wel of geen huisdieren en waarom?

Discussie in 'De lounge' gestart door DastyQueen, 9 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Welk dier? meerdere antwoorden mogelijk

  1. Hond

    33,6%
  2. Kat

    39,0%
  3. Vogel

    4,4%
  4. Vis

    9,7%
  5. Reptiel

    2,5%
  6. Insect

    0,9%
  7. Knaagdier

    14,5%
  8. Overig

    5,7%
  9. Vee

    2,5%
  10. Geen

    32,1%
Meerdere stemmen zijn toegestaan.
  1. Glass

    Glass Fanatiek lid

    29 mei 2017
    2.031
    962
    113
    Vrouw
    Wij hebben 2 kleine hondjes. Inmiddels 8 en 10. Geweldig om te zien hoe dochter na een schooldag op de bank ploft, hond op schoot en ontspannen maar.
    Maar het is ook wel veel werk, en brengt soms hoge kosten met zich mee.

    Dochter wil heel graag een kat, maar daar ben ik allergisch voor.

    Wij hebben altijd vissen gehad, maar die hebben we met pijn in ons hart weg moeten doen toen we gingen verhuizen.
    Man wil heel graag een axolotl, lijkt mij ook wel leuk. Of een schildpad :D
    Iets zonder haar waarschijnlijk :p
     
    Bailey07 vindt dit leuk.
  2. Glass

    Glass Fanatiek lid

    29 mei 2017
    2.031
    962
    113
    Vrouw
    Voor honden is er trouwens meestal wel een pension. Mijn vriendin brengt har honden altijd weg als ze weekendjes weggaan enzo, dat kan ook voor een dagje.
    En er bestaan goede uitlaatservices.
    Maar kost wel weer geld, en dat moet je er net voor (over) hebben.
     
  3. Betsy

    Betsy Niet meer actief

    Mijn man mocht kiezen tussen kinderen of een hond ;)
    Die hond komt er dus nooit meer.

    En verder wil ik absoluut geen dieren in huis. Mijn dochter moet haar “verantwoordelijkheidsgevoel” maar ergens anders vandaan halen.
     
  4. Imona

    Imona VIP lid

    8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Wij hebben een hond van 13 jaar. Amerikaanse stafford. We kregen haar toen ze 9 was om even tijdelijk op te vangen. Maar ze is dus niet meer weggegaan.. zat niet helemaal in de planning. Maar was de kejs: of terug naar het baasje dat haar mishandelde.. of naar een asiel.. Ik vond beide geen optie. Dus toen maar gehouden.

    Enorm lief beest. Kan alleen absoluut niet met andere honden samen. En... dat... HAAR!

    We hebben ook een aquarium met vissen en garnalen. Weinig omkijken naar. Af en toe beetje water verversen en filter schoonmaken. Zo gepiept. Oh ja en af en toe een beetje voer er in is ook handig.

    Buiten nog een vijver met goudvissen. Ook weinig omkijken naar. Alleen opletten in de winter dat de vijver niet te ver dichtvriest. Vorig jaar was het ijs zo dik dat we er op konden staan..

    We hebben vogels gehad. Leuk. Maar nooit meer.. stofnesten..

    En ik heb 10 jaar lang een paard gehad. Maar die heb ik vorig jaar december verkocht.. sinds de geboorte van mijn zoontje niet meer genoeg tijd voor haar gehad en eerlijk gezegd durfde ik ineens niet meer.. was niet het makkelijkste paard zegmaar. Was dus niet eerlijk tegenover haar om haar te houden.

    Als de hond dood is even geen huisdieren meer. Op de vissen na dan.
    Gewoon een haarvrij en stof/veren vrij huis. En niet verplicht naar huis moeten om de hond uit te laten of de beesten te voeren.. die vissen kunnen makkelijk een paar dagen zonder eten.
     
  5. Hobbelpaardje

    Hobbelpaardje Actief lid

    23 aug 2014
    189
    139
    43
    NULL
    NULL
    Slakken kun je er gewoon uithalen, nest rustgevend zijn ze eigenlijk ook nog haha!
    Je kan ze vasthouden narunatuur, over je heen laten lopen etc. Ze laten douchen vinden ze ook fijn.
    Een foto ga ik eens zoeken! Leuk om eens te hebben hoor slakken,maar als deze er niet meer zijn komt er niks meer bij. Het is niet dat je er echt heel beelaan hebt ofzo.
     
