Wel of geen kraamzorg-stagaire?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Loeki2, 2 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Vind jij het goed dat je kraamzorg een stagaire mee neemt?

1. Nee, geen onervaren stagaires aan mij of mijn baby.

2. Ja, ik vind het geen probleem ze worden immers goed begeleid.

3. Ik heb er nog niet over nagedacht.

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. MissPuma

MissPuma Fanatiek lid

29 dec 2005
    4.389
    0
    0
    Ik ben heel blij dat er mensen zijn die wel een kraamhulp stagaire willen hebben, ik ben namelijk zelf vorrig jaar als kraamverzorgende geslaagd :D . Maar de stage's waren erg moeilijk te vinden...inderdaad omdat veel mensen het niet willen...bij ons moest er zelf geloten worden om een stage plaats...er waren 10 meiden die kraamzorg wilde doen en er was maar één stage plaats (gelukkig was ik uitgeloot).
    Verder mag je als stagaire kraamzorg niks zonder toezicht van de ervaren kraamverzorgster doen...dus er is altijd een ervaren iemand bij de stagiare.

Dat vind ik nergens op slaan... een kraamverzorgster is er niet om je huis schoon te maken, maar een kraamverzorgster is er op de eerste plaats voor jou en je baby'tje. Tuurlijk doen wij ook de belangrijkste huishoudelijke taken in je huis. Maar je moet niet denken dat als er een stagiare mee is je ramen gelapt worden, daar zijn de stagiares niet voor...die moeten dingen leren, en daar heeft de kraamhulp ook haar handen vol aan!

liefs, misspuma

2. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Gefeliciteerd MissPuma, leuk te horen dat je geslaagd bent.

3. Cynthia85

Cynthia85 Bekend lid

4 aug 2006
    799
    0
    0
    Gezondheidzorg
    Schiedam
    Ik heb ja gestemd omdat ik vind dat ook stagiares een eerlijke kans moeten krijgen. als niemand het wilt dan leren hun het nooit.

4. wannabe

wannabe Fanatiek lid

17 dec 2006
    1.493
    1
    0
    accountmanager
    Deventer
    Misspuma, ik kreeg mijn dochter 11 jaar geleden en toen deden de kraamverzorgsters het hele huishouden ( je kreeg ook veel meer uren)

Ik ond het super een stagiare. We hebben het echt heel leuk gehad. Ik was nog jong en met twee van die meiden van ongeveer mijn eigen leeftijd erbij , die ook nog prima wistten wat ze deden heb ik een supertijd gehad.
    Het huis was nog nooit zo schoon, ik kreeg rust die ik helemaal niet nodig had. We hadden superleuke en gezellige badrituelen. En die twee meiden hadden het vrij rustig en ook gezamelijk veel lol.

Dus een volmondig ja wat mij betreft , ook deze keer.

5. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ik zou het niet erg vinden.

6. MissPuma

MissPuma Fanatiek lid

29 dec 2005
    4.389
    0
    0
    Bedankt Loeki

liefs, misspuma

7. Sandra1982

Sandra1982 Fanatiek lid

26 aug 2006
    1.442
    0
    0
    Mama
    Puth
    Ik heb ook ja gestemd. Vorige week bij de intake hebben we ook aangegeven dat we er geen probleem mee hebben als er een stagiaire bij is.

Je moet maar zo denken: Geef die mensen ook een kans, zij zijn tenslotte de toekomstige kraamverzorgers/verzorgsters. Als ze het niet kunnen leren, kunnen ze dat beroep later ook niet uitoefenen. En ze worden vanzelfsprekend goed begeleid, ze worden echt niet aan hun lot overgelaten.

8. ramona

ramona Fanatiek lid

9 mrt 2005
    1.200
    2
    0
    Huismama
    Zundert
    Bij mijn bevalling wil ik het niet hebben maar tijdens de kraamtijd vind ik het prima hoor

9. Inky

Inky Fanatiek lid

12 mei 2006
    3.195
    0
    0
    Leerkracht
    bij onze eerste wilde ik het niet.
    Ik wilde zoveel mogelijk rust. Alleen mijn man en ik en de kraamhulp verder niemand.

Nu we al een dreumes hebben rondhuppelen zeg ik ja. Het lijkt me wel fijn als er iemand extra bij is.

10. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Ik heb nee gestemd.... Het is mijn eerste zwangerschap en dan wil ik liever dat het door een professional word gedaan dan door iemand die het allemaal nog moet leren... Ik weet dat die meiden het ook moeten leren maar het is gewoon mijn eigen gevoel wat zegt dat ik liever een ervaren persoon heb miss omdat ik het zelf allemaal nog moet leren en als ik dan de hele tijd vragen heb en die ervaren persoon moet dan eerst mij alles uitleggen en dan daarna nog eens aan die stagaire dan word ik gek....

Ik heb echt niets tegen mensen die dingen moeten leren maar liever niet bij mijn eerste bevalling, stel dat ik ooit een tweede krijg dan zijn ze van harte welkom want dan weet je al een beetje hoe het allemaal gaat...

