Hier ook een geweldige kraamhulp gehad, ook om type 'oma' gevraagd, maar kreeg een meisje van 25 En wat was ze goed zeg! Alles in overleg, zorgde goed voor ons en de visite.. Ze mag van mij dit keer weer terug komen
Hier nog maar heel pril zwanger, maar zeker weten kraamhulp. Mijn zus is kraamverzorgster, dus wij zouden haar heel graag in de kraamweek willen!
We hebben de eerste 5 dagen in het ziekenhuis doorgebracht, daar hamerden ze er echt op dat ik meteen de kraamzorg moest bellen als we naar huis mochten. Dus ik verwachtte er heel wat van. Het is me erg tegengevallen helaas.. Het klikte totaal niet, vond haar aanwezigheid irritant, ze zat constant over zichzelf te praten en gaf me niet de adviezen en tips waar ik om vroeg. Ik voelde me niet op mijn gemak, en had een beetje het gevoel dat ze mij ook maar een rare muts vond Vond het fijn dat ze alle controles deed en zorgde dat hij genoeg dronk etc. maar heb het na dag 1 al naar 3 uur gewijzigd. Ik zou wel weer kraamzorg willen maar dan weer 3 uurtjes.
Goh, nog nooit aan gedacht om het niet aan te vragen. Ik zie er dan ook alleen maar de voordelen van in eerlijk gezegd En als er iets is wat me niet bevalt, dan zeg ik dat gewoon.
Bij de eerste leuke kraamhulp gehad en bij een eerste kindje zou ik het ook wel doen, maar dit is je vierde! Tweede drieuurszorg en dat was oke, derde ook drie uurszorg en deze mevrouw na drie dagen naar huis gestuurd en geen nieuwe laten komen. Heerlijk . Nu de vierde, ik zit ook te twijfelen of ik wel überhaupt kraamzorg wil hoor! Heb de toegevoegde waarde nooit zo heel erg ervaren, mijn man is er ook en ook als is de kraamzorg er deed ik alles met de baby toch zelf. Zou gewoon lekker doen zoals jezelf wilt in overleg met de verloskundige.
Wij nemen wel kraamzorg. Ik heb zelf werkervaring op de kraamafdeling en als kraamverzorgster. Bij de eerste kwam de kraamverzorgster 3 uur per dag en bij de tweede gewone uren kraamzorg. Deze keer krijgen wij ook de normale uren aan kraamzorg. Ondanks mijn eigen ervaring vind ik het fijn dat er iemand is die je ondersteunt en helpt. De kraamhulp bij de tweede had bijvoorbeeld al weer hele andere tips mbt borstvoeding. In de loop der jaren zijn er allemaal weer veranderingen geweest. En ook vind ik het fijn dat mijn huishouden een beetje wordt bijgehouden.
Tja, eerder gezegd en het is echt waar: je weet niet hoe je uit de bevalling komt. Bij de eerste stond ik de dag erna fris en fruitig op, nu heb ik kraamvrouwenkoorts gehad. Na de dagen in het ziekenhuis zelfs verlengde kraamzorg gehad, heerlijk!
Ik bel mijn kraamzorg van vorige keer weer of ze terug kan komen! Ik ben pas op dag 10 voor het eerst naar beneden kunnen komen, mijn man moest gewoon weer aan het werk en geen familie in de buurt. Zonder haar hadden we het echt niet gered.