Slaapzak maat?

Discussie in 'Verzorging' gestart door Sandana, 13 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Hallo,

wanneer gaan jullie over op een andere slaapzak? Beetje rare vraag wellicht, maar ik zit echt te dubben.

Ze heeft nog een 5 cm over in die van 70 cm, maar als ze draait dan die je de slaapzak echt strak tegen haar voeten gespannen. Lijkt mij helemaal niet lekker slapen dus ik zou een iets grotere willen voor haar.
    Een nieuwe vind ik veel te duur, belachelijke prijzen. Maar op marktplaats vind je alleen 70 cm of meteen 90 cm. Maat 68-80 zou dan weer overeen komen met 70 cm.
    Ik zou er één van 80 cm willen, want in die van 90 cm verzuipt ze vast (zou overeenkomen met maat 86-90 terwijl ze nu maat 68-74 draagt), maar bestaan die dan eigenlijk niet?

groet

2. miepje1983

miepje1983 Fanatiek lid

13 feb 2008
    1.089
    1
    38
    Nederland
    Ik heb er eentje van de kruitvat maat 80, maar dat is wel een zomervariant. Tijdens de actie was ie 8 of 9 euro. Vind de kwaliteit vergelijkbaar met de hema en prenatal. Misschien dat ze binnenkort wel winterslaapzakken krijgen?

3. Janna

Janna Fanatiek lid

Ik ga over op een volgende maat als ze echt met haar voetjes tegen het uiteinde aan gaat komen. Met nog 5 cm over zou ik het nog even zo laten.

Wat ik een beetje verwarrend vind in het verhaal is welke maten al die verschillende slaapzakken waar je het over hebt nou hebben. Er zijn twee maten systemen.
    De ene gaat uit van de kledingmaat en dus de lengte van het kind. Dat is die van 68-80 (en de volgende is dan 86-104).
    Het andere systeem gaat uit van de lengte van de slaapzak. Dat is die 70, 90, 110 cm. De volgende maat is in dat systeem steeds 20 cm langer. Ik heb nog nooit slaapzakken van 80 of 100 cm gezien. (Wel van 60 cm voor de allerkleinsten.) Bij dat tweede systeem moet je dus eigenlijk vanaf de schouder meten hoeveel cm de lengte is tot de voetjes, dan weet je de maat. Komt dat echt dicht bij 70, of gaat het er overheen, dan zul je naar 90 cm moeten.

Als je dochter met kleding nu maat 68-74 draagt, zou een slaapzak in maat 68-80, of van 70 cm, volgens mij goed moeten zijn. Bij die van 70 zul je echter zeer binnenkort naar 90 cm moeten.

Maar waarom vind je een nieuwe slaapzak te duur? Bij de Wibra heb je voor een mooi prijsje prima slaapzakken hoor! En ze zal toch een keer in die maat groeien, dus dan heb je toch een nieuwe slaapzak nodig. Maar goed, als je dat echt te duur vindt, kun je het natuurlijk prima tweedehands via mp kopen. Slaapzakken in 80 cm zul je echter niet vinden, ook niet in winkels.

4. Biancamv2

Biancamv2 Niet meer actief

Als je googled op slaapzakken zie je met informatie dat ze 10 cm minimaal aan groeuruimte nodig hebben.
    Dus is je kindje 70 cm moet je een maat 80 hebben.

Ook bij de prenatal geven ze je die info.

Dit omdat ze ook ruimte in de slaapzak moeten hebben met draaien en dat zr goed met hun benen kunnen bewegen.

Ga zelf eens in een slaapzak zonder extra ruimte liggen dat ligt echt niet lekker hoor.

Mijn meisje is 1 meter en voor haar heb ik op advies van prenatal een 110 gekocht.
    Ze kan nu heerlijk de hele winter met deze maat doen :)

Ze zit nu in maat 104 van kleding en van slaapzak dus een maat groter :)

Kijk hier eens alle informatie over de slaapzak en welke maat je moet nemen ;)

De juiste slaapzak? - Praktisch - Slaapbabyslaap.nl

5. Biancamv2

Biancamv2 Niet meer actief

Ik heb wel slaapzakje van 80 cm en 100 cm liggen hoor.
    Ze zijn er wel.

Ik zou er eens foto's van maken vanmiddag.
    Alleen heeft mijn dochter die maar 1 keer aagehad tijdens het slapen.

Zijn nu flink te klein.

1 is van bambino en de andere van de aldi hihi.

6. Lola86

Lola86 Fanatiek lid

12 jan 2010
    1.660
    0
    0
    Ik weet niet of je bij een ikea in de buurt woont? Maar de slaapzaken van ikea zijn niet gek geprijst. Of de webwinkel natuurlijk.

Hema heeft volgende week weer een korting actie dus je zou bij de infobalie een kortingsfolder kunnen vragen. 20% korting scheelt een boel.

Ik ging/ga over op een andere maat als er nog een handbreedte stof overblijft.

7. Lady7

Lady7 Niet meer actief

ik heb er ook 1 idd

8. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Dank jullie.

Ik heb wel alvast een nieuwe slaapzak geregeld van 80 cm :) Als die bevalt dan ga ik daar ook een maat groter van halen. Het is een 4 seizoenen slaapzak, combi sleeper (2e hands in prima staat).

De site van biancavm2 geeft ook al aan dat ik een maat groter moet/mag gaan. Fijn om te weten dat mijn gevoel goed zat.

Deel Deze Pagina