Hier een knuffel vanaf dag 1 in bed gelegd. Tijdens het slapen legde ik dat altijd tegen zijn wang aan. Vanaf een maand of 6 begon hij er gehecht aan te worden. Of toen begon hij die te zoeken. Nu is hij 2 jaar en die knuffel is zijn alles. Die blijft wel in bed liggen, mag soms ook mee naar beneden maar niet uit huis! Toen hij 2 jaar werd kreeg hij een dansende teletubbie en dat is nu ook zijn favo geworden maar die mag niet mee naar bed. Dan word je om 4u wakker omdat hij die teletubbie laat dansen, tot 6u,.. En uitzetten het geen nut want dan word hij boos dus die mag niet mee naar bed wel mag die mee uit huis. Je moet ons zoontje echt zoeken in de albert heijn. Hij zit in de kar en die teletubbie op zijn schoot haha. En hij is gehecht aan een wit autootje van hot wheels. Dus vaak is het linkerhand teletubbie, rechterhand wit autootje de teletubbie heeft hij zelf gekozen. Vlak voor zijn verjaardag nam ik hem mee naar de speelgoedwinkel en daar vloog hij op af toen die teletubbie mee naar bed ging bleef zijn echte knuffel wel de favoriet. Daar sliep hij mee, de teletubbie stond in de hoek van het bed. Alleen om 4u s nachts he,...
ze vind knuffels wel leuk, maar ze zal er geen missen. in bed mogen geen knuffels/dekens of zo liggen, alles word er direct uitgegooid met een hoop protest haha ze heeft van begin af aan al een aantal knuffels. allen worden heel lief geknuffeld en eten/drinken gegeven, maar voorkeur voor speciale heb ik nog niet gezien.
Mag ik vragen wat het nut van knuffels is? Hier hebben we wel 2 knuffels op het speelkleedje liggen, maar daar wordt totaal niet naar omgekeken eigenlijk...
Knuffels kunnen geborgenheid, troost geven aan een kindje. Op oudere leeftijd kunnen ze er rollenspellen mee spelen. (al onze poppen en knuffels krijgen dagelijks te eten en drinken van dl. En als de pop 'huilt', dan zegt ze 'ahhh' en troost hem)
Ook hier een knuffel. Sinds hij van de speen af is twee knuffels want de speen (aan een tut) is ingeruild voor een knuffel haha Heeft soms een paar dagen dat hij ze niet moet (vind ik ook prima) en nu weer met in beide armen één knuffel wanneer hij gaat slapen Bij ons is inderdaad de regel: de knuffel(s) blijft in bed. Altijd. (Uiteraard is ziek-zijn op alles een uitzondering)
Hier 2 knuffeldoekjes (met een hondje en met Pip eraan). Vanaf zijn geboorte ligt het hondje al bij hem in bed. Nooit naar omgekeken... tot een paar weken geleden. Ineens pakt hij hem in bed echt als vertrouwd vriendje en als ik overdag met hem boven ben, rent hij naar zijn bed om zijn doekje te pakken. Ook op de opvang wordt hij rustig van zijn doekje.
Haha, ik heb ooit knuffels van DL mee naar strand etc genomen, om foto van te maken daar, op andere locatie. Leek me grappig voor in haar fotoboekje. Vond ze niet grappig
Beide vanaf dag 1 een tutdoekje in bed. Finley is nu verslingert aan zijn Schaap (schapentutdoek van HappyHorse) en Aiden aan zijn Beer (berentutdoek van Nestle). Van Schaap hebben we er twee en van Beer acht stuks. Verder heeft Finley op zijn kledingkast nog een enorme knuffelbeer staan en twee draakjes. Aiden heeft op zijn kledingkast een grote olifant staan. Naast zijn bed staan een grote beer en een kleine beer. De tutdoekjes zijn dus de enige doekjes die ook daadwerkelijk bij ze in bed liggen.
Hier wel altijd zo'n knuffeldoekje. Die heeft hij vast als hij slaapt. Sinds hij 1,5 is is hij ook gek op een echte knuffel; hij noemt hem nijne. Onze regel is wel alleen bij slapen. Vaak moeten ze ook mee uit bed maar daarna op de tafel en niet mee onderweg.
