Wel of geen kledingkast voor op de babykamer?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Kimber, 28 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kimber

Kimber Lid

30 jul 2013
    23
    0
    0
    We hebben een zeer kleine babykamer en weinig ruimte voor een kledingkast. Hebben jullie tips? Zijn er andere manieren om de kleding op te hangen, misschien zonder kast of ergens anders? Of is dit echt niet handig? Of weten jullie leuke kleine kledingkasten? Op internet kan ik niet veel kleine kasten vinden. Ik had al een lockerkast bij ikea gekocht maar bleek echt niet handig dus help!

2. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.613
    1.155
    113
    mijn zoontje is nu 14 maanden en ik heb in de commode bijna alles liggen.
    1e la: kleren die hij nu pas, luiers
    2e la: volgende maat kleren
    3e la: te kleine kleren, rommeldingen
    kastje deurtje : voorraad luierdoekjes, spuugdoekjes

en in de klerenkast heb ik alle voorraad hydrofiele luiers, beddengoed, slaapzakken, luiers, dozen te kleine kleren.
    ik heb niks hangen in de kleren kast omdat ik dat niet handig vind. sta je bij de commode aan te kleden moet je naar de kleren kast om iets te pakken.

wij hebben wel een grote commode en ik zou dus in principe handig zonder klerenkast kunnen. ipv in la 2 grote kleren kun je er ook je beddengoed neer leggen enzo...
    zorg wel dat je dan een ruime commode hebt als je er de ruimte voor hebt.

hopelijk kan je er iets mee!

3. Cinderellea

Cinderellea Niet meer actief

Wij hebben wel een klerenkast want onze baby heeft een koopverslaafde moeder:D

Maar zag laatst op pinterest iemand die een lint had gespannen en hieraan meerdere outfitjes had gehangen. Zag er super leuk uit! Zal kijken of ik het plaatje nog kan vinden.

4. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.766
    18.910
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    In het begin heb je het niet nodig. Maar naarmate je kindje groter wordt, heb je ook meer ruimte nodig voor kleertjes.

5. PinkButterfly

PinkButterfly Actief lid

9 sep 2012
    441
    0
    16
  6. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik heb wel een kledingkast en zeker ook dingen hangen..kast en commode zitten vol en dan heb ik niet eens extreem veel kleding

7. Astrid040

Astrid040 Bekend lid

4 feb 2011
    652
    252
    43
    Ik wil ook een extra brede commode doen, 160cm breed, en geen hangkast. Dan heb ik extra veel beweegruimte bij verschonen, en mijn man is linkshandig. Evt. wat haakjes aan de muur erboven.
    Maar dat is maar voor een paar maanden dat de baby bij ons op de kamer ligt.

8. Vogelmeisje

Vogelmeisje Fanatiek lid

3 mei 2010
    1.036
    303
    83
    hier ook geen kast ivm kleine babykamer en gaat prima, ik mis het niet. Ik heb een ladenkast van ikea 3 ladies zijn diep daar kan veel in en lekkers hoog. Heb zelfs ruimte over. Maar we hebben de voorraad luiers en billendoekjes in onze kast (enorme kast van muur tot muur) dat moet ik er wel bij vermelden.

9. Chantalll

Chantalll Actief lid

7 feb 2010
    177
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben een boekenkast van de ikea omgebouwd tot hang/legkast. Het is een hele smalle kast en zo heb ik toch wat extra aan ruimte op de babykamer, aangezien het bij ons ook heel klein is

10. pien25

pien25 Fanatiek lid

2 dec 2008
    1.272
    0
    0
    Wij hebben een kast met schuifdeur gekocht, scheelt enorm in de ruimte en ik kan er genoeg kleertjes in kwijt. Daarnaast kan ie gewoon een hele tijd mee. Bij DL hadden we een kleine kast maar die werd echt te klein, dus daar staat nu ook een schuifkast.

11. annelie566

annelie566 Niet meer actief

Wij hebben een grote commode dus denk niet dat we een kast nemen. Bovendien krijgen we een zoon en die hebben, naar mijn mening, minder kleding die opgehangen moet worden. Met jurkjes ed is dat toch anders

12. Chantalll

Chantalll Actief lid

7 feb 2010
    177
    0
    0
    NULL
    NULL
    niet helemaal een duidelijke foto, maar wij hebben het zo ;)

Bijgevoegde bestanden:

13. Kimber

Kimber Lid

30 jul 2013
    23
    0
    0
    Bedankt voor al jullie reacties! Er zitten zeker een paar goede ideeen bij. Kleding ophangen aan zo'n tak (zoals op de foto) vind ik erg leuk maar ik ben bang dat ik daar nu al te veel kleding voor heb! Een omgebouwde boekenkast is zeker een goede tip. Chantalllw waar heb jij je kast vandaan? Deze vind ik erg leuk en het lijkt me dat hier ook genoeg in kan.
    We hebben een redelijk ruime commode dus hier kan inderdaad ook een hoop in (rompertjes etc) Maar kleding ophangen vind ik juist ook handig en dan zie ik gelijk wat ik allemaal heb! We krijgen een meisje dus de jurkjes, jasjes vind ik toch wel fijn om op te hangen.

