Wel of geen IVF+PGD..

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door malibuu, 23 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. malibuu

malibuu Bekend lid

15 apr 2015
    569
    1
    16
    Hoi allemaal,

Hier even een tijdje afwezig geweest.. We hebben een huis gekocht, dus moesten daar even druk mee aan de slag.

Ook ben ik weer langzaam aan het opbouwen op m'n werk, dit vergt heel veel energie dus ben ik vaak bekaf en/of heb ik hoofdpijn waardoor ik niet veel meer doe de rest van de dag.

We hebben het gesprek in Maastricht gehad, veel info gekregen. We hebben definitief gekozen om dit in gang te zetten; waarbij ook onderzoek bij onze ouders gedaan zal worden. Deze formulieren zijn inmiddels binnen, nu kunnen ze dus bloed laten prikken voor ons onderzoek.

Ook hebben we inmiddels voor 5 oktober een afspraak staan in Utrecht, hier worden we verder ingelicht en worden zullen er diverse onderzoeken gedaan worden (gynaecologisch onderzoek; inwendige echo, bloed- en zaadonderzoek)
    We hebben besloten om de behandeling in Utrecht te ondergaan. (ik zie het niet zitten om meermaals per week 2.5 uur heen en 2.5 uur terug te rijden naar Maastricht..) Utrecht is een goed uur, dus veel beter te plannen.

Ik hoop dat we 5 oktober wat meer informatie zullen krijgen of de exacte tijden etc. (Ben een controlefreak, dus vind dit écht heel lastig omdat ik zelf geen controle heb over de hele situatie, grrr!)

Is er verder bij jullie nog nieuws?

2. meisje1977

meisje1977 VIP lid

1 mrt 2013
    8.108
    472
    83
    Hier ook alles rustig. Wat moeier en dus vroeger op bed.

Gefeliciteerd met je nieuwe huis.
    "Fijn" dat jullie het traject in gaan.
    Waar denk je aan bij ik hoop tijden etc te horen? Wanneer je mag starten? Dat ga je die datum niet horen.
    Eerst moet alle onderzoeken etc gedaan zijn en je test in Maastricht moet klaar zijn dan hoor je pas wat over tijden

3. Hier is het afwachten tot oktober

4. Kris81

Kris81 Fanatiek lid

14 mrt 2013
    3.418
    378
    83
    Vrouw
    Het verre Oosten ;)
    Bijna oktober dames!

Hier een kleine update. Mijn andere broertje heeft de genmutatie niet, had ik al wel verwacht. Dit betekent voor nu dus dat ze door gaan met testen op mijn ooms. Hopelijk binnen een week of 6 duidelijkheid daarover.

5. malibuu

malibuu Bekend lid

15 apr 2015
    569
    1
    16
    Sorry voor de late update, we zijn heel druk met de verhuizing, over 2 weken krijgen we de sleutel en dezelfde week moeten we de sleutel van ons huurhuis inleveren.. Dus we moeten zoveel mogelijk van te voren al geregeld hebben. Dikke stress dus.. ;);)

Hier dan de update;
    We zijn vorige week maandag naar UMC Utrecht geweest voor de intake. Het meeste wat er verteld is was bij mij al bekend, al in het MUMC, hier gelezen en op internet opgezocht.

Ik was wat angstig voor de onderzoeken, maar dit is me erg meegevallen! (na een nare ervaring met het plaatsen van een spiraal bij de huisarts ben ik wat huiverig voor onderzoeken down under :))
    We wachten nu op de uitslag van het zaadonderzoek. Die krijgen we over 2 weken. Ook moet er met de hematoloog overlegd worden qua medicatie ivm een proteïne c deficiëntie (verhoogd risico op trombose) en het slikken van de pil.

Klopt idd Meisje1977, ze hebben geen tijden gegeven, wel een indicatie, als alles voorspoedig verloopt.
    De arts gaf aan dat als alles mee zal zitten en de test met 4-6 maanden klaar is we 1e wellicht het 1e kwartaal nog zouden kunnen starten. Nu dus duimen dat de voorbereiding goed zal gaan!

@Meisje1977; voor jou de laatste loodjes! hoop dat alles nog goed met je gaat en wens je alvast een voorspoedige bevalling!

@MarinadeMix; is er bij jullie al meer bekend?

@Kris81; fijn dat je broer niet de mutatie heeft, maar minder fijn dat ze nu verder onderzoek moeten doen bij ooms. Hopelijk weten jullie snel meer!

@J10; Hoe is het met je? Is er al meer bekend over de trisomie 7?

6. J10

J10 Actief lid

14 okt 2012
    249
    0
    0
    Hoi Malibuu gelukkig zijn de onderzoeken tot nu toe meegevallen. Hopelijk is de test snel klaar en mogen jullie inderdaad in het eerste kwartaal beginnen. Ik duim voor je!

Hier gaat het goed. De verdere uitslagen waren goed dus de kans dat ons kleintje alsnog ziek is is heel klein geworden. We gaan nu maar van het goede uit. Volgende week hebben we GUO (20 wk echo ) daar ben ik nog wat gespannen over, maar hopelijk gredt het wel meer vertrouwen. Ik sta nog steeds achter de keuze van een natuurlijke zwangerschap, maar pff het is een stressvolle tijd weer.
    Ik hoop dat jij ook volledig achter je keuze voor PGD kan staan, want ook die route is geen 1-2-3-tje dus het is belangrijk dat je vertrouwen hebt in je keuze.
    Hoe dan ook hoop ik echt dat je straks een gezond kindje bij je mag dragen! :-*

7. Kris81

Kris81 Fanatiek lid

14 mrt 2013
    3.418
    378
    83
    Vrouw
    Het verre Oosten ;)
    Fijn dat het mee viel Malibuu, het blijft toch iets vervelends ook al wordt het op een gegeven moment normaal. Hopelijk kunnen jullie direct van start in 2016!

J10, hoe was de GUO?

Hier ondertussen een change of plans. Er hoeven voorlopig geen tantes te worden getest maar er gaat nog extra onderzoek plaatsvinden bij mijn moeder om te kijken of het daadwerkelijk bij haar is ontstaan, of dat het wellicht toch al een overerving was. Stand bij de ooms nu drie negatief, eentje moet overnieuw omdat dna niet in orde was en de laatste is nog in onderzoek. We wachten maar weer rustig af. Tot nu toe wijst het allemaal in de richting van wat ze denken dat het is.

Deel Deze Pagina