Een kennis wil ons huis kopen, wij vinden het prima. Maar hoe doe je dat zonder makelaar? Ik denk dat het geld scheelt om het zelf te regelen, maar is dat te doen? Waar moet ik voor zorgen? Heeft er iemand ervaring (goede of slechte!)?
Ik denk dat je het beste contact kunt opnemen met een notaris. Daar vindt het meeste werk plaats namelijk.
wij wilden dat ook doen, maar het is wel goedkoper, maar ook risico voller ze kunnen je aansprakelijk stellen als ze het niet eens zijn met dingetjes na de verkoop e.d. en anders lost de makelaar dat allemaal voor je op ook komen er weinig mensen op af als ze zien dat je het zelf doet, ze vinden het toch fijner met een tussenpersoon, is meer zekerheid, dus wij doen het nu via onze hypotheekadviseur, is ook aankomend makelaar en doet het voor een spotprijsje
Wij hebben ons huis zonder makelaar verkocht en dit inderdaad via een notaris geregeld. Die stelt een koopcontract op en je kunt daar ook een lijst maken van alles wat bij die koop hoort (dus ook spullen als zonwering, tuinverlichting e.d.) Het was heel makkelijk om te regelen en je bespaart een hoop geld.