Badje word nu al te klein

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door keizerin, 21 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. keizerin

keizerin Niet meer actief

Ik heb een badje van de prenatal maar Wessel past er nu al bijna niet meer in :(
    Ben ik de enige of hebben meer mensen dat en hoe lossen jullie dat op want elke keer mee onder de douche nemen vind ik ook niks.
    En Wessel kan nog niet zitten dus ik kan hem ook niet laten zitten in het badje.

2. MissPuma

MissPuma Fanatiek lid

29 dec 2005
    4.389
    0
    0
    Hebben jullie zelf een bad. Dan zou je zo een badmatrasje kunnen kopen en hem hierop badderen.

liefs, misspuma

3. keizerin

Nee anders had ik dat inderdaad gedaan maar helaas hebben we geen bad.

4. MissPuma

MissPuma Fanatiek lid

29 dec 2005
    4.389
    0
    0
    Ow owkeej. Uhm...een tummytub hier kunnen ze al snel zelf een beetje in zitten omdat het zo klein is...?

liefs, misspuma

5. moes

moes Fanatiek lid

20 jul 2006
    2.765
    9
    38
    anders kun je de douchebak vol laten lopen met
    water en hem daarin badderen.

is wel een erg ongemakkelijke houding,
    of een groter badje kopen.
    (zijn die van prenatal dan zo klein?)

6. Vera

Vera Fanatiek lid

17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    Ik heb een goede oplossing voor je.
    Koop een badsteuntje (ongeveer 15 Euro bij o.a. prenatal en voor ongeveer 5 Euro op marktplaats) wat je met zuignapjes in het badje of in je douche vastzet. Daarop kan je kindje lekker liggen en heb jij je handen vrij. Doordat het schuin ligt past het nog heel lang zo in het badje.
    Ook kan je het in de douchebak vastzetten en dan je kindje met de douchekop afspoelen. In het badje is het lekker spetteren en met de benen spartelen. Ons zoontje vindt het geweldig.

7. liset

liset Actief lid

2 aug 2006
    223
    0
    0
    noord-holland
    Hier heb ik hetzelfde probleem. ALs ik hem in bad doe, dan zet ik het bad nu in de douche. Hij zit in zo'n badzitje, maar zit dan ook met zijn voeten bij de rand.

8. Marjanne

Marjanne Fanatiek lid

13 mrt 2006
    1.912
    0
    0
    Noord Holland
    Ik heb ook wel gelezen dat sommige zo'n cementkuip als bad gebruiken.
    Deze zijn niet duur, maar je moet er wel de ruimte voor hebben ;)

9. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Gewoon de beentjes een beetje omhoog doen, het is een periode, en dan kan hij wel een beetje zitten, met steun van jou hand.
    Steven gaat ook vaak bij m'n man onder de douche, en dan droog ik hem af.

10. Saraah

Saraah Fanatiek lid

6 dec 2005
    3.597
    0
    0
    Almere
    wat hebben jullie allemaal een grote kinderen zeg?.! poehhh..

kinderen van 3 maanden en meer als 7 kilo..

maar goed... dit was wel erg offtopic

11. MissPuma

MissPuma Fanatiek lid

29 dec 2005
    4.389
    0
    0
    Tja wat kan je nog meer doen, ik weet even niks anders. Heb dit probleem gelukkig niet, Keano is maar een kleintje hihi is nu bij 6 maanden nog maar 66cm :D .
    Dus die past voorlopig nog wel in het badje.

liefs, misspuma

12. Agapi

Agapi Bekend lid

31 mei 2006
    688
    0
    16
    Cyprus
    Ja, wat doe je eraan hè... :) Sophie is nu vier maanden en ook al zo'n 7 kilo en 64 cm toch drinkt ze maar 5x150... :rolleyes:

En wij hebben hier hetzelfde probleem met het Prenatal badje. :(

13. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Hier precies t zelfde. Koen past er ook bijna niet meer in. En nu was ik gisteren aan het kijken voor zo'n badsteuntje voor in het grote bad (zo'n lig geval) maar die gaan (helaas) maar tot 8 kg. En Koen was 3 weken geleden al bijna 7 kg dus vind het dan een beetje onzin om nu nog zoiets te kopen. :(

14. keizerin

Nou gelukkig ben ik niet de enige.
    En grotere badjes zijn er volgens mij gewoon niet.
    Ik weet nu nog niet hoe lang Wessel is ik moet 7 mei weer naar het cb dus dan weet ik het,de laatste keer was hij 62 cm en woog hij 6215 gram dus op zich is hij ook weer niet heel groot en zelfs toen werd het al krap.
    Hij is nu natuurlijk weer wat groter geworden en nu gaat het helemaal maar net aan en Wessel vind het niet meer zo leuk dat hij zich amper kan bewegen in het badje.

Een cementkuip vind ik wel een hele goeie maarja dat kan ik weer niet kwijt :( anders had ik dat zeker overwogen.

Ik denk dat het maar gewoon zoals mensi zegt beentjes omhoog en wat vaker onder de douche tot dat hij zelf kan zitten.

15. Cis

Cis Actief lid

12 jun 2006
    274
    0
    0
    Bob past wel, maar wil niet in zijn badje.
    Ik heb het de afgelopen 4 weken nog 2x geprobeerd en dan was het meteen zwaar protest. Mijn mannetje gaat liever lekker samen met mama of papa onder de douche of in bad, vrees ik (hhh).

16. lies32

lies32 Bekend lid

26 jan 2007
    636
    0
    0
    Amsterdam
  17. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1