wel of geen kunststof deuren

Discussie in 'De lounge' gestart door joyce1980, 10 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. joyce1980

    joyce1980 Fanatiek lid

    21 okt 2006
    2.308
    0
    0
    hoi,

    wil graag even jullie meningen horen.

    onze voordeur en achterdeur moeten vervangen worden.
    vooral de achterdeur is er slecht aan toe, kozijnen zijn daar ook niet al te best.
    nu hebben wij gekeken naar kunststof kozijnen maar voor het hele huis zijn we rond de 8000 euro kwijt.
    momenteel hebben we dat geld niet.

    maar we zouden wel een voordeur/achterdeur met bijbehorende kozijnen kunnen betalen.
    maar dan zijn de andere kozijnen nog gewoon van hout.
    ziet er voor mij gevoel dan niet uit.

    maar aan de andere kant de deuren moeten echt vervangen worden en zelfs bij de praxis zijn we al 800/900 euries kwijt voor houten voor en achterdeur.
    met kunsstof ongeveer een 2000.

    wat zouden jullie doen?

    - kunststof deuren en kozijnen en de rest volgend jaar of over 2 jaar vervangen.
    of
    - toch 2 nieuwe houten deuren plaatsen en verder sparen zodat we straks het hele huis in een keer kunnen doen.

    o geld er voor lenen is geen optie, wij willen absoluut geen krediet aangaan en sparen liever dan dat we de schuld in gaan, dus lenen op wat voor een manier is geen optie.

    thanks voor jullie reacties!!

    joyce
     
  2. catharin

    catharin Fanatiek lid

    5 jan 2010
    1.072
    2
    38
    NULL
    NULL
    Hebben net een verbouwing gehad.
    Alles wat nieuw moest aan kozijnen is van kunststof.
    Bij Finstral viel de prijs heel erg mee.
    Heb nieuw: 1 achterdeur, tuindeuren, 1lang hoog raam, en 2 draaikiepramen op de slaapkamer voor nog geen €6000,-
    Echt de moeite van een vrijblijvende offerte.
    En nu de kozijnen erin zitten voel ik geen tocht. Alles sluit perfect en
    is makkelijk schoon te houden.
     
  3. Isademi

    Isademi VIP lid

    3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    kan je toch gewoon met wat extra hypotheek oplossen? vaak word je huis iets hoger ingeschaald en kan je zonder extra kosten een hypotheek deel bij hypotheken, dat is nog aantrekkelijk ook qua belasting e.d.

    Ik zou OF dat doen wat ik hierboven zeg en meteen alles.

    OF

    Deze 2 in kunststof doen en dan later de rest ook

    Als je nu aan hout gaat uitgeven ben je ook hoop geld kwijt wat straks voor de katse *** is geweest ;)
     
  4. Sensea

    Sensea Niet meer actief

    wij hebben ook alles van hout en bruine aftanse rolluiken.

    wij gaan wel deel voor deel alles vervangen door kunststof en witte rolluiken. wij kunnen dat ook niet in 1 keer. heel jammer dan, want we gaan ook geen lening aan. dus zal het een jarenplan gaan worden, het zij zo.
     
  5. consider

    consider VIP lid

    24 jan 2008
    13.990
    1.808
    113
    Provincie Groningen
    ik zou aboluut gaan voor nieuwe kunstof deuren!
    ze zijn erg prijzig maar hun geld absoluut waard!
    En zo erg is het niet om de rest dan van hout te hebben, het is toch maar tijdelijk.
    Heel veel mensen vervangen het in etappe's omdat het zo duur is.
     
  6. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.996
    5.822
    113
    Kunststof deuren en dan later de rest doen.
    Heel verstandig dat je er eerst voor wilt sparen ipv lenen ;)
     
  7. joyce1980

    joyce1980 Fanatiek lid

    21 okt 2006
    2.308
    0
    0
    bedankt alvast voor jullie reacties.

