Ik ben behoorlijk aan het tobben met mijn zoontje van 8 weken oud. Het gaat al vanaf zijn 3e week niet goed. Veel huilen, weinig slapen heeeel onrustig. Misschien hebben jullie mijn vorige verhaal ook gelezen over verborgen reflux. Hiervoor krijgt hij nu Ranitidine. Het lijkt wat beter te gaan wat betreft het huilen. Iets minder vaak naar mijn idee. Maar de volgende klachten zijn er nog: * Heel erg last van darmkrampjes (denk ik) * Constant signalen van honger geven * Speentje weigeren 9 vd 10 x * Kleine pukkeltjes op wang, kin en nek, * Als hij huilt blijft hij maar huilen. (niet krijsen maar huilen in combinatie met persen, hij perst zijn huil eruit) * Veel scheetjes * Schore geluidjes maken * Misselijk * Poept niet vaker als 1 x pd soms 1x per 2 dagen. * Ontlasting groenig (Normaal bij Omneo voeding dacht ik?) * Overstrekken * 2 of 3 x per dag 2 of 3 x niesen. * Slecht slapen, vaak op ons op zijn buik en overdags hazen slaapjes. Nacht 3 a 4 uur tussen voedingen. * Veel kwijlen * Af en toe een snotje in zijn neus en lijkt soms beetje rode oogleden te hebben. * Heel gulzig drinken Wat denken julliKan ik zelf niet gewoon proberen om over te gsaae? Sprak de kinderarts vorige week, want die belde om te vragen hoe het nu ging. Toen ik vertelde dat het huilen wat afnam (dacht ik) zei ze, goed zo dan kun je zo doorgaan. Ik zei dat de andere klachten er wel waren. Toen zei ze : Ja.. sommige babys huilen veel, en hebben last van darmkrampjes.. gaat vanzelf over.. Maar ik voel gewoon nog steeds dat het niet goed is!! Kan ikzelf niet gewoon overgaan op Pepti voeding??
Ik hoop heel erg dat ik wat reacties krijg. Kan het goed gebruiken, want ben heel onzeker door dit alles en ben zelfs bang om depressief te worden. Ik heb al begrepen door dit forum dat het niet word vergoed als je zelf maar gaat proberen.. Ik ga morgen in iedergeval met de kinderarts contact opnemen om te zeggen dat ik denk dat het koemelk allergie is wat de klachten geeft.
Overleggen kan je altijd. Bedenk wel dat als je Pepti gaat geven, je het minimaal 2 weken moet volhouden. Mocht het idd kma zijn dan moet de melk ook uit het lichaam. De klachten lijken op kma. Veel meer info heb ik niet, heb geen ervaring met kma.
Tja, het kan KMA zijn, maar het hoeft niet. En KMA ontdek je alleen door het uit te sluiten. Dus overleg even met de KA, en kijk wat hij zegt. Desnoods geef je aan dat je op eigen initiatief met pepti start en dat je hem op de hoogte houdt van de vorderingen. Is het dan kma, dan krijg je hopelijk daarna wel een terugbetaling. Maar inderdaad, je moet ook bij pepti even geduld hebben.
Oke stel dat ik dat ook kan uitsluiten dat het geen KMA is. Moet ik dan maar "opgeven" en wachten tot hij over zijn klachten heen groeit? Ik word er allemaal zo onzeker van. Soms ga ik zelfs twijfelen of het nou wel allemaal zo erg is als dat ik denk..
Tja, de klachten die je aanhaalt zijn niet leuk, maar ook niet abnormaal bij baby's. Dus vandaar: het kan KMA zijn, maar het kan ook iets anders zijn, of gewoon een baby die even wat meer moeite heeft met de aanpassing aan de wereld. Dat kan niemand via het internet voor je bepalen natuurlijk. Maar heb je zelf het gevoel dat het niet normaal is, ga dan naar een goede KA en laat je niet zomaar aan de kant schuiven. Als mama moet je nu eenmaal opkomen voor je kindje.
Ik heb al weken het gevoel dat er iets is.. Het zit hem echt niet lekker. Is echt niet blij, voelt zich niet lekker. Maar het lijkt of ik met alles "ziektes" moet aankomen bij de kinderarts. Weet niet of dat normale gang van zaken is? Ik dacht eerst reflux. Medicijnen gehad, en nu denk ik KMA.. Plus dat ik, mijn moeder en oma erge astma hebben. De kinderarts liet vorige x vallen dat babys dan een grotere kans hebben op KMA.
