Zijn er meiden die voor hun baby een quinny zapp extra hebben? Waar de maxi cosi op kan? Hoe bevalt de wagen? En mis je de wieg niet? Ik zit eraan te denken om 2 quinny zapp extra's te kopen, wij krijgen in oktober ons 2de kindje en onze zoon is dan 17 maanden. Nu lijkt die me zoiezo handig voor mijn zoon..En voor de baby kan er de maxi cosi ook op alleen hebben we dan geen wandelwagen(wieg) meer. Maar als ik kijk naar mijn zoon, die heeft daar nooit in gelegen. Graag ervaringen
Tja een buggy is geen kinderwagen he. Geen vering, mini wieltjes. En een maxicosi is al helemaal niet geschikt ter vervanging van de reiswieg. Slecht voor de heupjes en ruggetje, kindje heeft helemaal geen bewegingsvrijheid en zit helemaal opgepropt. Een maxicosi is gewoon een autostoel en geen vervanging voor de reiswieg. Ze mogen er max 2 uur inzitten, maar het is ook niet aan te bevelen om dat iedere dag te doen. Quinny zapp xtra heb ik als buggy over nagedacht, maar het is hem toch niet geworden, omdat hij uit twee delen bestaat als je hem inklapt, oudere kindjes er niet lekker inzitten (te hoog voetensteuntje) en de ligstand niet ideaal vind omdat de beentjes omhoog liggen.
De Quinny zapp extra is een super buggy, kan van je af / naar je toe / verschillende standen. Zeker een superkoop voor een kindje vanaf 6 maanden en voor een baby wanneer je maar korte stukjes op pad gaat. Want inderdaad geen vervanging voor een kinderwagenbak en de kleine wieltjes hebben geen vering en dus worden de schokken niet opgevangen. Ik zou zeggen voor je oudste zeker doen, voor de baby nog even wachten.
Het is ook zeker niet de bedoeling dat de baby standaard in de maxicosi ligt..Ik had mijn zoon vaak in de draagdoek, en dat wil ik nu weer doen met de baby.. Bedankt voor je ervaring!
Jeetje mv 4: Misschien inderdaad wel een idee om hem voor mijn zoon aan te schaffen en voor de baby de joolz nog aan te houden..Hij leek me ook zo fijn omdat ze in deze buggy ook naar je toe kunnen zitten, mijn zoontje kijkt niet graag de andere kant op
Wij houden straks ook alleen de zapp en dan de draagdoek voor de baby, vooral omdat onze nu nog kleinste straks bijna 2 is en meer zal lopen, dan heb ik de handen vrij, wanneer ik de baby in de draagdoek heb en achter die eigenwijze dame aan moet of 1 van de andere kids.
Ik gebruik de zapp extra nu ook voor mijn jongste en vind hem echt ideaal omdat hij in de ligstand kan. Voor de eerste maanden hebben we een duowagen gehad maar die is er nu uit en inplaats daarvan is de zapp gekomen. Ook is hij gebruikt voor de korte stukjes met de maxicosi erop en dat was ideaal. Hoefde de duowagen niet mee Ik heb er nog een lekkere buggyzak inzitten met fleece dus hij ligt er wel heel comfortabel in. Hele lange stukken wandelen doen we eigenlijk zelden omdat de oudste dat nog niet gaat redden dus voor ons is hij echt ideaal.
Ik zou 'm voor een baby inderdaad niet aanschaffen, dan mis je toch heel erg de wagenbak. Ik heb de Donkey aangeschaft, komt vanmiddag!! Super, vooral omdat ik 'm van duo naar mono kan wijzigen en v.v.
Laris: De donkey vind ik ook super, de enigste duowagen die ik wel zou willen, alleen vind ik hem zo duur! Heb je hem al binnen?
Hier een Zapp voor de oudste en baby gaat in draagdoek. Voor bij huis heb ik m'n kinderwagen nog wel, benieuwd of die nog veel gebruikt ga worden.
Ik heb hem nu ongeveer 5 weken in gebruik en vind het echt een super wagen. Deze hebben we gekocht voor ons zoontje en de kinderwagen met bak gebruiken we dadelijk voor ons dochtertje wat in september geboren zal worden. Voor een pasgeboren baby zou ik hem echt nog niet gebruiken, voor je zoontje raad ik hem zeker aan.