    DastyQueen vindt dit leuk.
  6. Hobbelpaardje

    Hobbelpaardje Actief lid

    23 aug 2014
    189
    139
    43
    NULL
    NULL
    Je ziet hier niet de hele grootte, sxhelpis aan de achterkant namelijk nog een stukje langer. En ik denk dat als hij er helemaal uit is het lichaam wel 20 cm groot is.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  7. Manque

    Manque Niet meer actief

    Tof! Hoe heb je die slak gekregen?
     
  8. Hobbelpaardje

    Hobbelpaardje Actief lid

    23 aug 2014
    189
    139
    43
    NULL
    NULL
    Gekocht! En zijn niet heel goedkoop.. die grote was 75 euro, hahahaha sla ons nu tegen de kop dat we dat betaald hebben,maar toch hahaa Deze hebben we van een dierenwinkel die deze heeft gekocht van een bedrijf die importeert en onderzoek doet naar allerlei soorten slakken!
     
  9. tassie1980

    tassie1980 Actief lid

    1 jul 2011
    464
    48
    28
    beilen
    Wij hebben geen huisdieren maaaaaar sinds een week eigenaar van wandelende takken.Vriendje van Mika vraagt al maanden of Mika wandelende takken mog hebben.Tijdje af kunnen houden ivm vakantie.Dacht zondag al dat er 1 overleden was maar was savonds weer erg actief.Vanmiddag nieuwe bladeren erin gedaan.Mijn hobby niet.Mika had er ook al 1 op tafel lopen.Waar zijn we aan begonnen..
     
  10. Nasibal

    Nasibal Actief lid

    22 mei 2016
    174
    48
    28
    Horssen
    Ik ben opgegroeid met een hond, maar sinds ik uit huis ben heb ik geen huisdieren meer. Erg leuk een hond, maar dat ik dan zelf 's morgens vroeg eruit moet om hem uit te laten (ipv mijn vader die altijd de pineut was) zag ik toch niet zo zitten :D
     
  11. jada08

    jada08 VIP lid

    14 jan 2009
    7.552
    321
    83
    Wij hebben een hond, sinds twee jaar een kat die is aankomen lopen ( mensen waren verhuisd en hadden hun katten achter gelaten). Een vogel, ook gevonden. En een chinchilla. We hadden altijd twee honden, maar 1 is vorig jaar overleden. En er komen hier elke dag wilde eenden een bordje havermout halen in de ochtend en avond.
    Wij zijn stapelgek met dieren. Moet er niet aan denken om geen dieren om mij heen te hebben
     
    Tannie vindt dit leuk.
  12. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.983
    8.787
    113
    Wij hebben 2 katten, uiteindelijk bleek een aantal maanden geleden dat ik allergisch ben. Ze blijven bij ons. We hebben ze uit het asiel gehaald en we houden echt teveel van ze.

    Ik zou graag een hondje willen maar 2 katjes en een hond is teveel
     
  13. Nog anoniem

    Nog anoniem Niet meer actief

    Wij hebben 2 katten, voor het gezelschap, om te knuffelen, omdat we van katten houden.
    Ik hou ook van honden maar neem ze niet puur omdat ik niet de discipline heb om een hond meerdere keren per dag uit te laten, en dat kan ik zo'n beestje niet aandoen. De katten hebben het daarentegen (veel te) goed bij ons, ze worden geknuffeld, ingestopt voor het slapen gaan, krijgen regelmatig wat lekkers toegestopt, en we hebben speciaal voor de katten een aanbouw gemaakt met kippengaas zodat ze naar buiten kunnen (ze komen niet buiten de aanbouw). Ik vind ze echt geweldig
     
