Beste (aanstaande) moeders, Wij hebben een Mutsy 4 rider kinderwagen gekocht en nu vind ik het bijgeleverde matrasje erg hard en dun... Hebben jullie hier ervaring mee en dit matrasje eventueel vervangen of bv zachter gemaakt door er iets van schuimrubber ofzo onder te leggen? Tevens zit er een dekbedje bij, het dekbedje lijkt me erg groot. Hebben jullie deze dubbel geslagen (pff te warm voor baby)of er uberhaupt iets anders voor gekocht (want dekbedjes mogen officieel toch niet) en zo ja wat en welke afmetingen enzo? Ik ben heel benieuwd naar jullie reacties! Mijn dank is groot! Groetjes, Lisa
een dekbedje mag je niet gebruiken voor baby's (snap ook niet waarom er zo'n dekbed bij zit). Wij hebben gewoon het matrasje in gebruik. En als deken gebruik ik een dubbelgeslagen wiegdeken.
ok dank je voor je reactie! en heb je er dan nog een lakentje onder het dekentje? en wat voor hoes doe je over het matrasje? Groetjes en bedankt alvast!
Je kan voor je kinderwagen een wiegen hoeslakentje gebruiken of een waskussenhoes. Meestal maak je hem ook op met een (wieg)lakentje en dekentje ja, maar dat hoeft natuurlijk niet! Een dekbedje mag je op zo'n jonge leeftijd alleen onder toezicht gebruiken maar dat is weer zo'n rekbaar begrip want als je je kindje een paar uur in de wagen in de gang laat slapen omdat hij sliep na 't wandelen, is die weer niet onder toezicht en kan je niet zien of hij warm aanloopt. Zelf gebruikte ik gewoon een dekentje ipv dekbedje.
Ik gebruik inderdaad ook gewoon het matrasje, geen probleem! En opmaken met een wieg-hoeslakentje (wel een beetje groot), en een wieg lakentje en dekentje (ook een beetje groot, dus met al die stof die je onder het matrasje overhoudt is ie ineens een stuk zachter )