11. Nynke31

Nynke31 Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.383
    0
    0
    Limburg
    ik heb het niet gedaan, omdat bij de intake al werd gezegd dat het misschien wel krap zou worden omdat we een appartement hebben. Daarbij was mijn vriend ook nog vrij.
    Dus aan huishoudelijke taken was er toch niet zoveel te doen en je zit dan veel op elkaars lip, omdat het gelijk vloers is.

12. dennisenjose

dennisenjose Actief lid

29 jun 2006
    268
    0
    0
    servicemedewerkster op tankstation
    tilburg
    mijn nicht heeft ook ingestemd dat de kraamhulp een stagaire mee mocht nemen en ze vond het heerlijk
    ze krijgen maar zo weinig tijd dat een persoon extra supergoed uitkomt
    en vele handen maken licht werk toch?
    en iedereen moet het leren
    als het bij ons zover is en ze vragen het zeggen wij ja hoor
    in het ziekenhuis of waar ik ga bevallen hoeft het van mij niet al dat gefriemel aan je lijf door jan en alleman maar thuis na de bevalling vind ik het prima hoor

liefs jose

13. nancy74

nancy74 Fanatiek lid

8 aug 2006
    1.065
    0
    0
    ik heb ook zoiets van ze moeten het leren en een paar extra handen in ons huishouden kan geen kwaad lijkt me.

14. lydia31

lydia31 Fanatiek lid

7 okt 2006
    3.177
    0
    0
    ik heb aangeven dat ik er nog niet over nagedacht heb.

maar ik heb zelf ook alles moeten leren tijdens mijn opleiding.
    ga er ook vanuit dat ze niet los zullen lopen en dat er een
    gediplomeerde bij zal zijn.

ik weet het dus nog niet sta nog niet voor de keus.

liefs Lydia

15. Andrea mv Ryan

Andrea mv Ryan Fanatiek lid

31 dec 2006
    1.052
    0
    0
    Groepsleidster kinderopvang
    Noord-Brabant
    Nee, ik wil het niet. Van een collega een hele nare ervaring gehoord en ik vind dat we daar te weinig ruimte voor hebben in huis.

16. moes

moes Fanatiek lid

20 jul 2006
    2.765
    9
    38
    ik heb bij allebei mijn kindjes een stagiaire in de
    kraamtijd gehad.

vond het beide keren helemaal super!
    de 1e was een herintreedster, die was al wat ouder,
    en die was zelfs al oma.
    en de 'echte' kraamverzorgster was nog maar 23,
    wat een verschil dan he!
    maar ik kon aan beiden alles vragen, maar de kv
    van 23 had de leiding zeg maar.

bij de 2e had ik weer een stagiair,
    deze was 22, en de 'echte' kv was ongeveer 40.

er komt hier geen 3e kindje, maar anders zou ik zeker weer
    voor een stagiair kiezen!

17. deb1

deb1 Actief lid

28 nov 2006
    256
    0
    0
    ik heb ja gestemd. vind dat ze een kans moeten krijgen. als wij ze die kans niet geven komen er maar weinig goed opgeleidde kraamverzorgsters bij. De ervaring hebben ze nodig. dus als ze die bij mij op willen doen prima. ik zou het zelf ook niet leuk vinden als ik steeds werd afgewezen.

18. Tante Pollewop

Tante Pollewop Bekend lid

6 jul 2006
    539
    0
    0
    Den Helder
    Ik heb ja gestemd.
    Bij mijn eerste had 2 stagaires: verloskundige en kraamverzorgster. Allebei jonge meiden, meer mijn leeftijd (ik was toen net 20). Ik vind dat je wel de mogelijkheid moet krijgen om praktijkervaring op te doen. Ik bedoel, op school toucheren is toch wel een beetje anders dan in het echie. Ok, ik vond het geen prettig gevoel, maar alles voor het goede doel hihi..
    Ik had trouwens het gevoel tijdens mijn stage (onderwijs) dat het erg makkelijks is om stagaires niet serieus te nemen. Ik was al snel voor de rotklusjes enzo. En dat gevoel gun ik niemand!Misschien dat ik daardoor nu nog mee JA zeg..

Achteraf hoorde ik dat mijn kraamverzorgster in haar stage na ons gestopt is met de opleiding. Waren we misschien toch wat te makkelijk geweest ;)

Ook bij de komende bevalling wil ik wel weer stagaires.

19. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Ik heb tijdens mijn gesprek met de kraamzorg gezegd liever niet... Ik hou er sowieso al niet zo van dat er een vreemde in huis komt om mij en de kleine te verzorgen, laat staan 2. Dan zou ik me persoonlijk heel erg ongemakkelijk gaan voelen.

Is gewoon puur een persoonlijke keuze.

20. Springboon

Springboon VIP lid

9 okt 2006
    8.278
    1.834
    113
    Vrouw
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    ik heb JA gestemd.
    Dit omdat ik zelf weet hoe moeilijk een stageplek is in de kraamzorg, en tjah, ze moetenhet toch leren.
    Ik zou er geen bezwaar tegen hebben.

Deel Deze Pagina