In januari verwacht ik mijn tweede kindje.. Mijn dochter is dan 17 maanden.. Nu twijfel ik tussen de aanschaf van een duowagen of een draagzak... Wie heeft er ervaring? Is een draagzak wel praktisch? Wanneer kan een baby erin? Is dat wel comfortabel voor een baby? (Ik verwacht namelijk niet dat mijn dochter dan al hele stukken kan lopen en dus nog fijn in de kinderwagen wil.)
ik zweer bij een duowagen! Een gewone wagen met een draagdoek is ook wel te doen maar een duowagen is toch comfortabeler. Wij hebben een duowagen naast elkaar. Alleen al met boodschappen doen is het een uitkomst, de wagen kan 45kg tillen en met 2 grote boodschappenmandjes kan ik echt veel boodschappen meenemen. Daarbij kan de baby gewoon plat liggen en ik vind het lopen met een draagdoek en dan ook nog een wagen duwen best zwaar.
Draagzak zou ik sowieso niet doen. Is superslecht voor de heupjes en rug. Je hebt wel ergonomische dragers en draagdoeken. Ik heb een draagdoek en ik vind hem heerlijk, maar mijn oudste kan wel al lopen. Denk dat als je oudste nog niet zo goed of veel kan lopen, een duowagen praktischer is. Draagdoek kan vanaf dag 1.
zonder twijfel: draagdoek mijn dochter was 16 maanden toen mijn andere dochter geboren werd.. de jongste draag ik dus altijd en de ander kan dan in de buggy.. en soms wissel ik af.. nooit gedoe van grote wagen ergens doorheen hoeven rijden etc
Ik heb lang lopen nadenken over deze vraag! Ondertussen is de jongste 7 weken en de middelste 20 maanden. Ik heb een duowagen gekocht, een tandem. Tot nu toe ben ik er erg blij mee, de jongste ligt plat vanachter, lekker afgeschermd (je ziet ze zelf niet zitten, maar dan doe ik het klepje naar boven) en de oudste vooraan. Lekker makkelijk, want de meeste kindjes van die leeftijd stappen niet erg snel of lang en ik vind het gewoon makkelijk om te gaan winkelen enz.. Je hebt maar twee handen.. Ondertussen heb ik ook een draagdoek gekocht en dat vind ik dan weer makkelijk om te gaan wandelen in het bos enz.. zodat ik toch mijn handen vrij heb en de 2 anderen kunnen lopen. Zo hoef ik niet steeds met een kinderwagen rond te lopen. Ik zou wel niet teveel geld uitgeven, want ik vermoed dat ze er niet zolang in gaan zitten, het is vooral om het wat makkelijker te maken. Hopelijk heb je er iets aan, succes met de beslissing!!
Hmmm lastig dus haha! Ik heb er zeker wat aan, dus dank voor de reacties! Ik denk dat het beide wordt! Kan ik altijd nog kiezen wat ik ga doen... Inderdaad wandelen of boodschappen... En welke praktischer is op dat moment. Nu op zoek naar een duowagen en draagzak of doek
ik heb hier duowagen en draagdoek douwagen voor als we lange stukken weggaan zoals naar een pretpark of wat en draagdoek voor naar de stad of wandelen of andere dingetjes. draagdoek gaat trouwens ook mee naar het pretpark, haha.
Ik ben over 2 weken uitgerekend vd 2e en er zit tussen de 2 circa 18 mnd.. Dus hetzelfde dilemma gehad. Nog geen ervaring maar ik heb dus ook beid gekocht een draagdoek voor even en duo wagen voor winkelen en wandelen enzo. Ik heb de topmark tandem gekocht met babynestje en was nieuW circa 225 euro kwijt, vond ik een goeie deal! en denk/hoop dat ik er veEl plezier van ga hebben!
Is de Bugaboo Donkey niks voor jou? Hij lijkt mij heel handig... een draagdoek vond ik persoonlijk niks kon er niet mee overweg dus uiteindelijk een draagzak gekocht, dat ging prima maar ze mogen er niet zo lang in en ze worden snel te zwaar om te tillen voor mij in ieder geval...
Als er hier een tweede komt, wordt er waarschijnlijk ook een duowagen aangeschaft, draagdoek en ergonomische dragers heb ik al . Vriend vindt het alleen niks om een kind te dragen (snap ook echt niet waarom), maar die wil dus perse een duowagen dan.. *zucht*
ik heb een kidsit, super handig ik heb een nog super mooie goeie bugaboo van bijna 2 jaar oud nu, van de oudste, en vond het dus zonde om deze weg te doen en een duo wagen te kopen daarbij hebben wij hier niet zo veel plaats dus nu heb ik een kidsit, dat is net zo iets als een plankje, alleen daar kan hij dan ook op zitten, dit omdat hij nog niet echt oud genoeg is om lang te kunnen blijven staan op een plankje. echt een superhandig ding ook heb ik nog een buggy en een draagdoek, dus ik heb 2 optie's waar ik mee weg kan met de kids
Moet het of/of zijn? Ik heb met heel veel liefde gedragen en zweer wel bij draagdoeken voor ienieminie beebjes dus we hadden bij de tweede (17 maanden verschil) eerst geen duowagen gekocht. Maar mijn man gaat soms alleen op stap met de twee en hij zag het dragen niet echt zitten (alleen de ringsling vind ie nog wel doenbaar) dus ging hij liever met de duobuggy op stap. Wij hebben dus een niet zo dure duowagen bij gekocht en nu hebben we het plezier van draagdoeken en van de wagen. Beiden worden gewoon gebruikt!
Ik heb ook een draagdoek en een Manduca-carrier die ik met plezier gebruik. Maar ik vind dat een babietje ook gewoon lekker liggend moet kunnen slapen en daarom heb ik gezegd: zonder twijfel een duowagen. Denk dat de en/en versie de leukste is, want soms is dragen heel makkelijk en gezellig!
Ik denk ook beide... Mijn vriend wil graag dragen haha! Maar inderdaad zoals hierboven, wil ik dat een baby'tje ook lekker kan liggen.. De bugaboo donkey heb ik even bekeken, hele mooie wagen! Maar je bent zo breed met de 2 bakken naast elkaar! Ik ga op zoek naar een mooie draagdoek en duowagen, dan kunnen we kijken welke we kiezen op verschillende momenten.
Ik heb een Phil & Teds sports, daarin liggen/zitten ze schuin onder elkaar en ben je dus niet breder dan een enkele wagen. Vind hem zelf ideaal! En als je het 2e zitje eraf haalt ziet het er ook gewoon uit als een enkele wagen.
Heb net even de kidsit bekeken en dat lijkt me ook een ideaal ding! Geen onhandig grote kinderwagen... En dan kan mijn dochter in de kinderwagen, baby in draagdoek óf baby in de wagen en dochter op het plankje