Tweede kindje, tweede inleiding.

Discussie in 'De bevalling' gestart door DoubleD, 18 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DoubleD

DoubleD Bekend lid

12 okt 2013
    578
    19
    18
    Hallo!!

Het zat er al aan te komen, vandaag te horen gekregen dat ik volgende week ingeleid zal worden. De eerste is ook geboren na inleiding dmv infuus, daar heb ik 3 uur over gedaan en een half uur geperst. Mijn vraag is of er vrouwen zijn met meerdere ingeleide bevallingen en hoe jullie deze hebben beleefd. Ik heb, omdat het zo snel ging, er echt wel even moeite mee gehad dat ik in zo'n korte tijd van zwanger naar moeder ging. Leeftijd speelde toen ook wel een rol in, was toen 19.
    Dus hoe hebben jullie een tweede inleiding ervaren? Ik heb al een cm of 2 ontsluiting, verwacht geen gel of ballon te krijgen dan toch? Was het zwaarder of niet? Ging het langzamer of sneller? Wel/ geen knip ( had jk bij de eerste wel).

2. Merlijn1983

Merlijn1983 Bekend lid

4 mrt 2013
    999
    0
    16
    2 inleidingen gehad, bij mijn 1e zoon dmv gel weeën gekregen en na 2 u en 15 min geboren en 4 mn geperst.
    Bij mijn 2e zoon ingeleid dmv ballon en infuus, bevalling duurde 1 u en 2 min geperst.

Bij mijn 2e inleiding had ik ook al 2 cm en kreeg ik wel een ballon, moest 4 cm worden en toen zijn de ochtend erop mijn vliezen gebroken, de weeenwekkers zijn toen aangezet en toen ging het snel, maar was een prima bevalling en heel goed te doen.
    Vond bij deze tweede inleiding dat ik ook meer alert was, bij mijn eerst inleding was in in mezelf gekeerd en dat had ik nu niet echt, maakte alles veel bewust mee.
    Maar allebei mijn inledingen waren prima, met ballon en infuus geen naweeen gehad terwijl ik dat met de gel wel had. Vond het niet zwaarder, heb bij allebei geen hectingen oud gehad, dus daar kan ik niets van zeggen.

3. Sterretje08

Sterretje08 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.850
    0
    0
    Ik ben ook 2 keer ingeleid
    De eerste keer met beginnende zwangerschapsvergiftiging, was toen 40 weken en 3 dagen zwanger
    Ze hebben toen mijn vliezen doorgeprikt en daarna zonder reactie er op een infuus met weeenopwekkers
    De bevalling duurde ongeveer 8 uur, waarvan 41 min geperst
    Ik vond het prima te doen, alleen de laatste 3 uur een weeenstorm wat ik wel zwaar vond

Bij de tweede braken mijn vliezen met 37 weken, met 37 weken en 2 dagen wilde ze me gaan inleiden
    De bedoeling was een gel te geven, maar ik bleek toch al 3 tot 4 cm ontsluiting te hebben en was dus niet nodig
    Gelijk aan het infuus
    De bevalling duurde maar 2 uur en daarvan 4 min persen
    De bevalling op zich was korter en niet heftiger, maar doordat het zo snel ging vond ik het achteraf wel heel heftig
    Mijn zoontje zat ook klem met zijn schoudertje tijdens de uitdrijving, dus dat scheelt misschien ook
    Door de snelheid van de bevalling was het moeilijk te bevatten dat mijn zoontje er opeens was
    Ook vond ik de naweeen heel vervelend die wel een dag of 4 geduurd hebben

Ik hoop dat je wat aan mijn verhaal hebt

Oh ja ik ben nu zwanger van de derde en als ze netjes blijft zitten tot na de 37 weken( heb geregeld weeen nl vanaf 29 weken al) is er grote kans dat ik weer ingeleid word
    Ondanks de 2 inleidingen hiervoor, zie ik er niet tegenop hoor en zou ik er zo voor gaan!
    Hopelijk geeft je dit wat moed!

4. Edel

Edel Bekend lid

23 feb 2013
    794
    0
    0
    Schoten - België
    Ik word dinsdag voor de eerste keer ingeleid...... de zenuwen beginnen te komen.....

5. Tigermommy

Tigermommy VIP lid

14 jun 2013
    5.350
    1
    0
    Thuisblijfmama van (bijna) 3 kindjes :)
    eerste keer potdicht van 8 uur in de ochtend gel ingebracht en bevallen om 23.34 uur met urenlang weeenstorm, infuus, vliezen breken noem maar op, geen naweeen echter.

