    Wij hebben een kat genomen omdat de kinderen zó angstig waren voor dieren.
    Nu inmiddels niet meer en van mij mag de kat wel weer weg, haha. Ik zou ook nooit meer een huisdier nemen.
     
    DastyQueen vindt dit leuk.
  15. Denise K

    Denise K Fanatiek lid

    11 apr 2010
    2.230
    354
    83
    Vrouw
    Wij hebben 2 cavia's, een herplaatst koppeltje uit de opvang. Zij leven doorgaans in een ruime kooi in de keuken, maar gaan als het weer het toe laat in de middag naar buiten in de tuin.

    Vroeger hebben we thuis honden, konijnen, cavia's, hamsters, schildpadden, een aquarium en terrarium gehad.

    Helaas ben ik allergisch voor 'haren en veren'. Omdat ik nu medicatie tegen astma gebruik én de cavia's in de keuken (stofvrij) staan, gaat dit gelukkig goed ☺
     
  16. Cin85

    Cin85 VIP lid

    12 jan 2010
    11.890
    13.060
    113
    Vrouw
    Wij hebben een kat en sinds december een hond. Mijn man heeft een aquarium maar daar vind ik niets aan, ik vond vis alleen leuk als het op mijn bord ligt.

    Wel hebben wij bewust gewacht om een pup te nemen tot dat de kinderen wat ouder waren, nu hadden wij namelijk meer tijd om de pup op te voeden.

    Zelf vind ik het (mits het gaat ivm de kosten en mogelijke allergieën), wel belangrijk om kinderen op te laten groeien met een of meerdere huisdieren. Op deze manier leren ze toch een ander stukje verantwoordelijkheid.
     
  17. Roozjuh

    Roozjuh VIP lid

    1 okt 2007
    18.378
    1.286
    113
    Flevoland
    Heb altijd honden gehad. Kids zijn opgegroeid met een hond maar hebben we 2jaar geleden helaas moeten laten inslapen toen ze 10 was. Kids waren flink van slag. Oudste heeft meer dan een jaar élke dag gehuild om het verlies. Dit brak wel echt m'n hart hoor. Voor ons geen dieren meer. Je gaat eraan hechten en als ze er niet meer zijn dan is er zo ontzettend veel verdriet... Nee voor ons niet meer. Ik ben overigens ook mega allergisch voor honden en katten. Dit bouwde langzaam op tijdens laatste maanden toen we de hond nog hadden. Toen ze er niet meer was werd allergie erger en kan ik nu niet eens meer een hond ofzo aaien en ik merk meteen dat m'n ogen gaan branden enzo. Als we naar familie/vrienden gaan met hond/kat dan moet ik medicijnen innemen anders ga ik lichtelijk door een hell.

    We kwamen achter de allergie toen m'n schoonmoeder ging trouwen en ik volgende dag(gelukkig ná de bruiloft) een ontploft hoofd had, 1500x niezen, rode brandende ogen, longen die zo groot als een druif aanvoelen. Bleek dat kat op m'n kussen had gelegen (sliepen na bruiloft bij schoonmoeder) en m'n schoonzusje wist niet dat ik allergisch was en had dus niks gezegd. Wat een hell was dat
     
  18. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.097
    5.275
    113
    Geen. Wij hebben katten gehad maar ivm een allergie hebben wij die weg moeten doen. Heel lang gesukkeld met de allergie en uitgesteld maar toch de beste beslissing ooit. Het was wel enorm moeilijk. En nu ben ik er zooooo blij mee. Echt een last van mijn schouder qua haren, troep, kots etc. Konden die beesten niks aan doen. Er komt geen dier meer binnen hier. Een konijn lijkt mij nog wel leuk maar uit ervaring weet ik dat een kind er zo op uitgekeken is. Zit je met een konijn.

    Dochter is wel gek op dieren, gaan meerdere keren naar de kinderboerderij.
     
  19. Riverdale87

    Riverdale87 Fanatiek lid

    15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    We hebben een hond en een kat. Lieve beestjes maar als ze straks er niet meer zijn, komt er niks voor in de plaats. Ik blijf aan het stofzuigen met die twee... :roflmao:
    Ik vind het, vooral voor mijn hondje, niet zo leuk dat hij nu minder aandacht krijg dan voor we een kind hadden. Hij is ook best wat jaloers, hij vind onze oudste wel leuk maar niet altijd. Hoe jammer ook, het kost nu te veel tijd. Ik zal hem niet wegdoen, ben gek op het beestje maar ik wil hierna geen hond meer.
     
  20. Casara

    Casara Fanatiek lid

    20 aug 2014
    2.178
    386
    83
    Altijd konijnen gehad tot ruim een jaar geleden. Voor de dood van ons konijn merkte ik dat ik de verzorging en dan vooral uitmesten van het grote hok me steeds zwaarder viel. Ik had veel rugklachten. Dus er was al besloten dat als laatste konijn zou sterven er niks meer zou komen. Ik moet zeggen dat het de eerste maanden heel raar was, ik droomde ook nog wel eens dat ik haar vergeten was. Inmiddels vind ik de vrijheid erg fijn. Niet meer de buren of mijn schoonmoeder hoeven vragen om ze te verzorgen als we op vakantie gaan. En de kosten mis ik ook niet.
    In de toekomst willen we misschien een hond. Maar daar zijn we ook nog niet uit. Nu zie ik meer nadelen als voordelen!
     

Deel Deze Pagina