Tja, als moeder zit je nu eenmaal bovenop de klachten, en registreer je al die kleine dingetjes die voor jou bepalen dat er 'iets mis' is. Een KA hangt heel sterk af van jouw verhaal, en moet dan zelf gaan puzzelen. De ene doet dat al wat beter dan de andere. De mijne kwam zelf (terecht) af met reflux en KMA, maar ik lees hier wel vaker dat je soms meer overtuigingskracht nodig hebt. Het helpt mogelijk als je een dagboekje bijhoudt van wanneer eten, slapen, huilen, krijsen etc. En video's maken van de onrust, want je zal altijd zien dat je baby net bij de dokter de kalmte zelve is...
Heb een kinderarts gesproken, we mogen vanmiddag langskomen dan word hij nagekeken of hij niet verkouden is, of er niets met zijn oren of luchtwegen is. Zo niet, mogen we pepti voeding proberen.
KMA ging volgens mij icm met spuitluiers en eczeem. Het klinkt mij eerlijk gezegd meer als darmkrampjes. Dat is heel normaal op die leeftijd. Mijn dochtertje huilde trouwens ook heel veel, ze bleek bronchitis te hebben. Huisarts zei dat bijna alle baby's dat wel hebben. En die pukkeltjes, dat heeft mijn dochtertje nu ook. Ik denk dat dat warme uitslag is. Ik zou trouwens eerder overgaan op H.A voeding (gedeeltelijk geknipt koemelk eiwit) en kijken hoe het dan gaat. Als je na 2 a 3 weken verbetering ziet, kan je pepti proberen. Maar ik ben natuurlijk geen arts. Dochter van vriend had KMA allergie en de symptomen die ik lees van jou komen echt niet overeen. Maar goed dat je contact opneemt met de kinderarts
Ha voeding heeft geen nut na standaard voeding. Als je vermoeden hebt van kea is pep(ti) de juiste stap. Daarnaast kun je niet zomaar zeggen dat is wel of geen allergie. Mijn oudste had puur extreme darmkrampen maar wel kea. Kennis had alleen eczeem, maar wel kea. Elk kind is anders, elk kind reageert anders. Vaak hebben kindjes last van 2 van de 3 klachten; - huidklachten, zoals eczeem - maag-, darmklachten, zoals darmkrampen - luchtwegklachten Maar zoals eerder; onze oudste had alleen darmkrampen en beslist wel (bewezen) kea. @ ts, wat zei de ka? Ben je wel eens bij een osteopaat geweest? Is reflux uitgesloten?
Hij is nagekeken en ze kon verder niets vinden. Had alleen een beetje een rode keel, maar dat verbaasd me niet met zoveel huilen. Hij heeft trouwens ook een soort droge plek door zijn wenkrauwen lopen en tussen zijn neus, is schilferig en soms rood. (Misschien wel soort eczeem, dat weet ik niet) De arts denkt niet dat het een koemelk allergie is, maar mag het dus wel proberen. Dan kunnen we dat eventueel in iedergeval uitsluiten. De kinderarts denkt dat hij een hele sterke zuigbehoefte heeft, en doordat hij zo gulzig drinkt extra last heeft van buikkrampen. En reflux klachten. Ze vond hem erg druk, maar denkt dat dat zijn karakter is. Ze heeft tips gegeven om hem bijvoorbeeld in een soort houdgreep vast te houden zodat hij rustig word. Ook veel zijn speen geven (wat we al de hele dag doen). Ook moeten we doorgaan met nutritron en Ranitidine. De 1e fles Pepti had ik gegeven in zijn dr browns fles met een nieuwe speen voor prematuren (had begrepen dat dit gaatje kleiner was en dat hij dus minder snel zou drinken) maar de voeding drupte er al snel uit. Heb toen de nutritron toch ook toegevoegd maar niet genoeg want hij had zijn fles weer in 15 min leeg. 5 min erna spuugte hij zo wat zijn hele flesje er weer uit. 1e fles was dus geen succes. 2e fles genoeg nutritron toegevoegd en heeft hij 25 min a 30 over gedaan. Ging heel goed zo, hij was ook moe erna en rustig. Hij ligt nu ongeveer 1.30uur in de box ingebakerd te slapen. Heb hem niet misselijk gezien. Dus ben heel benieuwd hoe het de komende dag zal gaan!