wel of geen jasje 56/62

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Amy77, 19 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

19 jan 2008
    6.317
    216
    63
    Ik heb toevallig deze week een gevoerd vest van XS Feet gekocht voor onze kleine man. Heb wel een wrapper en lekker warme dekentjes, maar als het echt koud is, dan is het wel lekker om een dikker vestje aan te kunnen doen denk ik :)

2. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    onze dochter is van vorig jaar maart, en toen hadden we ook nog flinke koude periodes.
    Ik had een lekker dik vestje, met een winkeldeken in een voetenzak. Vond ik handiger dan een jasje.

3. Mijn zoontje is in januari geboren en heb in het begin alleen vestjes gebruikt. Wikkeldeken eroverheen en denk echt niet dat hij het koud had. Vond dat zo'n gedoe met een jasje aantrekken.

4. tetta

tetta Fanatiek lid

19 apr 2011
    3.430
    0
    0
    NULL
    NULL
    Onze kleine meid word eind november verwacht. Ik heb in maat 50/56 zo'n lekker warm berenpak en in maat 62/68 zo'n pluche jasje/dik vest.

Wel gewoon zachtje stofjes maar toch een flink stuk dikker als een normaal vestje.

5. Zeepaardje

Zeepaardje Niet meer actief

ik ben in december uitgerekend en heb een jasje gekocht mt 56 voor in de wagenbak en maxi cosi...
    in de wagenbak dekentje erover en in de maxi cosi in de voetenzak...

wil wel een katoenen wrapper kopen (new born) voor in huis en event. nog met vrieskou over de deken van wagenbak heen...

6. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    ik zeg een vestje. In de wagen liggen ze toch onder dekentje en in de maxicosi kan je er ook even doek overheen leggen

7. angel229

angel229 Niet meer actief

Ik zou een dik vestje in maat 62 halen en een lekkere wikkeldeken.

8. Lovecouple

Lovecouple Bekend lid

27 mei 2008
    900
    1
    0
    Ik had zelf een dun jasje. in de maxicosi of kinderwagen zat de kleine inderdaad ingepakt onder een dekentje of in de voetenzak. Maar had wel zowieso een dun jasje

9. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Ik zou een lekker fleece vestje kopen. Een jasje is vaak wat stug, en je dekt de baby toch lekker toe. Maar goed, de schoudertjes zijn toch vaak een beetje open, dus een extra vestje, zeker midden in de winter, is zeker geen overbodige luxe!

En ik zou dan maatje 56 nemen, want 62 is vaak nog veel te groot in de eerste 2 maanden.

Oh, ik zag trouwens bij de C&A leuke gebreide/wollen jasjes/vestjes hangen. Die heb ik voor Julia ook gehad, heerlijk zacht en flexibel. Misschien is dat iets?

10. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Wij hadden wel een soepel jasje/vestje voor ons februari meisje. Dik jasje zit echt nog niet bij zo'n kleintje.

11. Daro

Daro Fanatiek lid

1 aug 2010
    2.548
    0
    0
    West-Brabant
    Wij hadden een jasje maat 62 van de Zeeman. Wel regelmatig gebruikt toen het erg koud was (zoontje van januari 2010, jasje nog gebruikt tot april denk ik), maar een dik vestje had ook goed geweest.

12. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.062
    1.296
    113
    Nederland
    Ik heb een dik vestje van de zeeman gehaald in maatje 62
    Verder heb ik een aantal gewone vestjes liggen in maatje 50 en 56

13. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.555
    528
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ik zou juist wel gaan voor maatje 62. De mouwtjes kun je evt omslaan, maar je kunt ze ook mooi gebruiken "over" de handjes heen.

Er wordt hier gezegd dat het zo'n gepruts is om een jasje aan te trekken... maar in mijn ogen is het aantrekken van een jasje of een vestje over andere kleding heen altijd even lastig.

Wat ik wel heb gedaan: kleintje een mutsje op en het vestje had ook nog een capuchon. Capuchon ging bij koud weer dan ook op.

14. belinda203

belinda203 Bekend lid

23 mrt 2008
    784
    0
    0
    verzorgende I.G.
    Odijk
    Ik zou zeggen wel een jasje en dan in mat 62.Wij hebben die veel gebruikt,omdat een vest toch niet helemaal de kou tegenhield.

15. NathalieD

NathalieD Fanatiek lid

17 dec 2009
    2.534
    0
    36
    Een vestje in december lijkt mij heel erg koud. Zeker als het vriest. Wij hadden een jasje gekocht van maat 62 en daar kon hij wel een paar maand in. Vest en dekentje in de kinderwagen? Veel te koud voor zo'n pasgeborene! Je hebt zelf toch ook een jas aan in de winter?

16. lovekees

lovekees Bekend lid

8 okt 2010
    814
    0
    16
    NULL
    NULL
    zou een lekker dik vest winter jasje zou wel maatje groter 62 68 kun je ze wat makkelijker aan krijgen zou vooral om de mouwtjes denken dat die niet te nauw zijn anders is het lastig aan te krijgen

17. spriet

spriet Fanatiek lid

5 jun 2008
    2.308
    33
    48
    Ik heb in 56 een jasje van wat dikkere stof, en 2 dikkere skipakjes maar niet van dat stugge lekker soepel.
    Nog wat vestjes in 62 en 56

Grootste gedeelte heb ik gekregen van een kennis dus niks voor aangeschaft denk ook niet dat ik anders dit allemaal gelijk gekocht had, maar straks even uitvinden wat handig is, denk zelf aan combi vestje/wikkeldeken in maxi cosi
    wagenbak jasje/dekentje (dochter was vrij bewegenlijk en dan vind ik een vestje alleen wel erg koud.)
    Of zo`n skipakje voor de echt koude dagen weet je zeker dat ze het niet koud krijgt.
    Hangt er ook wel een beetje vanaf hoe koud de winter word en of het hard waait bijv... soms heb je ook van die heerlijke winterdagen dat het zonnetje ook schijnt. (laten we erop hopen :D)

18. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.818
    3.344
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik zou een jasje in mt 56 kopen bij de zeeman... en dan zeg ik jasje: maar dan bedoel ik een vest/jasje : Dus lekker zacht...

Bij de zeeman kost het amper wat en dan hoef je niet een vestje/jasje te kopen wat veel te groot is, want dat is ook niet praktisch... Zeeman valt redelijk groot ook vind ik. Ze heeft hier 2 maanden gedaan met haar vestje (wat iemand hier ook op een foto liet zien- witte buitenkant, roze streepjes aan de binnenkant) en ze was bij de geboorte: 3870 gram.

19. prinses029

21 jun 2011
    62
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik heb een dikke vest gehaald met teddy vacht van binnen bij de hema, onze meid wordt eind december geboren...

leuk mutsje erbij wantjes en een lekkere wrapper in de wagen

20. heppiedepeppie

heppiedepeppie Fanatiek lid

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    heb bij de zeeman voor 8 euro een super zacht en schattig wit jasje gehaald met van die berenoortjes :)

Daar kun je je geen breuk over vallen en het is echt lekker zacht. Maatje 56 heb ik gekocht. Verder erg veel vestjes gekregen van mijn nichtje.

Even andere off topic vraag: ik heb bij mijn bugaboo een voetenzak gekregen in de winkel maar die gebruik je toch niet voor zo'n kleintje? Of wel? Ik dacht dat je die pas gebruikte als het kindje rechtop zit?

Deel Deze Pagina