Hai Meiden, Ik ga het toch even vragen. Omdat het mijn eerste zwangerschap is weet ik niet zo goed wat het is. Een van jullie weet het vast wel! Af en toe (nu bijvoorbeeld) voel ik ineens iets in mijn buik.. Ik kan het moeilijk omschrijven maar het voelt alsof onze kleine meid aan het draaien is.. Dan krijg ik ineens een hele harde plek op mijn buik. Meestal is het niet mijn hele buik maar alleen de linker of rechterkant. Je kan dan duidelijk het verschil voelen met de andere kant van mijn buik, zo hard is het. Het doet helemaal geen pijn en het geeft ook geen vervelend gevoel. Nu ben ik dus benieuwd; Is ze aan het draaien in mijn buik en voel ik haar rug of iets dergelijks tegen mijn buik? Of begin ik gewoon harde buiken te krijgen?
dat is een harde buik.. de baarmoeder trekt samen om het kindje heen...kindje merkt er niks van lekker warm alleen
Bij mij is het echt geen harde buiken in ieder geval. Heb precies hetzelfde als jou, soms zie je zelfs een hele bobbel links of rechts van me navel en inderdaad aan de andere kant voel je dan duidelijk dat het zachter is. Ik beeld me dan altijd maar in dat ze met der kont lekker tegen me buikwant aan ligt ofzo.. Heb echt geen idee hoe ze ligt dan dus ben er ook echt super benieuwd naar.
In de nacht heb ik juist last van een harde buik, dan is mijn hele buik echt hard. En als ik dan draai wordt het nog erger. Maar wat ik nu beschrijf is wat Chai bedoeld. Je ziet echt een bobbel en het is veel harder dan de andere kant van mijn buik. Ik ben ook erg benieuwd wat het is, en als het wel onze baby is dan vraag ik me inderdaad ook af hoe ze dan ligt
ik voelde gisteren ook zoiets. ik lag in bed en ik voelde iets 'schuiven' aan de binnenkant van mijn buik. Toen voelde ik en mijn buik was hard paar seconden later voelde ik weer wat en toen was mijn buik weer normaal. Ik denk dat ik gewoon het ruggetje of zo gevoeld heb. Het deed verder geen pijn. Ik heb verder ook niet eerder een harde buik gehad maar misschien was dat het wel .
Het is denk ik ook bij jou zeker de kleine wel hoor. Soms als ik me hand erop leg verplaatst ze zich namelijk dan weer hier bij mij. Lenig zijn ze wel duidelijk in ieder geval.. haha..
Als ik het zo lees dan voel je idd je beeb langs draaien. (vandaar dat je buik ook aan 1 kant hard wordt) Onze uk doet het ook elke dag en idd als je er even voor gaat liggen/zitten met de handen op de buik voel je het heel goed. Bij mijn eerste hebben we wel gehad dan zag je in 1 keer een voetje tegen/door de buik drukken was altijd erg leuk om te zien.
bij mij draait de kleine regelmatig. gisteren bijna de hele dag door en vandaag zo nu en dan en kan komt er een bobel naar boven aan mijn rechterkant. ik weet dat daar het kontje ligt en ik heb er ook een vleesboom(mioom) zitten. het is een vreemd maar wel leuk gevoel.
Ik had dus begrepen dat dat een harde buik was van iemand hier op het forum..ik dacht ook dat het kindje gewoon draaide..maar omdat die gene ditzelfde had en tegelijkertijd aan een ctg scan lag werd haar verteld dat het een harde buik was...Je voelt je kindje idd wel echt zitten.. bij mij voelt het dus ff heel hard aan en dan voel je echt het ruggetje, kondje of hoofdje omhoog komen..en trekt na een halve minuut ong. weer weg..ik weet niet beter dat dit een harde buik is? zou niet weten hoe een harde buik anders voelt?
Dat is idd het draaien van de baby. Heb ook altijd dan aan 1 kant een harde bobbel en schreefe buik dat is dan het kontje van de beeb. Ik krijg er soms dus wel een harde buik van als hij echt kracht zet.
Wat jij zegt klopt volgens mij ook hoor! Ik heb idd nl geregeld dat ik lrechts van mijn navel een harde bobbel krijg, een sorrt van ei wat uitsteekt. Dat is dan inderdaad een harde buik, waarbij de baarmoeder samentrekt, om het kinderlijfje heen. Volgens de vk zie je dus op dat moment het kindje liggen. Klopt ook wel, want ik weet hoe de beeb ligt en dat komt dan echt overeeen met het ruggetje!!
Ik heb dit ook. Voel het kindje echt draaien. Ooit zit ik net verkeerd, en dan neem ik even een andere houding aan zodat (voor mijn gevoel danhahaha) het kindje makkelijker kan draaien. Kan ook steeds precies aangeven waar hij ligt. Net zoals TS dit beschrijft
Hey, Ik was vandaag bij de vk. En ik had het geluk dat ze al kon voelen hoe ze ligt! Ze ligt nog in stuit met der koppie vlak onder me ribben, kont in me bekken en voetjes in me linkerzij. En ik had links soms die bobbel, dus misschien rekt ze zich soms uit met der voetjes? Ik had echt gedacht dat het der kontje was maar schijnbaar tochniet..
Ik herken 't ook van eerder in de zwangerschap, het voelde bij mij als een soort van 'draaikolkje' en daarna een harde plek. Het was helemaal niet onaangenaam en voelde wel grappig zelfs, vooral als ik dan het hoofdje of kontje, of een voetje bijna kon vastpakken. Ik ging er dus ook maar steeds van uit dat ie draaide en volgens mij deed ie dat ook gewoon, of in ieder geval ging ie anders liggen. Ik heb ook tot m'n 33e week of zo nooit last gehad van harde buiken, maar toen ik die de eerste keer had toen ik in de stad liep, voelde het net alsof ik een luchtballon had ingeslikt, ik ging meteen zwaarder ademen en het voelde gewoon... gespannen, maar was niet pijnlijk. Dat was volgens mij een harde buik en de verloskundige zei hetzelfde. Ik zou nu willen dat ie verticaal ging draaien zeg maar , maar de kans daarop is wel steeds kleiner aan 't worden!
Alsof je in 1x een harde voetbal in de buik hebt zitten. De hele buik voelt dan ook hard aan. Echt zeer doet het niet maar het kan wel heel vervelend zijn.