Wel of geen kinderdagverblijf?

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door Lorena86, 10 feb 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.634
    10.536
    113
    Sorry ik zie nu dat het om vakantie opvang gaat. Dat zou ik ook wel aandurven, vooral als je in 5 minuten thuis kunt zijn en je neemt toch ook wel eens dagen vrij in de vakantie?

    Denk aan je kinderen, maar ook aan jezelf. Jouw probleem is ook zijn probleem, daar moet je met elkaar uit zien te komen. Als jij nu ongelukkig bent, moet er iets veranderen.
     
    Athina en Lorena86 vinden dit leuk.
  2. Solipsist

    Solipsist Lid

    12 jan 2015
    51
    69
    18
    NULL
    NULL
    Zijn het goede slapers? Dan zou ik er een feestje van maken als je moet werken, het is dan toch vakantie. De avond ervoor lekker tot laat opblijven. Tegen de tijd dat ze hun bed uit komen rollen ben je alweer (bijna) thuis.
     
    Lorena86 vindt dit leuk.
  3. Lorena86

    Lorena86 Bekend lid

    7 sep 2015
    582
    352
    63
    Mestreech
    Eerder vroege vogels Ha Ha. Heb mijn werk nu gemaild of we bijv in vakantie periodes kunnen afspreken voor vaste dagen ( ma-woe-vrij) zodat ik daarop bso kan regelen voor jongste , zodat de 2 oudste alleen die dagen thuis zijn
     
    RobinBird vindt dit leuk.
  4. Baileyy

    Baileyy VIP lid

    12 feb 2012
    5.378
    1.381
    113
    Ik zou ze niet alleen thuis laten, zeker niet met zijn 2tjes. Maar wel iets regelen. Het gaat alleen maar om de vakanties. Dus wie weet spelen bij een vriendinnetje die 3 uurtjes. Of dat je met je werk afspreekt dat het in de schoolvakanties even iets anders moet qua rooster. Misschien kan dat?
    Flauw van je man zeg zo'n reactie. Het zijn toch ook zijn kinderen. Ik snap dat je boos bent ja.
     
  5. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    11.116
    15.623
    113
    Vrouw
    Ik zou een 10 en 11 jarige nog niet een paar uur alleen laten.
     
  6. Mir82

    Mir82 Actief lid

    19 dec 2011
    159
    28
    28
    Hier gaat mijn 9 jarig ook niet meer naar de bso als ik werk.
    Ze gaat dan alleen naar huis vanuit school en is dan ook meer dan 3 uur alleen thuis.
    Enige wat ik bij haar wil is dat ze me even belt wanneer ze thuis is zodat ik weet dat ze goed thuis is gekomen of dat ze het laat weten als ze ergens anders heen gaat.

    Tenzij je kinderen het zelf nog niet willen of het kinderen zijn die in no time het huis half afbreken / zich moeilijk aan afspraken kunnen houden zie ik niet in waarom het niet zou kunnen zeker omdat je nog zo snel thuis zou kunnen zijn ook.
    Mijn dochter vindt het heerlijk om alleen thuis te zijn en lekker haar ding te kunnen doen.

    Als ik in de vakantie moet werken overdag dan gaat mijn dochter denk ik aan halve dag naar de bso tm de lunch en daarna kan ze alleen naar huis. Dit is nog niet voorgekomen dus zal dat dan moeten bekijken.
     
    Lorena86 vindt dit leuk.
  7. Lynx

    Lynx VIP lid

    19 jul 2008
    8.501
    2.398
    113
    Met zo'n man was ik snel klaar.
    Ik zou 1 oplossing aandragen: stoppen met werken.
    Geld verdienen is dan zijn probleem.

    Als hij dan begint te sputteren kun je ook zeggen dat de opvang ook niet alleen jouw probleem is. Misschien dat het dan helder is.
     
  8. Line

    Line Fanatiek lid

    7 jan 2007
    2.694
    265
    83
    Bij maximaal 3 uur zou ik ze thuislaten. Heb je eventueel een vriendin, buurvrouw als achterwacht?

    Anders een oppasmeisje. Afgelopen vakantie mijn 15jarige buurmeisje een middag laten oppassen voor €5, per uur.
     
  9. Lorena86

    Lorena86 Bekend lid

    7 sep 2015
    582
    352
    63
    Mestreech
    Van mijn man hoef ik ook niet te werken ... Ik wil zelf werken. Wil niet afhankelijk zijn van een ander en wil ook wat te doen hebben als kids op school zijn
     
    Neuzeke vindt dit leuk.
  10. Lorena86

    Lorena86 Bekend lid

    7 sep 2015
    582
    352
    63
    Mestreech
    Achterwacht heb ik wel ja.

    Als ik een oppas moet laten komen voor 15 euro per ochtend kan ik net zo goed niet werken.
     
  11. Emma86

    Emma86 VIP lid

    25 jun 2012
    5.158
    2.055
    113
    Vrouw
    Nederland
    Ik bleef vroeger ook de hele ochtend alleen thuis met mijn zus op die leeftijd.
    Op de bso zie ik dat veel kinderen rond 10/11 jaar zelf een sleutel krijgen en naar huis gaan, ze hebben dan geen bso meer nodig. Kinderen van 12 zijn echt een uitzondering op de bso.
    Je zegt zelf dat je kinderen zelfstandig genoeg zijn en je zelfs bellen of ze een snoepje mogen. In geval van nood kunnen ze bij buren aankloppen of je man bellen.
    Denk dat je zelf moet leren loslaten. Je kinderen verdienen hierin je vertrouwen

    En ik zou je man negeren. Wil hij niet meedenken en meewerken? Prima, dan doe jij het zoals je het goeddunkt.
     
  12. IkbenTess

    IkbenTess Fanatiek lid

    14 dec 2016
    2.115
    1.090
    113
    Vrouw
    Nederland
    Die reactie van jouw man kan écht niet! Jeetje zeg!!!
    Ik ben tbm en wil graag weer werken. Hoeft niet van mijn man maar hij heeft al gezegd dat hij best flexibelere tijden wil gaan werken en/of 1 dag minderen indien nodig. En zo hoort het, kinderen heb je samen. Overigens hier ook geen achtervang. Jongste gaat dan naar bso en oudste alleen vakantie bso. Dat bestaat ook! Is er geen flexibele bso in de buurt?
     
  13. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    Ik kan mij ook nog niet zo lang geleden een topic over je man herinneren, en nu weer zo'n opmerking.
    Ik zou hem even heel goed duidelijk maken dat het vanaf nu zijn probleem is, en anders zou ik andere keuzes gaan maken.
     
    Wellesnietes vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina