Hallo mama's Ik mag onze kleine vriend al brood geven maar ben zo bang dat hij stikt hij wilt het wel heel graag heb al paar kleine stukjes geprobeerd (ong helft van 10cent stuk) maar hij begint heel erg te kokhalzen en lijkt alsof hij stikt en daar ben ik zo bang voor heb het met de oudste al een paar keer gehad dat hij bijna stikte maar daarom durf ik nu eigenlijk onze jongste geen brood te geven ook noet op de hand iemand tips om me te helpen en wat kan ik doen zodat hij het beter weg krijgt voor in de mond of achterin op de kaken zoals cb zegt alvast bedankt
Juist geen hele kleine stukjes proberen te geven maar een hele broodkorst in zn handen...daar sabbelen ze dan vanaf. Later stukjes brood maar niet zo klein als jij ze maakt want dat geeft juist meer kans op verslikken (stikken gebeurd sowieso niet)
Ok ja was een tip van het cb zo klein maar ik zal het eens proberen met een broodkorstje en evt als dat goed gaat grotere stukjes brood geven heb alleen gehoord dat baby's niet kunnen stikken maar toch vind het zo eng maar misschien als ik grotere stukjes geef het voor hem ook makkelijker is bedankt voor de tip
Dat ze zo snel lijken te verslikken is omdat hun kokhalsreflex heel groot is..dat voorkomt juist dat ze stikken. Hoe kleiner de stukjes des te groter de kans op verslikken. Als ze een groter stuk in de handjes krijgen dan hebben ze zelf de controle. ow en mocht je van iemand in je omgeving ofzo de tip krijgen om het in de melk te dopen....doe dat niet. Dan plakt het brood alleen maar erger.
De reflex om te kokhalzen ligt nog voorin. Die verschuift vanzelf naar achteren. Idd a la rapley aanbieden, dan kan hij zelf happen of sabbelen. Ik zou me ook sneller verslikken in een boterham ter grote van 10 cent dan van 2 euro (bij wijze van)...
Ja dat weet ik nog van de oudste die stikte erbijna in dus dat doe ik sowieso niet daarom is die angst er bij de jongste zo sterk maar ik zal hem eens eennkorstje geven en grotere stukjes brood
Bedankt moeders voor jullie reactie en ga idd maar eens grotere stukjes geven en een korstje in de hand dan zal ik maar niet proberen te stressen haha en komy het wel goed hoop ik
Ik zou ook een korstje proberen, of nog even wachten. Hier het probleem dat wat je ook ik haar hand geeft aan eetbaars, ze vind het echt niet interessant 😕 Dus brood geef ik elke ochtend, misschien dat het 1 of 2x richting haar mond gaat, maar meestal laat ze het vallen of knijpt ze er alleen in. Geen ideee wat daarmee te soen
Mijn dochter is 6maanden en die geef ik sinds een week ook brood. ik haal bij de bakker een stokbrood en breek een stuk af (best groot zo dat ze het goed vast kan houden maar te groot is om helemaal in der mondje te proppen) en dit gaat heel goed! Ze sabbelt er op. Echt op eten doet ze nog niet, maar het gaat me er voornamelijk om dat ze de smaak leert kennen. na der brood geef ik haar wel altijd wat slokjes water.