Oh dit vind ik altijd zo lastig en persoonlijk. Zelf heb ik zoiets gehad met 2ooms en tantes. Mijn ouders zijn beide erg ziek geweest en na deze periode heeft 1 van mijn tantes geroepen "jij hoort hier niet te zijn, jij hoort onder de grond met een tuintje op je buik" wij als (toen nog) kind zijnde hebben deze tante door middel van de tuinslang toen van ons erf gejaagd! Dit was zeer heftig toen de tijd. Vanalles weer gebeurt en mijn ouders hebben het contact weer hersteld. Toen mijn zoontje is geboren heb ik dan ook naar alle ooms/tantes een kaart gestuurd! (Verhuiskaart hebben wij toen de tijd alleen naar familieleden gestuurd waar dat ook echt belangrijk voor was) Beide ooms/tantes zijn nog binnen 2 weken langs geweest, zelfs degene die niet meer in NL woont!! Ik ben dus blij dat ik toch de geboortekaartjes heb gestuurd. Ookal vind ik het niet leuk wat zij tegen mijn moeder heeft gezegd, dat laten we achter ons en we gaan samen op een leuke manier verder. Voor onszelf, mijn opa/oma en mijn ouders (en mijn 2 nichtjes die hier ook "maar" tussen stonden).
Bedankt voor al jullie reacties. Ik denk dat ik er uit ben: ik stuur alleen kaartjes aan die familieleden die de afgelopen jaren wat van zich hebben laten horen. En dan niet alleen mij toevoegen op facebook, maar echt contact hebben gezocht. Dan valt niet alleen die tante (en oom) af, maar ook nog een aantal anderen. En eerlijk gezegd voelt dat prima. Ik zal er wel commetaar op krijgen van andere familieleden, maar het is mijn keus. Wel moeilijk hoor, ik ben altijd eentje van 'voor de lieve vrede' en 'de eer aan jezelf houden' geweest. Maar ik merk gewoon dat dat niet altijd werkt, en dit is daar een goed voorbeeld van. Nogmaals bedankt voor jullie reacties.