  14. Nimue

    Nimue Niet meer actief

    We hadden een hond, we hebben hem helaas een paar maanden geleden moeten laten inslapen. Ik was 10 toen ik hem kreeg, maar al snel merkte ik dat hij niet helemaal gezond was (ondanks goede fokker, geteste ouders enz.). Daardoor heb ik vaak meer zorgen en schuldgevoel gehad dan dat ik echt van hem kon genieten. Wel was het de meest (kind)vriendelijke hond.
    Nu heb ik geen tijd en geld voor een hond en zou veel te bang zijn dat die ziek is of niet met kinderen kan. Mocht er ooit in de toekomst een hond komen, dan een asielhond.
    Wel hebben we nu nog een konijn. Was niet helemaal de bedoeling maar hij kwam op mijn pad en mocht blijven.
    Overigens niet in een kooi want dat vind ik zielig:o:
     
  15. PenF

    PenF VIP lid

    20 aug 2009
    8.292
    2.218
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    We hebben 2 katten. Zijn nu 8 jaar maar als ze het begeven geen dieren meer voor mij.
     
  16. MadeInUSA

    MadeInUSA VIP lid

    27 dec 2011
    8.687
    9.656
    113
    Hier geen huisdieren. We hebben geen buitenruimte, en ik vraag me sterk af welk dier het nou echt leuk vindt om in een huis of appartement te wonen en daar een groot deel van de dag alleen te zitten, of in een kooi waar hij maar af en toe uit komt.
    Met honden heb ik sowieso helemaal niks, en man wordt helemaal gek van kattenharen of een stukje poep wat is blijven plakken en een meter verderop is gevallen.
    Bovendien vind ik dat je als je een dier neemt, je ervoor instaat dat je er voor de rest van zijn leventje voor wil gaan zorgen. Ik heb geen idee of ik de komende jaren nog eens besluit een tijd in het buitenland te gaan wonen of zo. Ik ga die verantwoordelijkheid nu niet aan.

    Als ik ooit nog eens settle ergens buitenaf met veel grond er omheen, dan wil ik misschien wel kipjes of een mega vijver met vissen.
     
    Nellie4 vindt dit leuk.
  17. Koektrommel

    Koektrommel Fanatiek lid

    15 feb 2017
    1.511
    1.100
    113
    Vrouw
    Geen dieren! Heel leuk hoor....maar bij een ander. Af en toe denk ik wel eens....het zou ook wel leuk zijn maar als ik dan weer al die katten haren zie rondvliegen bij mijn zus thuis & mijn schoonzusje die haar schone was vol met honden haren aan het ophangen is aan de waslijn ben ik weer genezen :')
     
  18. Veertje1986

    Veertje1986 Bekend lid

    26 jul 2014
    550
    38
    28
    NULL
    NULL
    Wij hebben buiten een heel ruim verblijf met daarin een groep van in totaal 6 konijnen. Ik kon daar altijd erg van genieten. Vanaf het moment dat ik zwanger raakte van ons derde kindje, is dat alleen veranderd. De eerste 20 weken van mijn zwangerschap kon ik steeds kokhalzend en spugend het verblijf schoon maken. Echt niet te doen. Vervolgens is dit over gegaan maar toen kreeg ik zoveel last van mijn rug en bekken, dat het schoonmaken van het verblijf nog steeds niet te doen was en is en laat het nou net zo zijn dat onze konijnen er steeds opnieuw een enorme bende van maken. Het is dus echt een grote last geworden. Als ik het nou voor het kiezen zou hebben, zou ik geen huisdieren willen.
     
  19. Fietwordtmama

    Fietwordtmama Niet meer actief

    Liefst zou ik een hond willen. Een border collie met een kudde schapen om haar bezig te houden.
    Maar dat gaat hem niet worden in ons achtertuintje :roflmao::roflmao:
    En met beiden een baan is er niet genoeg tijd en aandacht voor het beestje

    Poezen hebben we gehad, maar nadat de laatste is overleden geen nieuwe meer. En dat scheelt toch wel erg veel met stofzuigen.
     
  20. Bailey07

    Bailey07 Fanatiek lid

    8 okt 2010
    3.165
    1.740
    113
    Mijn vriendin is ook mega allergisch voor katten, maar die fokt nu zelfs zelf Siberische Neva's. Misschien interessant voor jullie qua ras? :)
     

Deel Deze Pagina