Ik had er klossen onder maar kreeg uiteindelijk een KS. Had al een kratje nodig om in bed te komen. Dus toen ik thuis kwam uit het ziekenhuis hebben vriendlief en KV meteen de klossen eronderuit gehaald.
Mijn kraamhulp zei al uit zichzelf dat ze wel weg mochten. Ik gaf flesvoeding en in ziekenhuis bevallen. Voor de controles die zij deed vond ze de klossen niet nodig.
Wij hebben ook een vrij hoog bed, wij hebben er lage blokken hout onder de poten gedaan zodat hij wel zo hoog was als moest maar niet zo hoog als met klossen, ik kon er nog prima in en uit klimmen
Mijn plan was om in het ziekenhuis te bevallen maar dat liep toch anders. Uiteindelijk thuisbevalling dus het kan anders lopen dan je vooraf inschat.
Mijn bed kan ook niet echt op klossen dus dat geef ik even aan bij de intake. Ook ga ik in het ziekenhuis bevallen en zijn mijn moeder en man de eerste 2 weken vrij dus die verschonen dan mijn bed en ik ga flesvoeding doen dus ik vind die klossen onzin dus ik geef het even aan.
Wij hadden er bierkratjes onder staan. Geen gezicht, maar klossen ging ook niet. Vanuit het kraamzorg bureau werd het wel verwacht. En dat vind ik niet meer dan logisch. Iemand die achter een bureau werkt verwacht ook een goede bureaustoel. Uiteindelijk vond ik het erg fijn, ze hebben er naderhand nog 3 weken onder gestaan. Ik kon heel moeilijk het bed uit door de spierpijn en zo was het net te handelen. Ook toen de kraamzorg weg was ging het bed opmaken en stofzuigen allemaal lekker makkelijk.
Wij hadden er een paar grote tuintegels onder gelegd; de poten van ons bed pasten nl niet op de klossen en bovendien was het een vrij hoog bed. Aan 2 of 3 tegels op elkaar hadden we genoeg. Ik vond het fijn, zo'n hoog bed! Helemaal niet lastig met in- en uitstappen (ben 1,74, dus niet extreem lang of zo) en juist superhandig met verschonen van de baby. Ik legde een verschoonkussen op bed en gebruikte die als 'commode'. En ik kwam zo op een mooie hoogte uit ten opzichte van de wieg die naast mijn bed stond. Mijn bed is nog een tijdje hoog blijven staan, ook toen de kraamhulp allang weer was vertrokken.
Bij ons gaat ook moeilijk klossen of een bierkratje onder de bed. De kraamzorg zei dat we het ook een extra matras op de bed kunnen zetten. Dus dat is wat wij gaan doen.
Omdat ons bed al vrij hoog was (scheelde volgens mij 7 cm met de minimum hoogte) en omdat ik in het ziekenhuis zou bevallen, hebben wij er voor de bevalling geen klossen onder gezet. Helaas, de kraamverzorgster had er toch problemen mee. Hebben we 2 dagen na de bevalling alsnog klossen gehaald en onder het bed geplaatst. Resultaat: een megahoog bed Volgens mij vond zelfs de kraamverzorgster het een beetje te hoog Ze kon niet op de rand van het bed zitten. Ik zelf vond het achteraf gezien ook niet zo prettig. Dan ben je al niet heel mobiel, en dan moet je ook nog bed in en uit klimmen. Een eventuele volgende keer gaan we op zoek naar een andere oplossing......