Het duurt nog ruim 2 maanden voordat we overgaan op opvolgmelk 2, maar vraag me het toch al af Wanneer zijn jullie gestopt met johannesbroodpitmeel toevoegen? En hoe gereageerde je kindje erop? Mijn zoontje is nu zo gewend aan dikkere melk.. Kun je het ook weer gewoon toevoegen aan de opvolgmelk indien nodig? En als je rijstbloem toevoegt aan de fles, dan is johannesbroodpitmeel overbodig neem ik aan?
Wij hebben johannesbroodpitmeel tot ongeveer 8 maanden gegeven. Rijstebloem dikt de melk inderdaad wel in, maar ze kunnen er ontzettende krampjes van krijgen. Het voegt ook geen voedingswaarde toe.
Rijstebloem verdikt wel in de fles, maar zodra het in aanraking komt met maagzuur, word het weer dun. Terwijl johannesbroodpitmeel juist nog meer verdikt in de maag. Dus het is uitproberen hoe hij op de pap reageert. Wij hebben nu een dametje van elf maanden en nog steeds aan de johannesbroodpitmeel. We hebben een paar keer proberen af te bouwen maar ze kreeg direct weer last van het zuur. Ik weet niet of je er wat aan hebt maar dit is wat ik weet.
Oke, dus rijstebloem heeft eigenlijk geen toegevoegde waarde in de fles alleen dat het dikker is. Maar dat is met johannesbroodpitmeel dus ook.. En krampjes.. Ben blij dat ie daar net vanaf is Voorlopig nog maar even niet afbouwen dus, het gaat nu goed. Dat wil ik graag zo houden
Nee geen johannesbroodpitmeel!!! Dit heeft juist geen toegevoegde waarde! De voeding wordt wel dikker maar ligt zwaarder op de maag. Daardoor zit je kindje eerder vol, drinkt het minder... En krijgt het minder voedingswaarde binnen! Rijstebloem voegt wel wat toe, ligt over het algemeen minder zwaar op de maag. En dit kun je makkelijk afstemmen op hoeveel je denkt dat je kindje nodig heeft. Beide kunnen wel darmkrampjes, verstopping enof diarree veroorzaken!
Zl krijgt vanaf 2 weken al johannesbroodpitmeel was meer de vraag of ik hem dat kon blijven geven met opvolgmelk.
johannesbroodpitmeel kan prima met opvolgmelk. Maar probeer eens in de zoveel tijd de hoeveelheid te verminderen met een half schepje per keer. Als kinderen ouder worden, worden de refluxklachten vaak minder. Soms helaas niet zoals bij de voorgaande berichten. En het hoeft inderdaad niet bij de rijstebloem. (NB rijstebloem is geen vereiste voor kinderen. Je kan ook op een gegeven moment een beetje melk met een boterham geven. Wil je het geven, prima, maar het moet dus niet).
Hier ben ik met de Comfort voeding gestopt toen m'n zoontje ook andere dranken ging drinken, zoals water/ thee. Hierbij spuugde hij niet,dus toen over gegaan op gewone standaard voeding. In het begin spuugde hij wel wat meer, maar hoe meer vaste voeding hij ging eten, hoe beter het ging. Ik had toen overigens ook niet meer het idee dat hij last had van het spugen hoor. Kwam meer door zijn drukke bewegen vlak na een fles Ik heb tot 6 maanden Here Comfort gebruikt en ben na 6 maanden overgegaan op de standaard opvolgmelk. Rijstebloem gaf hier inderdaad ook meer onrust (vooral in de nacht), dus ook snel mee gestopt.