Tweede; liep ik al met 4-5 rond rond 9 uur vliezen gebroken (toen infuusje aangesloten op laagste stand) om half 11 begon er wat te rommelen, om iets voor half 12 had ik pas echt het idee dat het nu regelmatig was ofzo en en om 11.58 uur bevallen na 1 keer persen (ze "viel" zowat eruit hihi)

Ik was bij alletwee 8 weken de eerste had extreem groot hoofd 37/38 cm en had ik totaalruptuur, tweede had een heel klein hoofd, konden ze ook fontatel niet vinden met maar 32-33 cm ongeveer en geen scheurtje.

Wel bij de tweede aardig wat naweeen gehad en meer nagebloed, moest meerdere prikken krijgen om het te stoppen in elk geval.

6. Fietwordtmama

Fietwordtmama Niet meer actief

hoi,
    Geen eigen ervaring met inleiden. Dit onderwerp is wel besproken tijdens de cursus hypnobirthing. Daar wordt afgeraden om te laten inleiden, tenzij medisch noodzakelijk. En als het dan toch moet dat je kunt vragen de dosering weenopwekkers zo laag mogelijk te houden. Dan duurt het iets langer en is het wat minder heftig allemaal.

Bespreek het vooraf met de gyn die je gaat begeleiden. Hoe je de vorige keer hebt ervaren en wat je graag zou willen. Wat de mogelijkheden zijn etc.

7. Tigermommy

Tigermommy VIP lid

14 jun 2013
    5.350
    1
    0
    Thuisblijfmama van (bijna) 3 kindjes :)

Kindje moet eruit he, liefst binnen een bepaalde tijd ander is het slecht(er) voor het kindje dus wat mama vind is dan even niet zo belangrijk lijkt me (vind ik tenminste niet wat MOET dat MOET)

En keuze om te laten leiden is niet iets wat je zomaar doet of krijgt natuurlijk, heeft ALTIJD een medische noodzakelijkheid anders doen ze het geeneens.

IlonavanH90 vindt dit leuk.
  8. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    De 2de x ging veel sneller, het infuus stond veel lager afgesteld omdat ik bij de eerste een KS heb gehad (eerste keer, ingeleid na 1,5 uur persen werd dat werd KS)

Waarom werd en word je nu ingeleid?

9. Tines mam van 2

Tines mam van 2 Bekend lid

11 feb 2013
    973
    0
    0
    hier 2 keer ingeleid.

1e keer was een drama. s ochtends om 7 uur vliezen gebroken en infuus erin.
    om half 10 s avonds mocht ik eindelijk persen. mn zoontje zat vast. vacuum dikke knip en om half 11 is ei geboren.
    hij was ziek door een bacterie en moest meteen de couveuse in.

2e s ochtends 8 uur begonne vliezen gebroken en infuus aan. ik had me ingesteld op een hele lange dag. rond half 4 trok ik het niet meer weeen waren veel pittiger als bij de eerste dus ik wil de graag pijnstilling. die heb ik niet gehad.
    om half 5 na 12 minuten persen is onze dochter geboren. wel weer een knip haar schouder zat net als bij zoon vast

2 totaal verschillende bevallingen.
    strask voor de 3e en zoals het nu staat geen inleiding en dat maakt me angstig. heb liever een inleiding dan weet ik wat me te wachten staat. zijn nogal wat complicatiepuntjes.... we wachten het af

10. DoubleD

DoubleD Bekend lid

12 okt 2013
    578
    19
    18
    Bedankt voor de reacties!
    Baby heeft een groeiachterstand, eigenlijk wilde ze hem al halen rond de 37/38 weken. Ben zo blij dat hij mocht blijven zitten. Hij doet het erg goed. 2 x in de week aan de thuis CTG gemoeten en elke week een doppler meting, was telkens prima. Alleen afgelopen vrijdag was mijn bloeddruk erg hoog, waar hij normaal de gehele zwangerschap laag was. Ze willen niet meer wachten!
    Ik heb alleen echt een slechte ervaring met het infuus en zou het liefste willen kijken of mijn eigen weeen na het breken van de vliezen starten. Bij mijn eerste was het toevallig die nacht zelf al begonnen, had goede en stevige weeen en toch haddrn ze ervoor gekozen om het infuus te starten. Tijdswinst? Geen idee maar dat voelde wel zo!

11. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    De eerste keer ben ik ingeleid en heb ik er 17 uur over gedaan met 45 min. persen en had een flinke knip. De tweede keer ben ik in totaal, vanaf het breken van de vliezen 4,5 uur bezig geweest. Had al 3 cm ontsluiting en toen de weeën een beetje begonnen te komen ging het voor mijn gevoel ook heel erg snel. Kleine was nog niet helemaal goed ingedaald, dus heb nog wel zo'n 20 min moeten persen, maar had dit keer alleen en klein scheurtje die voor de zekerheid maar wel gehecht is (was twijfelgeval). Heb er geen last van gehad.

Natuurlijk heeft een inleiding niet de voorkeur (opgewekte weeën zijn echt geen pretje, zomogelijk nog pijnlijker dan natuurlijke weeën), maar wat moet dat moet. Veiligheid voor alles.

12. Zuidriem

Zuidriem Niet meer actief

Ik ben 4 keer ingeleid en elke keer was het een heel andere bevalling. Totaal niet met elkaar te vergelijken.
    Ik zou het gewoon maar over je heen laten komen. Ik was bij de 2e zo gestrest, omdat de 1e inleiding echt horror geweest was.
    Gelukkig ging het vanaf het begin al anders, omdat ik niet gelijk aan het infuus kon. Ik had nog niet genoeg ontsluiting.
    Daarna heb ik echt geprobeerd om niet meer aan de 1e bevalling te denken en het is me gelukkig 100% mee gevallen!
    S6 als het zover is!

13. Tines mam van 2

Tines mam van 2 Bekend lid

11 feb 2013
    973
    0
    0
    je bent denk ik bang voor herhaling en dat begrijp ik.

maar echt een tweede kan heel anders gaan als een eerste.
    mijn eerste was een hel een compleet drama en zag er bij de tweede ook heel erg tegenop.

en dat viel alles mee.

ze gaan je kindje niet voor niets halen.
    en ik zou niet gaan wachten totdat de weeen uit zichzelf komen.
    voor hetzelfde word het allemaal alleen maar erger en beland je uiteindelijk op de ok met een spoedkeizersnee.

ik snap dat je het niet zoals de vorige x wil en dat gebeurd hoogstwaarschijnlijk ook niet. geen bevalling is hetzelfde.

ik denk dat het belangrijk is dat je je angsten gaat bespreken met je gyn of vk. ik denk dat de gezondheid van de baby op dit moment het belangrijkst is. je kan natuurlijk vragen of je mag wachten totdat je zelf weeen krijgt maar als zij aangeven dat je meteen een infuus krijgt zou ik daar niet tegenin gaan.

dat is wat ik zou doen.......wat jij doet dat moet je natuurlijk zelf weten. ik ken niet de hele situatie natuurlijk maar ik krijg heel sterk het idee dat je bang bent voor herhaling. en die is er niet want dit is een tweede bevaling en niet een eerste.

14. Puck1

Puck1 Bekend lid

3 feb 2009
    979
    9
    18
    Ik heb 3 kindjes en ben 3 keer ingeleid, de eerste keer was de ergste bevalling van allemaal. In totaal duurde die maar 8,5 uur incl 1,5 uur persen, uiteindelijk is onze zoon eruit gedrukt door de verpleegkundige door heel hard op mn buik te drukken. De tweede keer was is dus heel bang en deze viel (achteraf gezien dan) heel erg mee. Deze keer duurde het 5,5 uur incl 2 keer persen. De derde keer weer ingeleid en deze keer duurde het 4,5 uur incl 10 min persen. Qua tijd de snelste, maar m'n tweede bevalling vind ik het best te handelen. Je weet niet hoe het gaat lopen, probeer daarom dan ook het over je heen te laten gaan al hoe moeilijk dat soms ook is.

15. DoubleD

DoubleD Bekend lid

12 okt 2013
    578
    19
    18
    Vanmiddag om 15.46 is onze kleine (2625gr) man geboren. Het was veel heftiger dan bij mijn dochtertje. Qua uren langer en qua weeen niet te handelen. Ben blij dat het erop zit en ik heerlijk kan kroelen. Wij blijven een nachtje in het ziekenhuis voor zijn glucosepeil en kijken of hij zich warm kan houden!

Enige voordeel is dat ik er zonder kleerscheuren vanaf ben gekomen en heerlijk mobiel ben!

16. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Gefeliciteerd!

17. Pimkey

Pimkey Bekend lid

1 jan 2013
    558
    0
    0
    NULL
    NULL
    Van harte gefeliciteerd meis, nu lekker genieten!

Liefs Pimkey

Deel Deze Pagina