Sinds een poos serieus bezig met zwanger worden. Nu valt me sinds een week een aantal dingen op: - gezicht is erg zacht, - zacht en glanzend haar, - rode blos op wangen en ze gloeien wat, - zomaar ineens heel misselijk, komt me soms echt ineens opzetten. - 's avonds heel snel al moe en ben dan ook zo vertrokken, - heel warm onder de dekens, - veel plassen en ook wat donkerdere urine met wat witte afscheiding, - paar kilo afgevallen, maar wel het idee dat ik een buikje heb, - gevoelige tepels (sinds weekend), - en een heel warm gevoel overdag (net of gloei ik, maar kouden handen, voeten en neus) Afgelopen weekend zou ik ongesteld moeten worden (nog niks). Helppp! Adviezen?
Ik heb precies hetzelfde zaterdag was mijn NOD en ook meteen een negatieve test. Nu nog geen bloed, wel misselijk en gevoelige borsten. Ik ga woensdag weer opnieuw testen!
Tsja, als je nu overtijd bent kun je toch gewoon een testje doen? Dat is het enige wat met zekerheid een zwangerschap kan aangeven. Ja, je zou zwanger kúnnen zijn. Kan ook niet zo zijn. Is vanaf een lijstje symptomen niet te beoordelen, vrees ik!
Ik wacht het van de week nog even af. Wie weet komt de menstruatie nog en anders weekend testen. Zou een leuk verjaardagskado zijn . Toch allemaal bedankt voor de reacties.
Paar weken verder. 2x test gedaan, 2x negatief. Inmiddels al 3 weken overtijd. Gisteren een afspraak bij de huisarts gemaakt, morgen ochtend heen. Vanmorgen ineens een bloeding, ik dacht meteen "helaas, ongesteld" alleen na een uurtje was er zowat niks meer. Kan nog steeds met 1 maandverbandje door. Wat is dit? Zou dit een innestelingsbloeding zijn? Mijn lichaam is wel al helemaal aan het veranderen of ik wil dit graag zo zien. Ik weet het niet meer, hoop dat de huisarts me morgen kan helpen.
Misschien toch een start van je menstruatie. Hoe lang duurden jouw laatste cyclussen? Ben je regelmatig ongesteld?
Ongeveer 28 dagen en wel regelmatig. Wat lang heeft geduurd want twee menstraties voor ik met de pil begon waren wel regelmatig (daarvoor nooit) en na het stoppen ook gewoon keurig na 28 dagen.
De symptomen zijn verradelijk; veel vrouwen die zwanger willen worden, ervaren ineens die symptomen elke keer als ze bijna ongesteld moeten worden. Het is vaak een te graag willen. Bijvoorbeeld het erge moe zijn; dat komt pas later opzetten in je zwangerschap; niet al voor je nod. Test doen als je overtijd bent. dat is de beste graadmeter.
Dat te graag willen herken ik ook helemaal! Ik heb pco en de dokter heeft gezegd dat zwanger worden niet zo snel vanzelf zal gaan bij mij. Maar nu heb ik mijn eerste reeks medicatie ( clomid) gehad om een eisprong op te wekken en heb nu ook ineens weer allemaal " symptomen". Heb al zo vaak gedacht... Deze keer zal t raak zijn!! En dan toch weer niet. Ik heb nu gevoelige borsten en tepels, misselijk, vaker hoofdpijntjes op een dag en heb een donkerder ringetje om mijn tepels dan normaal. Mijn vriend beaamde dit ook.. Ik kan pas over 10 dagen testen. De een voelt al iets meteen na de bevruchting en de ander pas 1,2 maanden verder.. Maar mijn hoofd zit er vol mee en het is moeilijk om er niet mee bezig te zijn na meer dan een jaar.. Iniedergeval weet je het pas echt zeker als je test.. Je lichaam haalt gewoon allerlei trucjes met je uit als je het (te) graag wil. Succes!
Kan me helemaal aansluiten bij de bovenstaande reacties. Lange tijd bezig geweest en elke keer dacht ik symptomen te hebben. Steeds was het niet het geval, dacht dat ik gek werd. Had het inmiddels opgegeven, was bang dat het niet meer spontaan zou gebeuren gezien ik inmiddels ook bij de arts liep. Niks geen symptomen gevoeld afgelopen maand, geen onderbuikpijn klachten, geen last van mijn borsten, helemaal niks. Uit nieuwsgierigheid omdat ik smiddags weg moest voor de gein even een goedkoop testje gedaan zodat ik zeker wist dat ik ongesteld ging worden en dus al wat kon gaan gebruiken. Wat schetste mijn verbazing, een knalpositieve test!. Juist nu ik het had opgegeven en geen symptomen had opgemerkt. Soms ben je er teveel mee bezig en dan ga je je dingen inbeelden, ik ben er inmiddels ervaringsdeskundige mee met dingen inbeelden, haha.
Hier wil ik even op inhaken Bij alle zwangerschappen was ik extreem moe, vanaf een week voor nod. (ook bij de laatste niet geplande(mk). Het viel gewoon op dat ik rond de middag al bijna in slaap viel) Voor de rest heb je gelijk, want nu ik het graag wil merk ik die vermoeidheid ook.