wel of geen keizersnede

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door smiley80, 15 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. smiley80

smiley80 Bekend lid

1 aug 2013
    572
    0
    16
    gastouder
    friesland
    dido84 ik laat zeker morgen weten wat ze hebben gezegd als ze me niet zijn vergeten hahaha

2. Mamvk

Mamvk Fanatiek lid

29 sep 2013
    1.043
    0
    0
    Ik ben heel benieuwd. Hier een soort gelijk verhaal en word met 28 weken overgedragen naar de gyn omdat ik ook echt wel een 'trauma' ervan heb en ook nu graag direct een ks wil ipv weer die hel van eerst zelf proberen!

3. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Hoewel een ks absoluut geen pretje is, zou ik er in jouw geval wel voor kiezen. Ik vond trouwens dat deel van een gewone bevalling dat ik heb meegemaakt voordat ik met spoed werd afgevoerd naar de OK ook allerminst een pretje.

Veel ziekenhuizen doen bij geplande keizersnedes tegenwoordig de zogenaamde 'natuurlijke keizersnede', waarbij je je kindje meteen bij je krijgt (en het dus niet eerst een hele tijd weg is voor onderzoek e.d.) en ook meteen kunt aanleggen aan de borst. Bij een spoedkeizersnee kan dat allemaal niet.

4. HopeSept12

HopeSept12 Fanatiek lid

6 dec 2011
    1.031
    70
    48
    Ons Zoontje!
    België
    ik zou ook gaan voor een keizersnede!
    Ik heb 18uur daar gelegen met weeën en uiteindelijk een spoed keizersnede gehad! Prettig is anders,... heb er nog steeds een klein trauma aan!

Dat is mijn idee en een beetje mijn ervaring.

5. Uiltje84

Uiltje84 Niet meer actief

Ik zou ook een geplande ks willen.
    Ik heb net voor de tweede keer een ks gehad. Beide keren vorderde de ontsluiting niet. Ze hebben deze keer pas de conclusie getrokken dat mijn bekken te nauw was. Dus ik ben wel gewoon begonnen (dmv een inleiding), maar uiteindelijk toch een ks.

6. Wondertjes1114

Wondertjes1114 Bekend lid

1 feb 2011
    519
    0
    16
    Ook ik wil voor een keizersnede gaan. Ik hoop dat ze het accepteren. De eerste bevalling is een spoedkeizersnede gehad en eerst je lijf afbeulen en dan een zware buikoperatie wil ik dit keer liever niet. De angst is er wel.

7. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik zou kiezen voor een ziekenhuis bevalling waarbij ik zou beginnen aan een natuurlijke bevalling met duidelijke afspraken over wanneer ingegrepen moet worden. Ik vind 60% wel de moeite waard om een natuurlijke bevalling te proberen en daarmee de risico's van een keizersnee te vermijden maar gezien de eerdere ervaring dit wel onder duidelijk toezicht en monitoring van de gyn en in goed overleg.

8. Monique1985

Monique1985 Fanatiek lid

7 okt 2013
    1.472
    113
    63
    Almere
    Ik heb 4 kindjes.. 3 daarvan vaginaal .. En de 4e vorderde ook de ontsluiting niet .. Na 10 uur flinke weeën storm echt veel pijn en mijn zoon die de weeën alles behalve fijn vond.. Steeds de pomp (werd ingeleid met 37 w.) omhoog en omlaag ging.. Hij kon het niet aan.. 10 uur hebben ze gewacht .. De pomp stond later op 9 of 10 geloof ik .. Lichamelijk was ik op en toen wilde ze hem nog hoger zetten omdat zoontje geboren MOEST worden.. Het ging slecht. Gelukkig spartelen ik tegen en zei me vriend kijk eerst naar de ontsluiting voor we verder gaan.. Conclusie nog steeds 5 cm na 10,5 uur zo veel pijn.. Echo werd gemaakt .. Hart slag flink gedaald van zoonlief en toen werd er belote. Voor een spoed keizersnede omdat de hartslag nog meer daalde . Mijn weeën waren niet meetbaar.. Op ctg niet met band op mijn buik en niet met draadjes op bbm .. Zoonlief was nog steeds niet ingedaald .. Lag erg hoog nog steeds .. Echo was niks te zien.. Zoonlief begon ook erg hard te schoppen alsof hij in paniek was.. Dat voelde de gynaecoloog ook.. En ik werd met spoed naar de OK gereden... Dat terwijl het me 4 e kind is.. 4 keer mis prikken met ruggenprik .. Op het nippertje leeft mijn zoon nog.. Ik had erg veel bloedverlies en waren er complicaties met het hechten.. 2,5 uur à 3 uur later zag ik pas zoonlief .. Een ware hel was alles.. In de nacht zoveel pijn gehad.. Nog zoveel naweeën gehad.. Het zat er nog niet op voor mijn gevoel .. En flinke klap gehad zeg maar.. Dus conclusie voor mij.. Mocht er hier misschien ooit een 5e komen zou ik absoluut niet vaginaal willen bevallen.. Gewoon weg omdat ik niet meer durf.. Ondanks mijn 3 vaginale bevallingen.. Die pijn, die onzekerheid alles erop en eraan heeft een soort van trauma bij mij.. Bang voor bevallen en vooral bang om zwanger te worden (veel ziekenhuis opnames enzo) dus ik begrijp je zeker .. Want ook na zoveel 'goede' bevallingen (vaginaal) kan je er later als de dood voor zijn.. Dus ik zou ook echt gaan aandringen en anders een ander ziekenhuis zoeken hoor .. Hier zoals ik nu denk never nooit meer een zwangerschap /bevalling dus ook geen baby meer .. De jongste is nu 7 weken dus nog erg vers

9. smiley80

smiley80 Bekend lid

1 aug 2013
    572
    0
    16
    gastouder
    friesland
    monique1985 bedankt voor het delen van je verhaal dat is voor jou echt een nare ervaring geweest en ook nog zo kort geleden nog gefeliciteerd met je zoon zo heftig als jou heb ik het dan niet gehad en ik kan me heel goed voorstellen dat je nu niet moet denken aan nog een zwangerschap na zo`n ervaring ze zouden vandaag bellen van het ziekenhuis wat de bedoeling is ik heb zoiets van het is mijn lichaam en mijn kind en ik wil het beste voor ons alle 2 mijn kz is verder goed verlopen geen nare en rare dingen aan overgehouden of meegemaakt we gaan het even afwachten en als ik meer weet dan laat ik het hier weten

10. smiley80

smiley80 Bekend lid

1 aug 2013
    572
    0
    16
    gastouder
    friesland
    hallo dames

ik wil iedereen bedanken voor het delen van jullie meningen
    de gyn heeft net gebeld en omdat een kz toch mijn voorkeur heeft gaan ze die ook uitvoeren he weer een hele geruststelling als ik 32 weken zwanger ben komen we terug bij de gyn om de kz te plannen en te bespreken

11. Mamvk

Mamvk Fanatiek lid

29 sep 2013
    1.043
    0
    0
    Dat is een hele opluchting denk ik !
    Nu lekker genieten !

12. smiley80

smiley80 Bekend lid

1 aug 2013
    572
    0
    16
    gastouder
    friesland
    dat is zeker een hele opluchting we weten nu waar we aan toe zijn nu kunnen we een mooie datum gaan prikken

Deel Deze Pagina