14. Lavalamp

Lavalamp Bekend lid

9 feb 2013
    999
    1
    0
    Mocht je nu een schuin dak hebben in de kamer dan zou je daar ook misschien nog een lage inbouwkast kunnen maken of laten maken, dat is overigens niet eens heel erg duur.
    Verder had ik zopas bedacht dat je ook een klein keukenkastje achtig iets boven je commode kunt hangen. Hier kun je veel in kwijt en je zou dan ook nog een lichtje onder de 'keukenkastjes' kunnen hangen, zodat je lekker veel licht hebt bij de commode, mocht dit nodig zijn.

15. Johades

Johades Lid

29 nov 2013
    9
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bekend fenomeen. Wij hebben hier ook een kamer die wat aan de kleine kant is. Althans het is hier niet allemaal even recht. Buiten 2 muren loopt de rest allemaal schuin af. Eerst hadden we daarom ook alleen een commode maar hoe ouder ze worden deste meer ruimte je nodig gaat hebben. We zijn toen op dit bedrijf terecht gekomen. Hier hebben we kasten laten maken met een schuine achter wand en schuifdeuren. Zo heb je voor de kasten niet veel ruimte nodig en kun je ook met speelgoed er voor overal bij. Dus ook schuifdeuren kunnen al veel ruimte schelen. Misschien kun je ook iets doen door een kast aan de muur op te hangen? Of is het niet zo hoog?

16. Ntje

Ntje Fanatiek lid

11 nov 2012
    3.720
    90
    48
    Almere
    Hier ook geen grote babykamer maar wel een kledingkast en een grote commode die beide al goed in gebruik zijn:p.
    Vind een kleding kast toch wel heel fijn hoor.

17. Chantalll

Chantalll Actief lid

7 feb 2010
    177
    0
    0
    NULL
    NULL

Bij de ikea.Het is deze kast
    EXPEDIT Open kast - berkenpatroon - IKEA

en daar hebben we dan de middelste 2 planken uitgehaald. Met een speedboor gaatjes erin gemaakt, en met gordijnrailzen, het hanggedeelte erin gemaakt;):D

18. Saartje5

Saartje5 Fanatiek lid

21 jul 2012
    2.289
    0
    0
    Zuid-Holland
    Wij hebben een PAX van Ikea en die kan je best goed aanpassen aan het formaat van de kamer, 1 element is 50 cm breed en je hebt ze in ondiepe variant, die is 40cm diep. Omdat ze hoog zijn heb je toch veel ruimte!

19. kimmiikim

kimmiikim Fanatiek lid

26 jan 2011
    1.609
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb de ideetjes ook even mee gepikt ;) wij hebben ook dat probleem! Dat met die tak had ik ook in mijn hoofd om te doen! En nu ik heb zie lijkt dat me de mooiste optie!

Kleding in de commode! :)

20. Kimber

Kimber Lid

30 jul 2013
    23
    0
    0
    De kamer heeft geen schuine wanden of dakramen oid maar is wel onhandig omdat aan de ene kant een raam zit met een deur naar buiten en aan de andere kant de deur waar je dus binnenkomt met daar aan die wand een (lelijke) verwarming. Ik hou dus eigenlijk maar 1 wand over want de andere is soort van inloop. Erg lastig dus ook om te bepalen waar het ledikant komt. Bij raam / deur is niet goed lees ik maar bij verwarming ook niet handig / veilig.
    Het handigst is denk ik een open boekenkast ombouwen tot kledingkast (zoals de expedit) of pax ikea. Ik wil in ieder geval iets wat niet te diep is maar dat er wel hangkleding in past. Hoe diep zijn jullie kasten? Is 40 cm diep genoeg?
    Leuk trouwens om foto's van ingerichte kamertjes te zien! Ze zijn klein maar toch erg gezellig en zo zie ik goed wat er toch nog allemaal mogelijk is in zo' n ruimte.

Deel Deze Pagina