    Kreeg net zelf een ideetje, we kunnen ook nog eerst de hele achterkant van het huis doen en volgend jaar of over 2 jaar de voorkant.

    de achterkant is nl het slechtste en daar hoeven we alleen maar de achterdeur met kozijn en een nieuw raamkozijn.
    dus die kosten zullen denk ik meevallen.

    de mogelijkheid voor een 2e hypotheek hebben we niet bekeken maar dat heeft er ook mee te maken dan ik dat toch een beetje als een 'schuld'zie, iets kopen waar je nog geen geld voor hebt.
    ook is manlief met een nieuwe baan begonnen wat 400 euries in de maand scheelde, dus op nog hogere lasten zit ik niet te wachten.

    ik denk dat we eerst de achterkant doen en daarna de voorkant.

    ga in ieder geval even bij finstral kijken, klinkt idd niet duur!

    bedankt, joyce
     
  8. siepie

    siepie Fanatiek lid

    28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Hoi,
    Hier hetzelfde probleem.
    Hebben ervoor gekozen om de voorkant eerst te doen.
    Heel groot raam in de woonkamer (als het regende dan lag het water in de vensterbank, tochten) en de voordeur met zijstuk.
    Was totaal iets van 6000 euro maar is zoveel opgeknapt!
    Heb nu roosters die ik open kan doen aan het raam en de deur is gewoon ook echt een stevige deur :)
    Nu sparen voor de achterkant...
     
  9. mama suus

    mama suus VIP lid

    18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    kijk eens over de grens in dld, hier vallen ze echt heel erg mee hoor zelfs bij de gewone baumarkt is het makkelijk te doen
     
  10. Anni85

    Anni85 Fanatiek lid

    14 jan 2011
    3.399
    0
    0
    Mama van 2
    Zuid-Holland
    Ik ben juist voor houten deuren/kozijnen.
    Omdat het probleem met kunststof is dat je het ook moet onderhouden, reteduur is en bij kunststof je ook soms nieuwe onderdelen nodig hebt bij schade en dan bestaan die onderdelen niet meer.
    Dus dan zit je met een kapot iets.
    Mijn hele huis heeft houten deuren en kozijnen, en als je netjes de boel 1 keer in de zoveel jaar schildert, is er niks aan het handje.
    Succes bij je keuze!
     
  11. joyce1980

    joyce1980 Fanatiek lid

    21 okt 2006
    2.308
    0
    0
    hmm goed idee om eens in duitsland te gaan kijken, nog niet eens aangedacht.
    ik wist wel dat ze daar goedkoper waren met keukens, etc.

    bedankt

    joyce
     
  12. joyce1980

    joyce1980 Fanatiek lid

    21 okt 2006
    2.308
    0
    0
    iemand nog wel tips verder voor me?
    dingen waar je rekening mee moet houden, kwa roosters of dat soort dingen.
    bepaalde dingen die je juist niet moet doen oid

    thanks, joyce
     
  13. Minke24

    Minke24 Fanatiek lid

    18 aug 2007
    1.380
    22
    38
    Juist niet in Duitsland halen omdat de kwaliteit ervan veel minder is dan de kozijnen etc. in Nederland... Tip die wij kregen van een kennis die in die wereld zit.

    Zoek op internet op kozijnenvergelijker ofzo, of kunststof deuren en dan krijg je vanzelf sites waar je met het opgeven van je gegevens diverse offertes krijgt (vaak na bezoek of een telefoontje voor de exacte gegevens). Heel handig omdat je dan ook buiten je eigen woonplaats gaat kijken en zo heel goed prijzen kunt vergelijken, er kan zo een paar duizend euro verschil tussen zitten.

    Ik ben wel helemaal vóór kunststof trouwens. Onderhoud is veel minder intensief dan van hout en het huidige kunststof gaat echt ontzettend lang mee. Wij hebben een gedeelte van het huis kunststof en ik vind het echt ideaal. Makkelijk schoon te houden, onderhoudsvriendelijk, heerlijk! Gaan de rest vast ook nog wel een keer veranderen (wat nu kunststof is was al zo toen we het huis kochten).
     
  14. cherryl

    cherryl Fanatiek lid

    27 jan 2009
    2.923
    0
    0
    ik zou kiezen voor nu een deel kunststof en wanneer je het geld bij elkaar hebt de rest ook kunststof.
    je zegt dat je hoe dan ook kuntstof wil, maar je twijfelt of je wacht tot je alles in 1x kan doen of nu vast een deel en later.
    dat betekend dat als je nu hout doet, je dat geld praktisch weg gooit!
    wij hebben beneden alles kunststof en ik vind het echt ideaal, geen onderhoud en makkelijk schoon te maken!
     

Deel Deze Pagina