Wisselende reacties dus. Verrassend om te lezen dat het ook nog kan komen! Ik had verwacht dat het dan nu al het geval moest zijn, maar het kan dus ook nog tussen 1 en 2 jaar opeens raak zijn. Leuk, ik ben benieuwd wat mijn kleine uk gaat doen de komende tijd
Ik had sigikid knuffeldoek en vanaf geboorte altijd in bed. Ik heb voor speen koeka doekjes gehad juist andere ivm speen afleren. Sinds 6 mnd was ze onafscheidelijk van die twee. Toen speen weg was doekje miste ze ook niet (1.5) maar haar beertje sigikid is echt alles. Ik heb 3 identieke ivm wassen of verliezen. Ze heeft nog 2 andere kleine knuffels muisje en poesje en daar in bed moet ze altijd die hebben en als ze bij ons komt neemt ze die drie ook. Wat ik merk is dat ze bijzondere/aparte knuffels houd. Dat simpele en standaard stof vallen nooit in smaak maar dieverse stof of gebreid stukje of dergelijke is altijd favo. Ik ben zoiezo niet van knuffels etc dus als ik koop is altijd iets van handmade/duurzaam/bio/recycled etc en daar kiest ze ook voor gelukkig! Vreemd genoeg zelfs favo uit filmpjes leuk maar minder leuk omdat ze dan meer fabriek achtig zijn blijkbaar.
Hier hadden ze eerst kleine knuffeltjes (olifantje en girafje). Die stonden al in de couveuse erbij. Maar in bed hebben ze er niet zo veel mee gespeeld. Toen ze net een jaar waren heb ik voor beiden een echt eigen knuffel gekocht. Een grotere van Happy Horse (zijn zo lekker zacht!!). Die zijn echt de lievelingsknuffels nu. Ze weten ook welke van wie is en geven de goede knuffel aan elkaar aan. Maar! Ze mogen alleen in bed! Dus als we naar beneden gaan leggen we de knuffel in bed en zwaaien er naar 'knuffel gaat nu slapen'. En als ze ziek zijn mag ie ook mee naar beneden (net als de speen). Heb geen zin dat ie ineens op het kdv ligt of bij de konijnen op de kinderboerderij. Op kdv hebben ze trouwens ook een knuffel, maar een andere. Ik heb trouwens na twee weken - toen ik zag dat het een hit was - meteen een reserve knuffel gekocht. Zo kan ie af en toe in de was.
Bij beide lagen er toen ze richting een jaar waren meerdere knuffels in bed, en 1 werd de favoriet. Voor de oudste 2. Maar die zijn echt voor in bed of om mee te spelen ipv een pop, en daar is maar van 1 een reserve (ivm met wassen ooit gedaan). Ik vind een knuffel belangrijk voor een veilig gevoel, ze mogem hem gebruiken zolang ze willen.
Mijn zoontje heeft nooit interesse in een knuffel of knuffeldoekje gehad. Heb hem dit wel aangeboden, maar het had geen effect Nu ben ik hier eigenlijk wel blij om, want als ik ouders wel eens zie panikeren dat een knuffeltje kwijt is geraakt tijdens het winkelen, het knuffeltje kapot gegaan is of als ik zie dat mijn nichtje zonder haar knuffel gewoon NIET gaat slapen, dan denk ik "thank god!" dat mijn zoon geen knuffel heeft die overal heen meegenomen moet worden en kwijt kan raken. Halleluja! Ik zou het dus niet gaan aanbieden (aanleren).
Mijn dochter heeft meerdere knuffels maar 1 favoriet. Ik vind het juist prettig. Ze haalt er haar troost en steun uit en ze voelt zich veilig. Toen we naar het ziekenhuis moesten voor buisjes en amandelen, nam ze hem mee en was hij haar steun en toeverlaat. Als ze ziek is, moet hij bij haar. Ze slaapt er mee onder haar arm in bed. Hij gaat natuurlijk af en toe in de was, maar ze slaapt nooit zonder.
Sinds ze een maand of twee is heeft mijn dochter haar favoriete knuffeldoekje. Een speen heeft ze nooit geaccepteerd maar in plaats daarvan heeft ze haar doekje: ze stopt die samen met haar duim in haar mond en valt zo in slaap. Ook met doorkomende tandjes zit dat ding ongeveer de hele dag in haar mond en tijdens het drinken friemelt ze ermee. We hebben een aantal op voorraad, want aan het einde van de dag moet het ding echt in de was. Andere knuffels speelt ze nu met 9 maanden ook mee. Ze sleept ze mee over de grond, gooit en slaat ermee. Ze lacht er erg vrolijk naar dus ik denk dat ze ze wel leuk vindt