Bij mijn intake gisteren werd gevraagd of ik er een probleem mee had als de kraam een stagaire mee zou nemen. Nu vind ik het persoonlijk geen probleem omdat ik weet hoe belangrijk stages zijn, maar ik hoor ook van veel forumgenoten dat ze het beslist niet willlen, vandaar mijn vraag. met de volgende overdenking. Wil ik een stagaire aan mij of mijn baby laten komen? Vaak is het antwoord heel resoluut; NEE. Als iedereen er zo over denkt dan zitten we dus met een heleboel studenten die niet af kunnen studeren omdat ze hun stage-uren niet halen. Of wat nog erger is, de stagaires krijgen de uren 'cadeau' en worden dan dus zonder ervaring in het veld 'los gelaten' dan krijg je dus een kraamverzorgster aan je bed, zonder enige ervaring, daar zitten we ook niet op te wachten. Ik zie zo vaak dat mensen alleen maar de negatieve kanten van stagiares zien en er niet over nadenken wat de funtie van een stage is. Vandaar graag jullie mening.
ik heb ja gestemd, ik ben er namenlijk ook nog zelf bij en dan gebeurt er niks wat ik niet wil. Ik vind dat ze de kans moeten krijgen om het te leren en dat doe je nu eenmaal het best in de praktijk.
Oh, ik begrijp best dat dat een moeilijk punt is voor de opleiding, maar vind het al heel wat om iemand alleen in m'n huishouden te hebben en dan een tweede erbij, mwa, dan moet me heeel goed worden uitgelegd worden dat zij alleen onder zeer streng toeziend oog mag handelen. Ik wil dan ook heel graag van te voren weten welke handelingen dat zijn.
Ik heb ook ja gestemt... ze weten best wat ze doen... Ze hebben al veel theorie gehad voordat ze in de praktijk gaan. Zal vast wel goed komen, ze moeten het ook leren..
ik heb ook ja gestemd. mede inderdaad omdat stagiares heel belangrijk zijn. en het zijn geen meiden die hun hele leven opgesloten hebben ghezeten ze hebben vast wel babys verzorgd etc. daarbij verwacht ik wel dat ze goed begeleid wordt, maar dat zal wel denk ik. ze moeten het toch ergens leren, dankzij die stages hebben we wel allemaal opgeleidde kraamverzorgsters
Ze moeten toch ergens de praktijk 'uitproberen'. En er is altijd iemand bij die met ze meekijkt, twee weten en zien meer dan een. Wel vervelend misschien twee personen meer in huis, maar misschien is het juist harstikke leuk. Een dikke JA dus
daarbij denk ik ook dat die stagiares niet zomaar alles mogen doen zonder toezicht. de opgeleidde kraamhulp heeft tenslotte de eindverantwoordelijkheid.
nee sorry, maar ik zit er echt niet op te wachten... Heb geen zin in 2 vreeemden in mn huis. Plus dat ik graag alle aandacht wil van de kraamzorg. Ik moet alles nog leren en heb geen zin om de tijd te moeten delen met een ander. Ik ben iemand die niet snel iets durft te zeggen en daar ben ik straks alleen maar zelf de dupe van. Dus ik heb gezegd, een dagje is prima, maar niet de hele tijd. Overigens, mogen ze bij een eventuele tweede wel een stagiaire meenemen. Dan kan ik het tenslotte allemaal al. (hoop ik)
Ik heb ook ja gestemd. Toen mij dat gevraagd werd, heb ik ook zonder te aarzelen ja geantwoord. De stagiaires moeten het ooit toch wel leren, dus waarom niet in mijn huis? Het is toch maar voor een paar dagen...
Je moet maar zo denken, ze kunnen ook met z'n 2-en je huis schoon maken. Ik zou het nu geen probleem vinden, bij de 1e misschien liever niet maar nu ik het een keer heb meegemaakt zou ik zeggen, prima. En inderdaad, je bent er zelf bij wat er wel en niet door de stagiaire gedaan wordt.
heb op ja gestemd. ik heb tijdens mn bevalling van Dylano een stagaire aan mn bed gehad. Had ik geen problemen mee..maar al was de koningin erbij komen staan dan had ik daar ook niks om gegeven, op dat moment ook is zijn de gehele kraamtijd erbij geweest, en heeft ze ook dylano verzorgd, had er geen problemen mee. ik wist dat ze goed begeleid werdt door de kraamhulp!
Bij deze heb ik nee gestemt, terwijl ik op zich helemaal niets tegen stagiaires heb ook bij de verloskundige heb ik er normaal geen probleem mee, maar ik heb bij mijn eerste een rottijd in het ziekenhuis gehad (1,5 dag) met de ene stagiaire na de andere, elk personeelslid had een stagiaire, tich keer het infuus misgeprikt omdat de stagiaire dat graag goed wilde doen, stagiaires die wilde voelen hoeveel ontsluiting ik had, een stagiaire die ervoor gezorgt had dat ik na 24 uur met dikke tepelkloven het ziekenhuis kon gaan verlaten etcetc, ik ken mijn kraamverzorgster en wil daarom graag de tijd die ik thuis dan nog heb graag rustig met degene die ik ken, zeker met het risico dat ik misschien weer in het ziekenhuis zou moeten met weer al die duizenden stagiaires om me heen (ok dat is overdreven, maar 10 in 24 uur toch zeker niet..) Dus nee geen kraamzorgstagiaire voor mij
Nou Mist, in jouw geval begrijp ik het heel goed! dan zou ik het ook niet meer willen. Je hebt ze in ieder geval wel kansen gegeven maar dit heeft niet echt in jouw voordeel gewerkt!
Ik vind het geen probleem, ik vind stage heel belangerijk en die leerlingen moeten ook een kans krijgen vind ik!
Heb op Nee gestemd. Niet voor het onervaren zijn, maar ik vind 1 vreemd iemand in huis al meer dan genoeg eingelijk....Ben nogal aan m,n privacy gehecht en anders iedere keer 2 mensen om je heen die ik niet ken, nee bedankt.