Ik wil graag een keukentje of speelhuisje kopen voor mijn (bijna) 1 jarige dochter. Het valt me echter op dat de meeste keukentjes en speelhuisjes pas vanaf 2 of 3 jaar zijn. Iemand tips voor een keukentje of speelhuisje vanaf 1 jaar (of 1,5)?
Hmm maar vanaf 2 jaar is denk ik omdat veel kindjes van 1 jaar nog niet stappen enzo. Als jouw dochtertje er mee kan speme6, zou ik t lekker kopen. Marktplaats staat veel op. Ikea heeft een leuk keukentje. En de speelgoedwinkel ook vaak wel l. Of kringloop?
Zou me niet zo vastpinnen op de leeftijden die op speelgoed vermeld staan, zeker niet met een keukentje/ speelhuisje. Ik zou zelf voor een keukentje gaan. Vind die houten van Ikea erg leuk!
Ikea inderdaad. Zou niet weten waarom niet. Mijn dochter heeft deze voor haar eerste verjaardag gekregen. Speelt er heel veel mee.
Absoluut het keukentje van de Ikea! 6 jaar geleden hebben we die gekocht voor mijn bonusdochter en nu spelen onze jongste dochters er heel erg veel mee. Ondanks dat hij 6 jaar oud is ziet hij er nog als nieuw uit!
Beiden kunnen vanaf 1 jaar. Mijn kinderen hebben de ikea keuken en een speelhuisje sinds ze 1 zijn, kan prima vind ik.
Ikea keukentje! Voor de 2e verjaardag van de oudste aangeschaft jongste van 1.5 speelt er nu ook al vaak mee
Keukentje van Ikea dus. Is dat deze? http://www.ikea.com/nl/nl/images/products/duktig-speelgoedkeuken__0376341_PE553764_S4.JPG Hier staat bij vanaf 3 jaar... Waarom zouden ze dat er dan bijzetten? Zitten er kleine onderdelen aan of vinden de meeste kindjes van 1 jaar het nog niet leuk? Mijn dochter staat overigens al goed zelfstandig en loopt bijna. Staat overal tegenaan en trekt ons keukenkastjes open. Vandaar dat ik dacht dat zij dit wel leuk zou vinden.
Die ja. Wij hebben m nier maar vind m zo leuk ik zou even gaan kijken anders bij ikea. Maar lijkt me echt geeeen probleem voor je meisje.
Mijn zoon speelt zeer graag met het keukentje van ikea (van zijn zus geweest). Het enige wat ik ervan af heb gehaald zijn de ophanghaakjes voor kookgerei. Die deed hij in zijn mond. Verder doet hij vooral de deurtjes open en dich om dingen erin te stoppen. Het keukentje groeit ook nog mee met zijn lengte. Er zitten van die verhogers onder de poten, die ik er nu af heb gehaald. Als hij groter wordt, zet ik die er weer onder. Ideaal.
Oké dan wordt het dat keukentje. Iemand nog tips qua accessoires? Die zitten er niet bij neem ik aan..
Ooo echt het ikeakeukentje doen. Hier gekocht voor de tweede verjaardag van de oudste. Morgen vieren we haar 9e verjaardag en het is nog geen dag onaangeroerd gebleven. Wij hebben van ikea al die stoffen spullen erbij: ontbijtplank, mandje groenten en fruit, visschotel. Verder hebben we er plastic spul bij van eccofíer: een serviesje,een dienblad met gebakjes, mandje brood en een doos met mac donalds achtig spul.
De pannetjes vind ik erg leuk, en we hebben ook nog het mandje met groenten en het setje met lepels/spatels. verder hebben wij nog (niet van ikea) een tinnen serviesje, houten snijfruit, babylepeltjes die overbodig zijn..
Wij hebben een speelhuisje voor de 1e verjaardag gegeven: https://www.bol.com/nl/p/little-tikes-activity-garden-speelset/9200000016403772/?Referrer=ADVNLGOO002027-G-43965719748-S-101893067358-9200000016403772&gclid=EAIaIQobChMIk-bA49z_1gIVoxbTCh1tZg4hEAQYAiABEgLuJ_D_BwE Keukentje voor de tweede: https://www.bol.com/nl/p/houten-kinderkeuken-chef-deluxe-xl-white/9200000073058401/?Referrer=ADVNLGOO002027-G-47709060687-S-525342323912-9200000073058401&gclid=EAIaIQobChMIxI3TmN3_1gIVSCrTCh18LwchEAQYAiABEgJGuvD_BwE
Hier een steigerhouten keukentje. Speelt er elke dag mee. Qua accesoires. Heb toen vanalles bij de AH gespaard. Mandje met groenten van IKEA.
Kan prima, staat er bij ons een op de kdv. Ze speelt er anders mee dan een 2-3 jarige zou doen. Maar alles wat open en dicht kan is een hit.
Ikea keukentje! Wij hebben bij de intertoys een doos gehaald met allemaal speelgoedeten erin: Vis, hamburger, ei, ijsjes etc €8,- was dat Pannetjes van de Ikea En een paar plastic bekers die we niet gebruiken en babylepels. Met der verjaardag kreeg ze een koffiezetapparaat en een broodrooster die staan er ook op.
Trekt ze zich op aan de keukenkastjes? Als ze dat doet, dan zou ik het keukentje wel vast bevestigen aan een muur, zodat ze hem niet over zich heen krijgt.
Keukentje is hier een heel groot succes, heb ik ook al wat langer. Stond ook op vanaf 3 jaar, maar dat gaat allemaal goed. Nu hij 2 is speelt hij er nog leuker mee dan toen hij 1 was, maar op die leeftijd was het ook al prima. Keukentje is van hape. Speelhuisje, wij hebben een tent. Ook dat is een groot succes, dus het kan beide. Veel plezier met uitkiezen. Overigens is minimaal 50% van zoon zijn speelgoed pas geschikt vanaf 3 jaar volgens de verpakking.