Wel of geen kat in de babykamer?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Nicky1973, 14 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SupernovA

SupernovA Fanatiek lid

27 nov 2010
    1.419
    0
    0
    Zuid Holland
    Mijn kat is een oude dame en ik maak me niet zoveel zorgen over dat ze in het ledikantje zou springen, maar ik ga het ook niet uitproberen hoor.
    Ze mag een rondje door de babykamer lopen en even snuffelen als ik even bezig ben met kleertjes opruimen oid, maar als ik de kamer uitloop gaat de deur dicht.

Wat betreft box, kinderwagen en Maxi Cosi geldt ook, snuffelen mag, maar daar houd het bij op. Nu zal ik de Maxi Cosi meestal in de gang zetten, en daar komt de kat niet. En de box en kinderwagen zijn ook te hoog voor haar om erin te springen.

2. Meijke

Meijke Niet meer actief

Hier ook 2 katten. Ze waren gewend bij ons te slapen en nu dus in de woonkamer want de wieg staat in onze kamer. Eentje heeft zich er meteen bij neergelegd, maar de andere springt nog steeds tegen de deur omhoog...en N is al meer dan een maand oud. Zo zielig voor onze kat, beestje is al 15. We merken ook dat ze wel wat onder de indruk is...in het begin heeft ze zelfs een paar dagen niet gegeten...

Maar goed, deuren dicht dus hier!

3. tetta

tetta Fanatiek lid

19 apr 2011
    3.430
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn katten komen mooi niet de babykamer in straks. Vind het al niet fijn om ze boven te hebben. Ze kunnen beneden en buiten en vind het dus niet nodig dat ze boven komen. Ben eigenlijk ook op zoek naar een dicht traphekje dus zonder spijlen zodat ze ook niet boven kunnen mocht de deur een keer open blijven staan.

4. seentjuh

seentjuh Fanatiek lid

12 apr 2011
    1.099
    0
    0
    NULL
    NULL
    hier ook twee katten. Ze mogen nu overal komen, behalve op de babykamer. Alleen als ik er ben, mogen ze even snuffelen (op de grond natuurlijk, verder niet). In de box liggen balonnen, zodat ze daar niet ingaan.
    Wij hebben een deur die de trap afsluit. Die staat nu gewoon open 's nachts, maar zal strakjes dus dicht gaan. Dan blijven de katten beneden.

5. vive2

vive2 Fanatiek lid

Hier één kat die niet boven mag komen. Maar laatst glipte hij mee toen ik op de babykamer wat in de kast bezig was. Hij liep erg afwachtend rond en miauwde een paar keer. Ik heb m maar gelaten, maar toen hij op de stoel sprong en in het bedje wou gaan springen heb ik hem naar beneden gebracht.

6. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Ze mogen hier alleen even kijken en snuffelen als wij er bij zijn, maar in de praktijk komt er van snuffelen weinig terecht want ze gaan altijd gelijk voor het raam zitten kijken ;)
    In het bedje en in de box wil ik ze ook echt niet hebben! Eén van mijn katten heeft bedacht dat onderin de kinderwagen wel een superplek is om te slapen, dat laat ik dan maar gewoon. Daar leg ik hooguit een keer m'n boodschappen in.
    We hebben hier in eerste instantie afgesproken dat ze nergens in of op mogen waar ons meisje in of op ligt. Toen we van opa en oma een wipper kado kregen, lag 2 minuten later al een van de katten er in. Je had die kop erbij moeten zien, hij zei nog net geen dankjewel :p We hebben nu maar een hydrofiel ingelegd nu, als ie er dan wel een keer in sneakt heb ik niet gelijk het hele ding onder de haren.

Verder zeg ik nog één ding: Ikea kledingrollers :D

7. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Noord Nederland
    De beeb is er nog niet, maar ze mogen niet op de babykamer komen (en ook niet in de box). Je weet maar nooit of ze per ongeluk bovenop de beeb gaan liggen. Over de haren maak ik me dus echt niet druk, dan moet je geen katten nemen.

8. Nicoletta

Nicoletta Fanatiek lid

11 jan 2008
    1.520
    0
    0
    Onze twee katten mogen alles alleen niet in de kinderkamer en niet in de box. Gewoon de deur dichthouden (liefst al voordat je kindje er is even oefenen) en eruit jagen. Je moet streng zijn, eens nee blijft nee.
    Katten hier ook echt niet in de box en ook niet in de kinderwagen en helaas ook niet in een maxi cosi of wipstoeltje al zijn ze hier echt dol op.

9. sannie30

sannie30 Fanatiek lid

24 jan 2011
    1.050
    9
    38
    In het begin was bij ons de deur naar de babykamer dicht. Tegenwoordig weer gewoon open, en 1 van onze katten (degene die nooit eens lekker bij je komt liggen) heeft een tijdje op het aankleedkussen gelegen 's nachts. Was voor mij een teken dat hij de kinderen accepteerde en er niet meer voor weg liep. De andere, die juist heel aanhankelijk is loopt met een grote boog om de baby-kamer heen.

10. Sjulie

Sjulie Fanatiek lid

17 jun 2010
    1.998
    0
    0
    lerares biologie
    tussen eindhoven en tilburg

Savonds/snachts komen onze poezen zowiezo niet boven. En als ze wel bovenkomen en ik denk eraan doe ik de babykamer dicht. Ze mogen eigenlijk enkel beneden of op zolder. Als ik de ramen open zet en de kamers lucht mogen ze zowiezo niet boven aangezien ze dan kunnen weglopen.
    Onze poezen maakt het niet uit als ik ze beneden 'opsluit' als er niemand thuis is zijn ze zowiezo beneden.

11. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Hier drie katten die alleen in de babykamer komen als ik er ook bij ben. En dan mogen ze niet in het bedje.
    Nu Amy wat ouder is, laat ik de deur overdag open staan om de kamer lekker te luchten en de katten gaan nog steeds niet in het bedje gelukkig.
    Verder in de wipstoel/maxi cosi hebben wij ook altijd hydrofiele doeken liggen en ook 3 Ikea kledingrollers! Ideaal!

12. Nicky1973

Nicky1973 Fanatiek lid

9 jun 2008
    3.038
    1
    0
    Waarvoor die kledingrollers in de maxicosi,alleen voor de haren of zijn ze er ook bang voor?:(

13. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Hier is de babykamer en de slaapkamer verboden terrein. als ik er zelf bezig ben dan mogen ze even rondsnuffelen maar absoluut niet op commode of in ledikantje komen. ben in de zwangerschap al begonnen met aluminium folie in box en ledikant te leggen. kat is er 1x in gesprongen en zo erg van het folie geschrokken dat hij het nooit meer gedaan heeft:D
    ik vindt katten in slaapkamers onhygienisch. en bij baby is het gewoon gevaarlijk. katten zoeken de warmte op en kunnen op of bij het kindje gaan liggen. heb het hier gezien in m'n kraamtijd:x ik kom onder de douche vandaan en kraam had de deur van de slaapkamer open laten staan waar m'n kleintje in het wiegje lag te slapen. 1 kat lag er al bij en de andere stond net op het punt om bij d'r hoofdje te gaan liggen

14. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Hier komt de kat niet boven. Behalve dat ik het niet hygienisch vind als de kat bv in het bedje gaat liggen vind ik het ook nog eens gevaarlijk

15. pinguin

pinguin Bekend lid

8 apr 2011
    974
    1
    0
    somewhere
    onze poezen mogen absoluut niet in de babykamer!!!
    ook niet als ik erbij ben want die beesten snappen niet dat het de ene keer wel mag, andere keer niet!
    ook box, speelkleden, bank etc is verboden terein voor ze!
    ze hebben hun eigen kamertje boven waar ze lekker kunnen spelen en slapen en uit het raam kunnen om naar buiten te gaan.
    mijn poezen luisteren dus niet... (hoe doe je dat?? poezen ergens naar laten luisteren???)
    ik vind kattenharen heeeel vies en ben doodsbenauwd dat mn meisje ze in de mond krijgt!

16. Esthertie

Esthertie Niet meer actief

Wij hebben 2 katten en die wil ik nu al niet in de babykamer en straks ook niet. Bah al die haren overal, eentje viste ik laatst al uit het wipstoeltje dat tijdelijk ergens stond waar hij bij kon ;)

Alleen wij hebben zo'n plastic schuifharmonica deur bij de babykamer, een gewone deur gaat helaas niet. Nu sluit deze doormiddel van een magneet in het midden. Een kat is soms zo slim om hem toch aan de onderkant op te krijgen.
    Iemand een idee om dit te voorkomen??

17. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Hier komen de katten niet boven, dus ook niet op de babykamer. Omdat we zulke slimmerds hebben die zelf de deuren open doen hebben we de klinken omhoog staan. Op onze slaapkamer en die van de kleine voor de zekerheid ook, mochten ze tóch naar boven glippen.

Esthertie: wat lastig! Misschien kun je de "klink" van de deur met een elastiekje ofzo vastzetten zodat het wat zwaarder wordt?

18. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.139
    8.870
    113
    De katten mochten en mogen bij ons nooit in het kamertje van J. Ook niet toen ze er nog niet was. Kunnen ze beter maar meteen aan wennen, denk ik.

19. Nicky1973

Nicky1973 Fanatiek lid

9 jun 2008
    3.038
    1
    0
    Kan je niet een extra magneetje (laten) plaatsen?

20. Esthertie

Esthertie Niet meer actief

@Linn Helaas werkt dat niet, ze maken de onderkant 'open', glippen er daar doorheen en dan is de deur zelf nog niets eens open zeg maar.

@Nicky ja daar heb ik ook al naar zitten kijken, moet alleen even goed op zoek gaan naar de juiste magneetjes dan. Ze zijn lastig te vinden en te bevestigen aan de deur.

Deel Deze Pagina